מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תש״ע 04.11.2009

ארגון 'אלף' מציל ילדי רווחה במדינות אירופה

בארגון הרווחה האירופי 'אלף' עוסקים בימים אלה במרץ בהרשמה ותכנון של פרויקט ייחודי: נופש חורף בהרי האלפים לילדים ממשפחות מצוקה ● בחופשת החורף השנה הקרן תפעל בו-זמנית בשני מישורים: הענקת תמיכה להורים שמתקשים לשלם על קייטנות ומסגרות חינוכיות לילדיהם, וכן ניהול מחנה ייחודי של סקי בהרי האלפים באוירה יהודית חינוכית לסיפור המלא
ארגון 'אלף' מציל ילדי רווחה במדינות אירופה
החורף עושה בימים אלה את צעדיו הראשונים. טיפות הגשם מקישות על החלונות, הטמפרטורות יורדות ואמהות מוציאות מהבוידעם סוודרים ומעילים. הילדים רק חזרו ללימודים לאחר חופשת החגים ובארגון הרווחה האירופי 'אלף', בראשות הרב לוי קנלסקי, כבר עוסקים במרץ רב בתכניות לימי החופשה הבאה.

ב'אלף' עוסקים בימים אלה במרץ בהרשמה ותכנון של פרויקט ייחודי: נופש חורף בהרי האלפים לילדים ממשפחות מצוקה.

"הביטוי 'נופש' מתקשר בדרך כלל להנאה שהיא לוקסוס ומותרות, אבל במקרה זה מדובר בהצלת חיים, פשוטו כמשמעו" אומר הרב קנלסקי.

אנשי חינוך ורווחה מתריעים כבר מזה זמן כי בעוד שבמשפחות רבות ימי החופשה, בחורף כמו בקיץ, היא פרק הזמן הנעים והמהנה ביותר גם להורים וגם לילדים, יש לא מעט ילדים שמבחינתם מדובר בתקופה הרת אסון. ילדים למשפחות מצוקה שלא נמצאים בקייטנות מסודרות או במסגרות חינוכיות בפיקוח, כי להוריהם אין כסף לממן אותם, מבלים שעות רבות ברחובות ונחשפים למצבים מאד לא נעימים, ובחלק מהמקרים אף לסכנת חיים מוחשית. זו התקופה שבה גורמים עבריינים אורבים להם, מאפשרים להם לטעום סמים ולהכיר את עולם הפשע ומכאן קצרה הדרך להדרדרות למצבים קשים וחמורים שעלולים להרוס את כל עתידם.

בדיוק לשם כך הקימו ב'אלף' קרן חדשה שתממן לילדים הללו תכניות שיאפשרו להם לשהות כשבועיים במסגרות חינוכיות הולמות. בחופשת החורף השנה הקרן תפעל בו-זמנית בשני מישורים – גם תעניק תמיכה להורים שמתקשים לשלם על קייטנות ומסגרות חינוכיות לילדיהם וגם תקים ותנהל בעצמה מחנה ייחודי של סקי בהרי האלפים באוירה יהודית חינוכית לעילא.

במקום להיות חשופים לסכנות, הם יהיו מוגנים פיזית ונפשית; במקום להיות מושפעים מאווירה קשה שמאפיינת שכונות עוני ומצוקה, הילדים הללו יהיו באווירה חינוכית חיובית; במקום לרוץ בלילות ברחובות חשוכים בניסיון להמלט ממרדף משטרתי, הם יהנו מאור יום ויעסקו בספורט אתגרי. והכול באווירה הקסומה של הרי האלפים.

הילדים המאושרים שיזכו להשתתף בתכנית ייבחרו בקפידה ולכן ארגון 'אלף' פונה כבר עתה לרבנים, ראשי קהילות, אישי חנוך וגורמי רווחה בקהילות היהודיות ברחבי אירופה בבקשה דחופה: "אם אתם מכירים משפחה שילדיה עשויים להתאים לתכנית הזו, מהרו ודווחו לנו. יחד נציל בעזרת ה' את חייהם הגשמיים והרוחניים".

יצויין, כי הפרוייקט הנוכחי הוא במסגרת מגמה גוברת והולכת בארגון 'אלף' לשים דגש על רווחת הילדים והנוער. מגמה שבמסגרתה מפעילים 'באלף' בעצם הימים האלה תכנית ייחודית של מסע בר מצווה לארץ הקודש לנערים ממשפחות מצוקה ברחבי אירופה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.