מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תש״ע 17.03.2010

הרב אשכנזי על הודעת מצרים: "נראה לי שזה מתיחה"

בעקבות הודעת מצרים על ביטול הטקס הרישמי בבית-הכנסת על-שם הרמב"ם "בשל התנהגות היהודים בטקס הקודם, שכללה שתיית אלכוהול", התראיין רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי למהדורה המרכזית ברדיו קול-חי ● "תמיד אמרו שם 'לחיים' ואף-פעם אף-אחד מאיתנו אמר שזה נוגד את חוקי מצרים. אילו היינו יודעים מראש, היינו חושבים אחרת, אבל פעם ראשונה שאני שומע.. נראה לי שזה איזה מתיחה", אמר הרב  לתמליל הראיון
הרב אשכנזי על הודעת מצרים:
הרב אשכנזי בקהיר (צילום: COL)
מרדכי לביא: אנחנו רוצים לעבור לבית הכנסת בן מימון בקהיר. שלום לרב אשכנזי, רבה הראשי של כפר חב''ד. אז אנחנו מבינים שהשלטונות במצרים הודיעו על כך שהם לא יאפשרו את החגיגות והנימוק הוא, בשל התנהגות היהודים בטקס הקודם. מה היתה הבעיה? שתו שם אלכוהול, וזה מנוגד לאיסלאם!

הרב אשכנזי: מה שאני יכול להגיד לך, בזמן שאנחנו היינו, בטקס בתוך בית הכנסת הרמב''ם כמעט לא שתו אלכוהול. כמובן כדרכם של יהודים, כשהם מחנכים - מחדשים בית, חנוכת בית, אומרים קצת ''לחיים''. אבל לא שתו ולא השתכרו ח''ו.

"ודבר שני, כבר 25 שנה שאנחנו נוסעים לשם ועושים שם את ציוני הרמב''ם, ותמיד מופיע שם נציג רשמי מטעם השלטונות של מצרים והוא גם תמיד נואם שם ומדבר, מקבל את מהשלחת ותמיד אמרו שם ''לחיים'' ואף-פעם אף-אחד מאיתנו אמר שזה נוגד את חוקי מצרים. אילו היינו יודעים מראש, היינו חושבים אחרת, אבל פעם ראשונה שאני שומע.. נראה לי שזה איזה מתיחה.

מוטי לביא: מה, הסיפור הזה? לא נשמע לך אמיתי?

הרב אשכנזי: כן.

מוטי לביא: יש אבל תמונות ששותים שם ''לחיים''.

הרב אשכנזי: תמיד נפגשים עם נציגי השלטונות, אם זה המשרד שממונה על האזרחים, על הקהילות היהודיות ועל כל הרכוש ששייך - הרכוש היהודי, אף-פעם לא.. תמיד היינו אומרים ''לחיים'' לשמחה, לרגל סיום... אף-פעם לא ראינו של איזשהו אי שביעת רצון וכו''. כדאי לבדוק את הידיעה עוד הפעם.

מוטי לביא: אתה אומר שלדעתך זה פשוט לא נכון. אגב אני לא טועה, היו תמונות של שתיית ''לחיים'' שם בקבר.

הרב אשכנזי: בוודאי, אני לא מכחיש את זה, שאמרו ''לחיים''. וודאי. גם כשיוסף נפגש עם האחים..

מוטי לביא: טוב, אז מה עושים? מתי הרב מתכוון להגיע לשם בפעם הבאה?

הרב אשכנזי: שיזמינו אותו. ההזמנה באה מהם, אנחנו לא הוזמננו, הם באו ופנו למשלחת של חב''ד שהיתה מבקרת שם במשך כל השנים, אנחנו עשר שנים נסענו לשם, אבל עכשיו הם באו ואמרו שהזמינו אותנו, כיוון שיש עכשיו שמחה של חנוכת בית הכנסת של הרמב''ם, מאד-מאד רוצים, מכיוון שכ''כ הרבה שנים היינו נוסעים לשם, שאנחנו נבוא לשם. אז הופענו.

מוטי לביא: אני מאד מודה לך על השיחה הזו, הרב אשכנזי, רב הראשי של כפר חב''ד. תודה רבה, הרב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.