מערכת COL | יום י' שבט ה׳תש״ע 25.01.2010

דעם רבינ'ס אַ סאָלדאַט • סיקור, וידאו, וגלריה

עוצמה חב"דית בכפר חב"ד: מאות ילדים הורים ומחנכים בכנס שכולו התקשרות לרבי לרגל מלאות שישים שנה לנשיאות • גולת הכותרת: חידון השישים על תולדות הרבי ופעליו במשך שישים שנות נשיאות • רבי, בנחת להרוות  לדיווח ולגלריית תמונות    • בואו לצפות בילדי המקהלה שרים את המנון השנה  >>>
דעם רבינ'ס אַ סאָלדאַט • סיקור, וידאו, וגלריה
צילום: מאיר אלפסי
במוצאי שבת האחרון, נערכה בכפר חב"ד "עצרת ה-60" של חיילי צבאות ה' בכפר-חב"ד באוהל האירועים שליד בית הכנסת "בית מנחם" בהשתתפות רבנים, שלוחים, משפיעים, ואנשי חינוך. 

מאות תושבי הכפר עם ילדיהם ומשפחותיהם נוהרים אל המקום ומוצאים את מקומותיהם. בתוך דקות ספורות מתמלאים מקומות המבוגרים עד אפס מקום.

עם כניסת החיילים לאולם האירועים, לקול צלילי המוזיקה המלהיבה, נפתח המעמד. המנחה המוכשר, שליח הרבי בקרית ביאליק הרב פנחס מרטון פותח את האירוע בנימה אישית.

לאחר-מכן מוקרנים על מסכי הענק מצגת סיכום מרתקת, דרכה חש הקהל כולו קצת ממה שחוו חיילי צבאות השם בשישים הימים האחרונים. "יום של חייל", נקראה המצגת והיא הציגה 'מעקב מצולם' אחר חייל צבאות השם בימי המבצע.

המצגת כולה שולבה בקטעי וידאו מיוחדים מיו"ד שבט במשך השנים אצל הרבי, בין הקטעים צפו כולם בהתרגשות בשיחתו של הרבי על כך שכאשר רואים ש"זרעו בחיים" אז "אף הוא בחיים". לא צריך להיות "מבין" גדול, כדי לראות ולהרגיש במעמד זה שאמנם כן "זרעו בחיים"...

כעת עולים לבימה מיוחדת מקהלת ה"קאפליע" של ילדי הכפר בניצוחו של ר' חגי ימיני ובניהולו של ר' שחר שאער. הם פוצחים בשירת "המבדיל בין קודש לחול" לקול תרועות הקהל.

חידון השישים

עשרים נציגים, חיילי צבאות השם, נכנסים אל האולם בזה אחר זה ומתיישבים על מקומותיהם על הבימה. הם חוזרים כעת ממבחן ארוך ומייגע שיקבע על מהלך החידון ועל זהות החתנים והסגנים. תחושת המתח מתחילה לפעפע בליבם של כל הילדים. האמת, גם בקרב ההורים.

בשלב זה מוצגת בפני כל אחד מהמתמודדים שאלת טריוויה ממוחשבת עם ארבע אפשרויות לתשובה. בתוך זמן קצוב של מספר שניות, על הנציג להצביע על האפשרות הנכונה. בקהל ניתן לשמוע לחשושים, כמה מנסים לפצח בעצמם את השאלות – אך לא תמיד בהצלחה...

בסיום השלב הראשון של המבצע, מזמין המנחה את המרא דאתרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי לשאת דברי ברכה קצרים. הרב אשכנזי מברך בחום את הפעילות הברוכה ומנצל את ההזדמנות להודות למי שעוזר ומסייע רבות לפעילות זו – מר גבריאל בוזגלו.

לאחר דבריו הנרגשים של הרב מבקש מר גבריאל לומר מספר מילים. הוא מודה לקהל החסידים על כך שנותנים לו את הזכות הנפלאה להיות שותף בחינוך הטהור של ילדי כפר חב"ד בדרכו של נשיא הדור ומשתף את הקהל בקשר האישי שלו ושל אביו עם חסידי חב"ד והשלוחים.

המשפיע הרב שניאור זלמן גופין, מי שמנחה ומתווה את הקו של צבאות השם, מוזמן לבימת הנאומים ומדבר על כך שחייל אמיתי צריך להיות חדור בקבלת עול. "בלי קבלת עול" – אומר המשפיע – "אי אפשר להיות חיילים אמיתיים, אפשר להיות חיילי משחק..."

אל הבמה מוזמן הרב מנחם מענדל אשכנזי. כנציגם של מאות הורים מהכפר, הוא מודה בחום לבחורי הישיבה שמפיחים חיות בילדי הכפר, מכניסים התקשרות לרבי, ומסייעים לילדים ללמוד ולהתפלל ולקיים מצוות מתוך חשק וחיות, כשאת כל הפעילות הברוכה הם מקיימים כמובן רק בין הסדרים ושעות הלימודים.

השלב המכריע

השלב האחרון והמכריע מגיע. כעת נקראים לבמה רק ארבעה מתמודדים שהעפילו לשלב הסופי. בזה אחר זה הם ניגשים על הבמה כשעל פניהם ניכר היטב המתח...
השלב השלישי של החידון נערך בצורת מספר מערכונים, המבוצעים בצורה משעשעת על-ידי צמד השחקנים ר' מיכאל וייגל וחברו דוד נוימן. השניים עולים לבמה כשהם מקבלים מחיאות כפיים נלהבות ומידי פעם סוחטים מהקהל פרצי צחוק אדירים.

בכישרון ובמיומנות רבה מגלמים צמד השחקנים את דמויותיהם של צמד ילדים אמריקאים משנות ה"יוד'ס" המוקדמות שמתחזקים בלימוד תורה על-ידי שליח "מחנה ישראל", תמים ב"מרכז שליחות" ואישה שהתקרבה בזכות מראהו, חבדני"ק מניח תפילין לקובי החייל במלחמת ששת הימים, ועוד.

אל הבמה מוזמן החייל בצבאות השם ישראל אולידורט לקרוא מכתב לרבי עליו חתמו כל חיילי צבאות השם בכפר חב"ד.

מצטייני השישים

הקראת מצטייני השישים, רגע השיא מגיע. השופטים מתבקשים להשמיע מילות התרשמות ממהלך החידון ומהידע שהפגינו הנציגים. הם מבקשים לנצל את ההזדמנות ולעורר את הקהל לקראת היום הגדול.

"לאחר קבלת הנשיאות התבטא הרבי כי "מהצעירים אינני מתחמק". הרבי תמיד עם הצעירים וזה דורש מאיתנו להתנהג בהתאם. בפרט כאשר מדובר ביום כל-כך גדול, זה דורש מאיתנו לקבל החלטות טובות", משמיע הרב לאופר את מילות הסיכום וניגש להקראת שמות הסגנים.

יעלו ויבואו... החייל משה רייכמן, החייל מנחם מענדל גרינוולד, החייל מנחם מענדל אשכנזי – סגנים שניים בחידון השישים! מיד לאחריו ניגש הרב גרונר להשמיע את דברי הסיכום ומכריז את שמות הסגנים השניים: החייל מענדל גופין, החייל שניאור זלמן סלונים, החייל מנחם מענדל רבינוביץ. הסגנים ניגשים אל הבימה ומקבלים סטי ספרים ענקיים עם תעודות מהודרות.

כעת מגיע תורו של החתן. חתן אמרנו, אבל בעצם חתנים. יש גם – מכריז המנחה – "חתן הטף" שהגיע למקום הראשון מבין הכיתות הנמוכות. הרב גערליצקי מקבל את זכות הדיבור ומכריז את שם חתן הטף: החייל אלעזר חפר, שניגש לבימה יחד עם אביו לקבל את תעודת ההצטיינות והפרסים המיוחדים.


באדיבות: NCL

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.