מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תש״ע 17.01.2010

סערה באוסטרליה: הוחרמה קבוצה שחיללה שם חב"ד

חרפה כזאת לא זכורה: קומץ הזוי של פורקי עול המתחזים לחסידים, החליטו לבטל את צום עשרה בטבת ולחגוג בפרהסיה. הם צילמו את עצמם עורכים "קידוש" חגיגי וסועדים לתיאבון, והעלו את קטע הווידאו לאינטרנט ● רב קהילת חב"ד במלבורן, הרב צבי טלזנר, החליט להחרים את משתתפי הסעודה ● הידיעה הגיעה למערכת COL באותו היום, אולם נמנענו מלפרסמה משיקולים שונים ● כעת הידיעה מתפרסמת בהבלטה ברשת החדשות היהודית JTA, ובעקבות זאת בכלי-תקשורת שונים, ובתוכם בעמוד השער של היומון הדתי 'מקור ראשון'  למכתבו של הרב טלזנר ולתצלום הידיעה
סערה באוסטרליה:  הוחרמה קבוצה שחיללה שם חב
החוגגים (בטשטוש) על רקע תצלום הכתבה. מסיבות ברורות, הוידאו לא מצורף (צילום: מתוך הוידאו)

הרב צבי טלזנר, רב קהילת חב"ד במלבורן אוסטרליה, כותב על הקבוצה הזו (תרגום מאנגלית):

"הובא לידיעתי שבצום עשרה בטבת השנה, יום שנקבע על ידי חז"ל ליום צום ומספד, וכפי שנפסק להלכה בשולחן ערוך, ארגנו מספר בודדים סעודה, אכלו ושתו ושמחו. יתירה מזו, הם דאגו לפרסם את הדברים ברשת האינטרנט, עם מסר שהדברים נעשו כביכול בקשר עם ביאתו הקרובה של משיח צדקנו.

"אשר על כן, אני מבהיר באופן נחרץ, ומדגיש על מנת שלא יהיו ספיקות בנושא שההנהגה הזאת הפוכה מדעת ההלכה היהודית, הפוכה מדברי חז"ל ומדברי השולחן ערוך המפורש.

"יתירה מכך, העובדה שהעושים את המעשים הנ"ל דאגו לפרסם זאת ככל האפשר, הינה חילול ה' נורא ומחפיר, וכפשוט אין להם ולא כלום עם תורת חב"ד ודרכיה, המובססת כולה אך ורק על ההלכה בשולחן ערוך, וכפי שהבהיר הרבי פעמים רבות.

"הנסיון הנואל להציג את ההנהגה המבישה כאילו נסמכת על דברי הרבי הינה שקר גס, ונעשתה אך ורק כדי להחריב את שמה של חסידות חב"ד בעולםל כולו.

"לאור האמור לעיל, אני מוצא לנכון להורות, שעד שאותם יחידים לא יתייצבו בפני בית דין של שלושה ויבקשו מחילה ותיקון על מעשיהם, הרי הם בחרם ונידוי בקהילתנו. אין לצרפם למנין או לברכת המזון, אין לענות אמן על ברכותיהם, אין לקראם לעלות לתורה וכן אין לכבדם בשום מצוה (ומבואר דינם בשולחן ערוך, יורה דעה סי' שלד סעי' ב). וכן אין לדבר איתם או להיות בכל קשר שהוא איתם.

"ויה"ר שיערה עליהם ה' רוח ממרום במהרה, ויעשו תשובה על מעשיהם הרעים והחטאים".

פריקת עול ועם-הארצות

יצויין כי אותם הזויים נתלים כביכול בדברי הרמב"ם על ביטול הצומות לעתיד לבוא והפיכתם לימי שמחה, והם טוענים כי הרבי אמר שהמשיח כבר בא וממילא אפשר לחגוג בצומות.

הדברים האלה הם דברי שטות ובורות, הנובעים מעם-הארצות מבהילה. הרבי מעולם לא אמר שהמשיח כבר בא, אלא בדיוק להיפך, דיבר וזעק כל הזמן, עד השיחות האחרונות ממש בשנת תשנ"ב, על כך ש"עדיין לא בא".

אותם בורים אינם יודעים להבחין בין ימינם לשמאלם, והם לוקחים דברים שהרבי אמר על הגאולה הקרובה ועל "סימני הגאולה" וכדומה, והופכים זאת כאילו הגאולה כבר כאן, דברים שהרבי עצמו שלל בצורה הכי ברורה אין ספור פעמים.

ההיתלות בדברי הרבי דומה להיתלות של רפורמים ועוקרי דת אחרים בדברי חז"ל, שאין זה אלא פריקת עול וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה, תוך ניסיון למצוא "היתרים" בתורה.

בחב"ד מביעים תקווה כי החרם שהטיל הרב טלזנר על אותה חבורה יגרום להם לחזור בהם ממעשיהם הרעים, ואם לא יעשו כן - יוקעו ויוצאו אל מחוץ לתחום של יהודים שומרי מצוות, והציבור כולו יתייחם אליהם כאל רפורמים ועוקרי הלכה, שאין מקומם בתוך כלל ישראל.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.