מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תש״ע 06.11.2009

הכינוס השנתי הארצי: פורצים דרך בעבודת השליחות ● גלריה

המוני חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ השתתפו הערב (מוצאי-שבת) בכינוס הארצי השנתי ה-50 של חסידי חב"ד המאורגן על-ידי 'צעירי-אגודת-חב"ד' בארה"ק בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. את שולחן הנשיאות פיארו רבנים, ראשי-ישיבות, שלוחים ומשפיעים ● הכינוס עמד השנה בסימן "שנת פרצת (770) בעבודת השליחות". שלוחים צעירים סיפרו על צעדים ראשונים בשליחות במקומות מאתגרים, תחת הכותרת "אש השליחות מתפשטת" ● ההתוועדות שימשה גם מעמד קבלת פנים לאנ"ש והתמימים ששבו משהייתם בחודש השביעי ב'בית חיינו' ● COL העביר בשידור חי ובלעדי את הכינוס  לסיפור המלא ולתמונות   ● בפנים: מה יעשו חסידי חב"ד בחודש הבא בגבעות יש"ע?
הכינוס השנתי הארצי: פורצים דרך בעבודת השליחות  ● גלריה
חלק מהקהל הרב בכינוס הארצי השנתי (צילומים: ברלה שיינר, COL)

שרון גושן

קהל רב מכל רחבי הארץ מילא הערב (מוצאי שבת) את בית הכנסת "בית מנחם" לכינוס הארצי השנתי ה-50 של חסידי חב"ד בארץ הקודש המאורגן כמידי שנה על ידי צעירי-אגודת-חב"ד. הכינוס עמד בסימן "שנת פרצת (770) בעבודת השליחות" והוא שולב בסעודת "מלווה מלכה" חגיגית. הכינוס נערך, כמידי שנה, בסמיכות ליום כ' במר חשוון – יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע.

את הערב פתח המנחה הרב נפתלי הכהן רוט בדברי ברכה, והזמין את הקהל הרב ליטול ידיים ולהשתתף בסעודת ה"מלווה מלכה" החגיגית.

את שולחם הנשיאות כיבדו: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בית דין רבני חב"ד בארה"ק, הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבו של כפר-חב"ד, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי רב קהילת חב"ד באלעד, הרב אליעזר ברוד רבה של כרמי יוסף, הרב שניאור זלמן גופין משפיע ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר-חב"ד, הרב ברוך בליז'ינסקי מכפר-חב"ד, הרב יחזקאל סופר מירושלים, הרב יעקב אדרעי מרבני אור-יהודה, הרב שלמה מזרחי רבה של כפר גבירול, הרב דב טברדוביץ מורה הוראה בכפר חב"ד, הרב שלום בער בוטמן משפיע קהילת חב"ד בתל אביב, הרב נחום קפלן משפיע קהילת חב"ד בלוד, הרב מרדכי גורודצקי יו"ר ועד נחלת הר-חב"ד, השליח באוזבקיסטאן הרב דוד אבא גורביץ, ח"כ לשעבר הרב יוסף באגד, ועוד.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב פתח בקריאת מכתבו של הרבי לבאי הכינוס הארצי השנתי בכ' מר חשוון תשמ"ז.

כמידי שנה, מהווה הכנס "קבלת פנים" לאנ"ש והתמימים ששבו מחצר הרבי בחודש תשרי. הרב נחום קפלן, משפיע קהילת חב"ד בלוד נשא דברים כנציגם של האורחים ששבו מניו יורק. הוא סיפר על האווירה המיוחדת, השמחה וההתרגשות בהושענא רבה ובשמחת תורה ב-770, ההתרגשות המיוחדת בהשתטחות על הציון הקדוש, והכנסת האורחים המופלאה של תושבי השכונה.

את הערב הנעימה בניגוני חב"ד מקהלת חסידי חב"ד בניצוחם של הזמר ר' נמואל הרוש והאורגניסט ר' אלאור ולנר שסחפו את הקהל בשירתם בריקודי שמחה. הכנר ר' שמואל קטן מכפר-חב"ד הנעים בניגון בכינורו, וסיפר על הפעם הראשונה שביקר אצל הרבי ב-770, על הברכה שקיבל מהרבי, ועל הניגונים שזכה לנגן לפני הרבי בחלוקת 'כוס של ברכה'.

להוות דוגמא אישית

רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי הוזמן לשאת דברים על השליחות שמתחילה דווקא מהבית". הוא הזכיר את הקמת ישיבת "תומכי תמימים" בליובאוויטש על ידי כ"ק אדמו"ר הרש"ב שחרט על דגלו את חינוך תלמידי התמימים ולא התפעל משום מניעות ועיכובים. "אדמו"ר הרש"ב התחיל את העבודה והרבי ממשיך אותנו בדורנו", אמר. "המשימה שלנו היא להמשיך את מה שספגנו וקיבלנו בישיבה, להוות דוגמא אישית, להביא את הדברים הביתה, ולחנך באמצעותם את ילדינו".

הוא דיבר על החושך הגדול שבו אנחנו נמצאים לאחר הניסיון הגדול של ג' תמוז, וציין כי דווקא לאחר התקופות הקשות בהיסטוריה של חב"ד באה ישועה ותקווה גדולה. "דווקא מתוך המיצר הגדול – יוצאים לרווחה הגדולה ביותר: קבלת פני משיח צדקנו בקרוב ממש", אמר הרב אשכנזי.

בין נאום לנאום, ואמירת "לחיים" הוקרנו על מסכי הענק קטעי וידאו מהרבי ושיחות קודש.

כשהמקהלה עלתה לעוד מקבץ של ניגונים, נסחף הקהל בשמחת הניגונים, ובמהרה הפך האולם הענק לים גועש של חסידים רוקדים בהתלהבות. רבים עלו על הספסלים ורקדו כך יחדיו, חבוקים באהבת רעים ובתחושת "אשרינו מה טוב חלקנו". 

את המשא המרכזי נשא הרב שניאור זלמן גופין משפיע ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר-חב"ד שדיבר על מהותו של "תמים" בישיבת "תומכי תמימים" אותה יסד בעל יום ההולדת כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע.

"מהות המילה "תמים" עניינו "שלם", אבל למעשה אין הפירוש במובן הפשוט של המילה "שלימות" של כל העניינים", אמר הרב גופין. "תמים" ו"שלם" אין המשמעות שאתה שלם בכל הדעות, ויודע את כל התורה ואת כל השיטות כולם, אלא המשמעות היא שבדבר בו אתה מתעסק אתה מונח כולך ואין מקום בנפש שהעניין לא חדר ופעל בו".

"ישנם יהודים שמנסים "לתפוס מכל העולמות" ללמוד גם חסידות חב"ד, וגם חסידויות אחרות, ולנסות בכך להיות "שלם", אך מה שקורה בפועל שמי שמנסה לתפוס בהכל ובכך להיות "שלם" ומוקף בהכל – אין לו כלום. חב"ד לכשעצמה דורשת "שלימות" שתהיה חדור ושלם כולך בלימוד החסידות ושהדבר יקיף את כולך, ולא ישאיר מקום לדברים ותורות אחרות – זה המשמעות של "תמים" וזה מה שדורשים מ"תמים" ב"תומכי תמימים", אמר.

"ופרצת בעבודת השליחות"

נושא הכינוס עמד ב"שנת ופרצת (770) בעבודת השליחות", ואל הבמה הוזמנו שלושה שלוחים צעירים שיצאו בשליחות בשנה האחרונה להפיץ את אור התורה והחסידות. השלושה: הרב שניאור זלמן ברוד הפועל בשכונות רמת פולג ועיר ימים בנתניה, הרב נתנאל בן מעש הפועל ביישובי עמק חפר, והרב רפאל גולדמיץ הפועל במרכז שפירא. כל אחד מהם סיפר על רגעי ההתחלה בשליחות, על הקשיים וההצלחות, ועל הצורך לצאת ולהמשיך להפיץ אור בכל עיר ועיר.

הקהל היה מרותק לדברי השלוחים הצעירים, המוכיחים את כוחו של המשלח והמבטאים את עוצמת ההתמסרות של הדור הצעיר לאתגר השליחות של הרבי.

האורות כבו ועל המסכים הוקרן קטע מהסרט החדש של JEM 'אמונה וביטחון, המתאר פגישות של אישים ביטחוניים עם הרבי. הקהל ישב מרותק לסיפורו של מר משה לוי, 'גיבור ישראל', שסיפר בפירוט רב על ה'יחידות' הארוחה שזכה לה אצל הרבי.

לפני סיום, הוקראו החלטות הכינוס שכללו: חיזוק האחדות בין החסידים, להתחזק בלימוד החסידות, לשים דגש מיוחד על החינוך, ולחזק את מפעל השליחות. הכינוס הביע מחאה גם על מדיניות הכניעה של הממשלה, וחיזק את השלוחים ביש"ע. הכינוס קורא לאנ"ש לנסוע ולבקר בחודש כסלו בבתי חב"ד ביש"ע, להשתתף בכינוסי ילדים בכותל המערבי, ולהתחזק בשליחות הגדולה: הכנת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

הכינוס הסתיים במחרוזת ניגונים נוספת, והקהל יצא מהכינוס בתחושת אחדות ובהחלטה נחושה להגשים את השליחות העיקרית שהטיל עלינו הרבי - להכין את העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.