מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תש״ע 21.03.2010

החל הרישום לבניית שיכון חב"ד החדש בבית שמש

בנייית השיכון החדש בבית-שמש תהיה במתכונת של קבוצת רכישה, החוסכת כספים רבים. חברת 'דיור ברמה' מארגנת את קבוצת הרכישה, תוך העמדת כל מנגנוני הפיקוח והבקרה כדי להבטיח את כספם של הרוכשים ● בניית השכונה נעשית בתיאום עם אגודת חסידי חב"ד ובהכוונתה, והיא אמורה להתחיל בחודשים הקרובים, ועל-פי התוכנית, בעזרת השם, השכונה תעמוד על תילה בעוד כשנתיים וחצי ● מה עלות הדירות, ואיזו תשתית חב"דית כבר יש בבית-שמש?
החל הרישום לבניית שיכון חב
(צילום אילוסטרציה: COL)



כפר שפורסם, למפת קריות חב"ד באה"ק מצטרפת העיר בית-שמש, שבה עומדת לקום שכונה חב"דית חדשה, בת 400 יחידות דיור. הבנייה אמורה להתחיל בחודשים הקרובים, לאחר שאגודת חסידי חב"ד בחנה את הנושא ואישרה את התכנית, בישיבה מיוחדת שקיימה בשבוע שעבר. 

הבנייה אמורה להתחיל בחודשים הקרובים ובע"ה השכונה תעמוד על תילה בעוד כשנתיים וחצי. לשכונה החדשה יוכלו להתקבל חסידי חב"ד אשר יאושרו על ידי ועדת קבלה מטעם אגודת חסידי חב"ד.

מצוקת הדיור בחב"ד

מצוקת הדיור לא פסחה על חסידי חב"ד. בכל ריכוזי חב"ד קשה למצוא דירה פנויה, והמחירים מאמירים והולכים. במקביל חסידות חב"ד גדלה ומתפתחת בקצב מהיר, ומאות זוגות חדשים נישאים מדי שנה בשנה.

מקצתם יוצאים לשליחות או הולכים להתגורר בערי ישראל, בתוך הציבור הכללי, מתוך שאיפה להשפיע על סביבתם, אך רבים היו רוצים להתגורר בסביבה חב"דית, שבה קיימים כל השירותים הקהילתיים באופי המיוחד של חסידות חב"ד.

השכונה החב"דית האחרונה הוקמה על ידי אגו"ח לפני חמש-עשרה שנה, ברמת שלמה בירושלים. בשעתו נמכרו שם דירות של 3 חדרים ב-120 אלף דולר וקוטג'ים בב-160 אלף דולר. כיום המחירים הכפילו את עצמם פי ארבעה לפחות, וגם אין שום דירה פנויה, ובוודאי לא בהישג ידם של זוגות צעירים.

משרד השיכון פועל לתת פתרונות למצוקת הדיור בציבור החרדי, אך התכניות האלה אמורות לעבור תהליכים רבים, ולעמוד נגד התנגדויות שקמו מכיוונים שונים, ובכל מקרה יעברו שנים עד שהתכניות האלה יהפכו לדירות שאפשר להיכנס לגור בתוכן.

פרוייקט לביצוע מיידי

יתרונו הגדול של הפרוייקט ברמת בית-שמש – שזה פרוייקט לביצוע מיידי, באחד המקומות הנחשקים ביותר בארץ, ובמחירים שהם בבחינת מציאה. העיר בית-שמש הופכת מבוקשת מאוד בציבור החרדי, ואנו רואים נהירה גדולה אליה. העיר ממוקמת במרכז הארץ ממש, במרחק לא גדול מירושלים, כפר חב"ד, קריית מלאכי, מודיעין. היא נהנית מאמצעי תחבורה מגוּונים, ובהם רכבת, שאף היא עומדת להתפתח ולהשתכלל בעתיד הקרוב.

גם קהילת חב"ד בבית-שמש נתונה בפריחה גדולה. המוסד הראשון שהוקם בעיר היה בית חב"ד, בהנהלת הרב אליעזר ויינר, וכיום פועלים במסגרתו שבעה שלוחים. לחב"ד יש בעיר ישיבה קטנה, חדר לבנים, בית-ספר לבנות, 5 גני ילדים, 7 בתי-כנסת, 2 מקוואות חב"ד, וקהילה צעירה המונה כ-120 משפחות.

השכונה החדשה נבנית במתחם 'דיור ברמה' (שטח שנקרא בעבר מתחם גולובנצ'יץ),  על הקרקע הפרטית היחידה ברמת בית-שמש, שהיא קרקע הרשומה בטאבו ולא של המינהל. היא נמצאת במיקום אסטרטגי ובסמיכות למרכז המסחרי ברמת בית-שמש א'. במתחם הזה עומדות לקום 1,500 דירות לציבור החרדי, ובתוכן שכונה נפרדת בת 400 דירות לחסידי חב"ד.

הרישום החל

בניית השכונה תהיה במתכונת של קבוצת רכישה, החוסכת כספים רבים. חברת 'דיור ברמה' מארגנת את קבוצת הרכישה, תוך העמדת כל מנגנוני הפיקוח והבקרה כדי להבטיח את כספם של הרוכשים.

מלווה את הפרוייקט באופן אישי רו"ח מר משה ליאון, שהוא דירקטור ויועץ לכמה חברות גדולות במשק, ולו ותק וניסיון רב בתחום. משרדו של רו"ח ליאון יעניק לפרוייקט ליווי מקצועי ופיננסי, ויפקח כי יינתנו כל הערובות המתאימות לאבטחת כספי הרוכשים.

החברה עומדת לחתום בימים הקרובים על הסכמים עם חברות בנייה מהגדולות במשק, שיוכלו לבצע את הפרוייקט במהירות ובאיכות הדרושה. כמו-כן מתקיים משא-ומתן מתקדם עם בנקים למשכנתאות, שיעניקו לרוכשים תנאי מימון מצויינים, עד 80% ממחיר הדירה. תנאים אלה הופכים את השגת הדירה ליעד אפשרי כמעט לכל זוג צעיר.

הרישום לפרוייקט כבר התחיל, והיזמים אומרים כי בתוך כמה חודשים יושלמו תהליכי האישור של הפרוייקט ותיפתח הבנייה, שאמורה להסתיים בתוך שנתיים. להערכתם, הדיירים החדשים יוכלו להיכנס לבתיהם בעוד כשנתיים וחצי.

לאתר הפרוייקט

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.