מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תש״ע 18.03.2010

הערב: יוזם הפיגוע בבית-חב"ד במומביי - הודה באישומים

הטרוריסט דיוויד הדלי, אמריקני ממוצא פקיסטני, שהואשם לפני כשלושה חודשים במעורבות במתקפת הטרור המשולבת במומביי, הודה (הערב) במיוחס לו לדיווח
הערב: יוזם הפיגוע בבית-חב
יוזם הפיגוע על רקע בית-חב"ד לאחר הטבח (צילומים: COL)

דיוויד הדלי, אמריקני ממוצא פקיסטני, שהואשם לפני כשלושה חודשים במעורבות במתקפת הטרור המשולבת במומביי, הודה (הערב) במיוחס לו.

הדלי הודה ב-12 סעיפי אישום וסיפר כי השתמש בחברה המתמחה בהגירה שהקים יחד עם אחד מחבריו, על-מנת ליצור קשרים בהודו ובדנמרק עבור ארגוני טרור פקיסטנים.

מהחקירה עלה כי הדלי היה פעיל ברשת טרור רחבת היקף שחלשה על שבע ערים בהודו, בהן מומבאי, אחמדבאד וניו-דלהי.

כזכור, לפני שלושה חודשים נעצר הדלי בעיר שיקאגו בארה"ב.

על-פי החשד, הדלי עסק בחודש אדר בשנה שעברה בהכנת שורה של פיגועים במוסדות ישראליים ויהודיים ברחבי הודו.

ארבעה חודשים לאחר הפיגועים במומביי, מעט לפני חג-הפסח, הגיע שוב דיוויד קולמן הדלי מארצות הברית להודו, כאשר מטרתו היא לקבוע - כפי שעשה קודם לכן במומבאי - את מטרות הפיגועים, לאסוף עליהן מודיעין מוקדם, ולקבוע את נקודת היציאה של הטרוריסטים לפיגועים, ומקומות המחבוא היכן יוסתר הנשק וחומרי הנפץ בו הם היו צריכים להשתמש.

את הפיגועים במטרות הישראליות והיהודיות היו צריכים לבצע אנשי היחידות המיוחדות של ארגון לאשקר-א-טייבה, שהיא אחת הזרועות המבצעיות של ארגון אל קעידה.

תחילה הגיע הדלי לניו-דלהי, והשתכן במלון קטן ליד משרד 'אל על', משם ערך תצפיות על הבאים והנכנסים למשרד ועל סידורי הביטחון בו. לאחר מכן שכר חדר בבית מלון 'הולידיי אין', הנמצא מול בית חב''ד בניו-דלהי, בו מתאכסנים ישראלים רבים. כמו במומביי, גם בביקורו השני הוא התחפש ליהודי דתי אמריקני, וערך סיור מודיעני בבית חב''ד, כשעל פי החשד, הוא הציג את עצמו כתורם פוטנציאלי.

מניו דלהי נסע דייוויד הדלי לאתר תיירות פופולארי אחר לישראלים, העיר פושקאר בחבל ראג'אסטאן שם התאכסן במלון הממוקם מול בית הכנסת היהודי בעיר. מחופש שוב כיהודי דתי הוא ביקש חדר עם חלון מול בית הכנסת, מאחר בטענה כי הוא רוצה להיות במגע עם מקום קדוש.

לאחר שלושה ימים בפושקאר לא נח הדלי, והוא המשיך  לכפר אנג'ונה שלחוף הים הערבי בגואה, כדי לבדוק את הרגליהם של הישראליים המגיעים לשם.

מקורות ביטחון אמריקנים והודים אומרים, שאם הדלי לא היה נעצר בארה''ב בסוף אוקטובר, הוא הכין כבר את כל הפיגועים במטרות בהן הוא ביקר, וכי לפי התוכנית המקורית הפיגועים כבר היו אמורים להתרחש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.