מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תש״ע 23.03.2010

108 חתני בר מצווה חגגו בכותל המערבי ● גלריה

בזה אחר זה הם באו בשערי רחבת הכותל. מכל קצות הארץ, מכל העדות ומכל גווני הקשת החברתית. 108 משפחות כה שונות, אך כל כך דומות. מאה ושמונה משפחות צעירות, כל אחת מהן סובבת חתן זקוף גו הצועד בראש ● כמידי שנה, גם בשנת "ה'770" זכה פרויקט המצוות המרגש להעניק מימד רב-עוצמה ליום הבהיר י"א ניסן, יום הולדתו ה-108 של הרבי. וכמיטב מסורת י"ט השנים האחרונות, הגיעו כל חתני המצוות ובני משפחותיהם לירושלים, אל הכותל המערבי  לדיווח ולתמונות   ● 108 ילדים  חגגו בצוותא, ראש הממשלה שיגר ברכה  
108 חתני בר מצווה חגגו בכותל המערבי ● גלריה
כתב COL

בזה אחר זה הם באו בשערי רחבת הכותל. מכל קצות הארץ, מכל העדות ומכל גווני הקשת החברתית. 108 משפחות כה שונות, אך כל כך דומות. מאה ושמונה 'עולמות' שהותירו מחוץ לרחבת הכותל את הכאב, ועתה ממוקדת כל משפחה בשמחה של חתן המצוות, שצעד במרכז, מאושר וזקוף גו.

היו אלו מאה ושמונה חתנים שחוט-שני מאחד ביניהם. שותפות-גורל, בהיותם בנים שחוו כאב אבדן ודמעת-אבל על אבא או אמא שפתיל חייהם קופד. אך היה גם חוט נוסף, איתן וזוהר: חוט של חסד, מלופף עבותות אהבה וחיבוק חם מידיהם האמונות של 'כולל חב"ד' בראשות הרב שלום דוכמן, והארגון היהודי 'בית' בברזיל בראשות השליח הרב יצחק משען – שיחד אפשרו השנה את פעילות מכון הבר-מצווה במסגרת קרן 'חסד מנחם מענדל' של כולל חב"ד.

גם בשנת ה'770, זכה פרויקט אדיר זה להעניק מימד רב-עוצמה ליום הבהיר י"א ניסן לציון יום הולדתו ה-108 של הרבי. כמיטב מסורת י"ט השנים האחרונות הגיעו חתני המצוות ובני משפחותיהם לירושלים לחוג בצוותא את שמחת הבר מצווה.

עין לא נותרה יבשה ביום החגיגי והמיוחד, שהחל ליד שריד בית מקדשנו, בטקס אישי מרגש ביותר. בעיניים בורקות עלו חתני הבר-מצווה לתורה, עטורים בתפילין חדשות ומוקפים בבני משפחה ובפעילי מכון הבר מצווה. השירה והשמחה שליוותה את המעמד, התערבו במחיאות הכפיים ובמטר הסוכריות מ"עזרת הנשים", שם ניצבו האמהות הצעירות, נשות חיל, שהשמחה ומאור הפנים שלהן העיד על אושרן ביום זה לקראתו התכוננו הילדים בחודשים האחרונים.

לאחר שכל החתנים עלו לתורה ליד הכותל המערבי, נסעו כולם אל בניני האומה – לחגיגה מושקעת שהחלה במופע מהנה וצילום תמונות סטודיו משפחתיות, ולאחר מכן סעודת-מצווה חגיגית וטקס ממלכתי רב-רושם, אותו כיבדו בנוכחותם אישי הציבור הבכירים ביותר, בראשם הרבנים הראשיים בעבר ובהווה, מזכיר הרבי הרב בנימין קליין, רבני חב"ד ורבני ערים, יו"ר הכנסת, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מכל שדרות העם. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בימים אלו בארצות הברית, ביקש לפרושׂ את חסותו על המעמד הממלכתי ושיגר ברכה מוקלטת לחתני המצוות.

"אודה ה' מאוד בפי" נכתב בגדול על התפאורה שעיטרה את בימת הענק בבנייני האומה. ואכן, בפי כל אחד ואחת מהמסובים היו מילות שבח תודה והערכה ליוזמים ולמארגנים, על עמל רב והשקעה של פרטי פרטים שחברו יחד לאירוע רב עוצמה.
וכאשר כולם יחד חברו למעגל ריקוד סוחף ושמח, בא גם סופו של הפסוק לידי ביטוי אדיר: "כבתוך רבים אהללנו". השמחה האישית המושקעת של כל חתן וכל משפחה, הצטרפה יחד: עוד שמחה ועוד שמחה - למאה ושמונה שלהבות אור שהפכו לאבוקת שמחה אדירה שהאירה עד לב שמים.

תודת הנהלת כולל חב"ד והארגון היהודי 'בית', נתונה לרכזי הפעילות הנמרצים שליוו כל חתן-מצוות וכל משפחה, ובאופן מיוחד לרכז הפרויקט ר' חיים בלוי וצוות עוזריו; לאיש הקשר עם אורחי הכבוד מהשדרה הממלכתית, העסקן החב"די הנמרץ ר' זלמן וולף; למנחה הנפלא וברוך-הכשרון ר' בנימין ליפקין, ולכל העוסקים במלאכת הקודש, השלוחים ואנשי 'כולל חב"ד' בהם ר' שמואל מנדלסון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.