מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תש״ע 18.03.2010

מסע JLI בישראל: בואו למסע מרהיב ● גלריה

 ארבעה ימים עמוסים עברו על נציגי ארגון JLI במשעולי ושבילי ארץ הקודש מאז יומו השני של המסע עד שעה קלה לפני כניסת השבת. שינת הלילה הראשונה בארץ הקודש עשתה את שלה וביום שלישי לאחר תפילה וארוחת בוקר יצאו המשתתפים אל עבר עיר הקודש צפת ● בואו למסע מרהיב לגלריית תמונות 
מסע  JLI בישראל: בואו למסע מרהיב ● גלריה
צילום: בנצי ששון
כתב COL

 ארבעה ימים עמוסים עברו על נציגי ארגון JLI במשעולי ושבילי ארץ הקודש מאז יומו השני של המסע עד שעה קלה לפני כניסת השבת. שינת הלילה הראשונה בארץ הקודש עשתה את שלה וביום שלישי לאחר תפילה וארוחת בוקר יצאו המשתתפים אל עבר עיר הקודש צפת.

ביקור במרכז 'אוצר הסת"ם', רחובות העיר העתיקה, בתי הכנסת, בתי המדרש, ושלל אתרים יהודים היסטורים בליווי של סיפורים ותיאורים אותנטיים של המדריכים והשלוחים שהפכו את החוויה הרוחנית ללימודית ומהנה. משם המשיכה הקבוצה לתצפית מהר מירון ולאחר מכן היישר אל העיר טבריה שם יצאו הם לשייט בים הכינרת, כשהשירה והריקודים מרקיעים שחקים. יום רביעי (השלישי של המסע) נפתח בביקור בקברו של הרמב"ם.

הנוכחים מתרגשים, השמות של התנאים הקבורים מסביב מוכרים להם מהקורסים השונים של JLI, וההתרגשות ניכרת אצל כולם. קשה להם לעזוב את המקום. הייעד הבא – רמת הגולן. הר טל, גמלא ועוד שלל מקומות היסטורים בהם מתוודעים המשתתפים לגבורה יהודית במהלך מלחמות ישראל. קרני השמש האחרונות שוקעות והאוטובוסים חונים בכניסה ל'ארץ בראשית' בעליות לירושלים. 'אברהם אבינו' מקבל את האורחים כשהוא מוליך אותם אל אוהל ענק בשיירת גמלים, שם נערכת ארוחת ערב חגיגית, שמסתיימת אף היא בשירה ובריקודים.

יום חמישי נפתח בארוחת בוקר חגיגית בה נשא דברים חה"כ יואל חסון שהגיע למקום בליווי של הרב זלמן וולף, נציג JLI בארץ הקודש. במהלך הארוחה מתקבל במחיאות כפיים סוערות סיו"ר המל"ח, הרב משה קוטלרסקי מי שעומד מאחורי הקמתו של ארגון ה-JLI, שהגיע להשתתף במסע ולשבות יחד את השבת עם המשתתפים. עם סיומה של הארוחה יצאו המשתתפים למסע מיוחד בעיר ירושלים. מגבעת התחמושת להר הצופים, משם היישר לעיר דוד, העיר העתיקה, ולסיום טקס בר מצווה מרגש לאחד ממשתפי המסע ברחבת הכותל המערבי, כאשר היום נחתם בסיור במנהרות הכותל. יום שישי מוקדש להכנה רוחנית ועילאית לשבת.

בארוחת הבוקר נואם חה"כ לשעבר צחי הנגבי שבדבריו משבח ומהלל הוא את חב"ד ושלוחיה. לקראת השעה עשר, יוצאים האוטובוסים אל קבר רחל, שם לאחר תפילה נשא בפניהים דברים, הרב יעקב הלפרין, חבר מועצת העיר ירושלים ונציג חב"ד בעירייה. התחנה הבאה – חברון. לאחר ביקור בזק ב'מרכז גוטניק', מגיעה הקבוצה אל בית הדסה, משם גולשים המשתתפים אל עבר שכונת אברהם אבינו, ומשם אל מערת המכפלה, כשההתרגשות אוחזת את כולם.

בפני הנוכחים נואמים: השליח הרב לוי קליין, שמסביר על המקום וחשיבותו. לאחריו שליח הרבי לחברון, הרב דני כהן, כשבסיום דבריו ילדיו אומרים עם הנוכחים את שנים-עשר הפסוקים. הנואם הבא דובר היישוב היהודי בחברון, מר נועם ארנון שמספר על היסטורית חב"ד בעיר. תפילת מנחה, תמונה קבוצתית והאוטובוסים עושים את דרכם לירושלים. זמן רב לא נותר, והמשתתפים עושים את ההכנות האחרונות לקראת שבת עילאית במיוחד. מלון 'מצודת דוד' מקבל ארשת שבתית כשנשות המסע מדליקות את נרות השבת ומצטרפות אל שאר חברי הקבוצה בדרכם אל עבר הכותל המערבי שם יקבלו הם את שבת המלכה.

לתמונות נוספות מהמסע, כנסו לבלוג התמונות
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.