מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תש״ע 30.11.2009

שלוחי חב"ד בישראל ערוכים למבצע חנוכה הגדול

"פירסומי ניסא ומבצעי חנוכה", סדנאות הפעלה לילדים, חנוכיות ועזרים לפרסום הנס - אלו ועוד היו חלק מהנושאים עליהם דנו למעלה ממאה משלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל שהשתתפו ביום היערכות לפעילות חנוכה - "כסלו וחודש של אור" - לקראת פעילות חג החנוכה של צעירי-אגודת-חב"ד ברחבי הארץ ● יום העיון נערך בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד והוא אורגן על-ידי אגף הסניפים בצעירי-חב"ד ● חלק מיום העיון הוקדש להיערכות לחג הגאולה י"ט בכסלו בו מתאספים אלפי יהודים בכל רחבי הארץ להתוועדויות לדיווח מלא ולתמונות  
שלוחי חב
השלוחים מתאספים ● למטה: חלק מעזרי ה"מרכז לעזרי שליחות" המיועדים לשלוחים (צילום: COL)

שרון גושן

למעלה מ-100 משלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל הפועלים במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב השתתפו ביום היערכות לפעילות חנוכה - "כסלו וחודש של אור" - לקראת פעילות חג החנוכה של צעירי-חב"ד ברחבי הארץ, ובמטרה הוסיף באור החנוכה ובפרסומי ניסא, לא להותיר השנה שום פינה "חשוכה", ולהביא את אור החנוכה ומצוותיו לכל מקום ומקום.

במסגרת יום העיון דנו השלוחים בהיבטים שונים של פעילות חנוכה: פירסומי ניסא ומבצעי חנוכה - על פי ההלכה והוראות הרבי, סדנאות הפעלה לילדים, חנוכיות ועזרים לפרסום הנס ועוד. יום העיון נערך בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד והוא אורגן על-ידי אגף הסניפים בצעירי-חב"ד בניהולו של הרב נפתלי ליפסקר.

בפתח יום העיון נערכה הרצאה מאלפת של הרב אליעזר ברוד רבה של כרמי יוסף שעסקה בשאלות כיצד לנהוג בפרסומי ניסא מירבי ובד בבד לשמור על כל דרישות ההלכה, זמני ואופני ההדלקה, הדרישות והמגבלות. משתתפי יום העיון הוזמנו לשאול שאלות הלכתיות ולהיוועץ עם הרב ברוד בעניני הלכה שונים.

השליח באור עקיבא הרב יואל מן דיבר על סדנאות חנוכה לילדים שמפעילים השלוחים והעניק טיפים ורעיונות לישומם, והשליח בבאר שבע הרב שניאור זלמן גורליק נשא דברים על תצוגה, שיווק ומידע, על הפעלת אנ"ש והתמימים בפעילות חנוכה, ואירגון "שיירת האור" בכל רחבי הארץ. על "דרשות קצרות לחנוכה" נשא דברים הרב אריק מלכיאלי מאירגון "תורת חב"ד לבני הישיבות".

הרב נפתלי ליפסקר נשא דברים על אופי הפעילות בחג החנוכה, והעניק טיפים לפעילות, למסיבות, ולפעילות מגזרית. השלוחים התבשרו כי גם השנה ניתן יהיה להשיג את החוברת המקצועית "להביא את האור" ובה רעיונות, מסרים והפעלות ילדים לחנוכה.

הרב מנחם-מענדל קרמר מהמרכז לעזרי שליחות של צעיריע-חב"ד עידכן את השלוחים במיזמים ורעיונות החדשים שמציע המרכז לשלוחים לקראת חג החנוכה.

אור בכל הארץ עם נפגעי הטרור

השלוחים התבשרו כי גם השנה תיוחד הדלקת נר חנוכה מיוחדת בכל עיר ועיר עם נפגעי הטרור וזאת בתיאום וביוזמת מטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור בראשות הרב מנחם קוטנר שהנחה את יום העיון. האירועים יערכו ביום חמישי נר שביעי של חנוכה, בהדלקות מרכזיות במרכזי הערים ובמקומות בהם נערכו פיגועים, ובהשתתפות נציגי המשפחות, ואישי ציבור.

כמו כן התבשרו השלוחים על תוכנית הכלייזמרים של האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד בראשות הרב מאיר וורזוב שתפעיל תוכניות לעולים חדשים באומר ובצליל בעשרות ערים ועיירות ברחבי הארץ במהלך חודש כסלו. תוכניות אלו זוכות להערכה רבה ותלגובות חמות מצד העולים החדשים.

יום העיון נוצל גם להיערכות לחג הגאולה י"ט בכסלו, ועל החשיבות שבעריכת התוועדויות חסידיות שהם זמן מסוגל לעורר את הלבבות בעניין חידושה והתפשטותה של תורת חסידות חב"ד.

אלפי חנוכיות ציבוריות יוצבו בכל רחבי הארץ

אגף הארגון בצעירי-חב"ד עמל בימים אלו בהכנת מאות חנוכיות חדשות לכלי רכב וכן חנוכיות מיוחדות, גדולות ובינוניות, להצבה במרכזי הערים, בחנויות ובמבני ציבור. בסך-הכל יגיע מספר החנוכיות לאלפים רבים.

מתאם הפעילות בצה"ל, הרב אהרן פרוס, כבר החל בתיאומים ראשונים עם יחידות צה"ל לביקור צוותי צעירי חב"ד בבסיסים בחג, על מנת להביא אל החיילים את אור החנוכה. החיילים יקבלו סופגניות, "לחיים" ומנה גדושה של שמחה חסידית.

במקביל, יצאו לאור עלונים לחג, לילדים ולמבוגרים, בעברית וברוסית, על-ידי אגף ההוצאה לאור בראשות דובר חב"ד הרב מנחם ברוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.