מערכת COL | יום א' אייר ה׳תש״ע 15.04.2010

השליח בוושינגטון נבחר לאחד מ-10 האישים המשפיעים

הרב שלום דובער פרקש וזוגתו נבחרו לאחד מעשרה האנשים המשפיעים ביותר במדינת וושינגטון מתחת לגיל 40  ● חב"ד באיסאקווה נחשב לאחד בעל הצמיחה המהירה ביותר במדינה כולה. הרב פרקש מייחס את תכונות ההצלחה הנפלאה שלו לשני סיבות עיקריות: מיקום, ועבודה קשה  לסיפור המלא
השליח בוושינגטון נבחר לאחד מ-10 האישים המשפיעים
הרב שלום דובער פרקש וזוגתו נבחרו לאחד מעשרה האנשים המשפיעים ביותר במדינת וושינגטון מתחת לגיל 40.

"האתגר שלנו הוא למצוא עשרה יהודים מתחת לגיל ארבעים במדינת וושינגטון, אשר מהווים גורם ישיר להשפעה על הקהילות מסביבם", נכתב בעיתון בו התפרסמה הבחירה.

וכך מדווח העיתון על בחירת הרב שלום דובער פרקש:

כאשר הרב בערי פרקש, ביקרו בעיר בשנת 2001 וביקשו לארח מסיבת פורים למען הקהילה שהם בקרוב יבואו לשרת, הם לא הכירו אף אחד באיזור.

"יחד עברנו על הספר טלפונים", נזכר פרקש. "התקשרנו לכל משפחה עם צליל יהודי, אמרנו להם מה אנחנו מתכוננים לעשות, והזמנו אותם לבוא למסיבה".

כ-15 איש השתתפו באירוע הראשון, והם הפכו להיות הקשר המקורי לחב"ד. כיום שבע שנים לאחר מכן, הארגון מתגאה ברשימה של כמעט 1,200 משתתפים.

חב"ד באיסאקווה נחשב לאחד בעל הצמיחה המהירה ביותר במדינה כולה. הרב פרקש מייחס את תכונות ההצלחה הנפלאה שלו לשני סיבות עיקריות: מיקום, ועבודה קשה.

"היה בהחלט צורך וצמאון עצום עבור חב"ד באיזור" הוא אומר. באנו בזמן הנכון. כולם הגיעו אז לגור באיסאקווה. הרבה משפחות עברו לאיזור - רובם אנשים שעדיין לא שייכים לשום דבר".

והם עדיין גדלים. בסתיו שעבר, חב"ד חגגו את חנוכת בית חב"ד, בית הקבע שלהם. במקום חדש נפתחו הזדמנויות לתכניות נוספות וחדשות, כולל פעילות ביתית, גן הילדים, מגרש המשחקים עם מתקנים שיותקן עוד השבוע.

בערי פרקש הוא במקור ירושלמי, התגורר בניו יורק לפני שהוא בא לגור באיסאקווה. הוא נשוי לנחמה, מי שהיא שותפו גם בחיים וגם בקריירה מאז שנישאו.

בעוד בערי אחראי בעיקר על הארגון של המוסד, ובעיקר מלמד בבית חב"ד, נחמה מנהלת את בית הספר העברית, ואת מחנה הקיץ היומי, ומובילה שיעורים לנשים.
"היא עובדת קשה מאוד", אומר בערי. אולי אתה צריכה לכתוב את הכתבה הזאת על אשתי יותר ממני".

ולכן אנחנו כאן במערכת לקחנו את זה כשניים שהם אחד, והקדשנו לשנייהם את המעמד... - ובעצם למשפחה כולה, למעשה. בנוסף לעבודתם עבור חב"ד, הפרקשים הם גם עסוקים במשך היום לגדל את שלושת ילדיהם הצעירים בטווח גילים 2-6.

"בין גידול המשפחה והעבודה של חב"ד, ביחד יש לנו המון ברכות טובות", אומר בערי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.