מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תש״ע 19.03.2010

ביום שלישי: חנוכת המרכז היהודי המפואר ב"מלאכווקא" ● וידאו

במעמד רבנים, שלוחים ואישיים רבים יתקיים בעז"ה ביום שלישי הקרוב, המעמד הגדול של חנוכת הבית, למרכז היהודי ובית הכנסת המפואר בעיירה ההיסטורית והחסידית "מלאכווקא", הסמוכה למוסקבה הבירה. זאת לאחר שבית הכנסת הקודם והמיתולוגי נשרף בידי זדים לפני כמה שנים. מאז השריפה מתקיימות התפילות במבנה זמני ששכר הרב משה תמרין, השליח ורבה של מלחובקה לסיפור המלא ולוידאו   
ביום שלישי: חנוכת המרכז היהודי המפואר ב
כתב COL

במעמד רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, רבנים, שלוחים ואישיים רבים יתקיים בעז"ה ביום שלישי הקרוב, המעמד הגדול של חנוכת הבית, למרכז היהודי ובית הכנסת המפואר בעיירה ההיסטורית והחסידית "מלאכווקא", הסמוכה למוסקבה הבירה. זאת לאחר שבית הכנסת הקודם והמיתולוגי נשרף בידי זדים לפני כמה שנים.

ההיסטוריה של העיירה מפוארת. לפני למעלה ממאה שנים משפחות יהודיות רבות בחרו לגור שם, היות ובמוסקבה הבירה החוק לא איפשר להתגורר. שם גם מצא האדמו"ר הריי"צ נ"ע, מקום מקלט לאחר הגלות בקוסטרמא.

מאז השריפה מתקיימות התפילות במבנה זמני ששכר הרב משה תמרין, השליח ורבה של מלחובקה. לדברי הרב תמרין: "מסתבר שמעז יצא מתוק ובמקום המבנה הישן יעמוד בעז"ה על תילו, מבנה חדש של בית-כנסת גדול ויפה יותר".

"המבנה שנשרף היה עשוי עץ והבניין החדש עשוי מאבן. הקמת המבנה החדש לוותה בניסים גדולים. מלכתחילה, לאחר השריפה היו קשיים גדולים בניסיוננו להשיג שטח חדש במקום מתאים. רק בזכות מאמציו של הרב הראשי השליח הרב בערל לאזאר שנפגש עם ראש העיר, זכינו לקבל מהשלטונות בחינם שטח גדול במקום מצויין, קרוב למרכז מלחובקה, להקמת בית-כנסת חדש במקום זה שהוצת. ועדיין היה דרוש לנו כסף להקמת המבנה. כאן נכנס לתמונה יהודי בשם אלכסנדר שתרם את כל המבנה המפואר. מר קפלן הוא יהודי מסורתי שנולד וגדל במלחובקה ומתגורר כיום במוסקבה, שהתקרב מאוד ויש לו עניין אישי בחיזוק היהדות במקום הולדתו".

הבנייה החלה לפני כשנתיים, הרבה בזכות השתדלותו של השליח הרב אלכסנדר בארדה.

הבניין החדש יכלול היכל בית כנסת מפואר, עזרת נשים, מקוה מרווח, ספרייה תורנית, משרדי הקהילה, לשכת רב העיירה וחדרים מרווחים לפעילות הענפה לטובת יהודי העיירה, בהם בית ספר לימי ראשון ועוד.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.