מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תש״ע 16.10.2009

ז'יטומיר: גן ילדים נחנך לזכרה של הגב' דינה הגר ע"ה

בקרית החינוך הגדולה בעיר ז'יטומיר שבמערב אוקראינה נערכה השבוע שרשרת אירועים גדולה: נחנך גן משחקים בגן הילדים הילדים היהודי בעיר והוקמה מצבת זיכרון לזכרה של הגב' דינה לאה הגר ע"ה על ידי אביה יבלחט"א הרב אלעזר גלבשטיין ● כמו כן, נפתח משרד חדש משותף לקהילה היהודית בז'יטומיר עם פורום חברות הקדישא בישראל לסיפור המלא  
ז'יטומיר: גן ילדים נחנך לזכרה של הגב' דינה הגר ע
פתיחת הגן בבית הספר ● צילום: COL
בקרית החינוך הגדולה בעיר ז'יטומיר שבמערב אוקראיינה, נערכה השבוע שרשרת אירועים גדולה, המהווה סימן דרך חשוב, בהתפתחותה הגדולה של הקהילה היהודית בז'יטומיר בפרט ואצל יהודי אוקראיינה בכלל.

את האירועים פתח רבה של ז'יטומיר ומערב אוקראיינה השליח הרב שלמה ווילהלם, את קידם את פני האורחים הרבים בהם הרה"ח ר' אלעזר גלבשטיין, מנכ"ל חברה קדישא פרושים בירושלים וידיד וותיק למוסדות התורה והחינוך בז'יטומיר, בנו הרב יצחק, חתנו הרב מאיר הגר, הרב אברהם מנחם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל אביב, הרב ישראל מאיר גבאי, מנכ"ל דרך צדיקים, נציגי ארגון הג'וינט וקרן פלדמן ועוד רבים.

האירועים כללו בריתות לשלושה תלמידי המוסדות, כאשר אחד מהם בחר להיקרא בשם שניאור זלמן.

משם פנו האורחים לחנוך בגן הילדים גן משחקים חדש, שנתרם ע"י הרב גלבשטיין.
בהמשך השתתפו האורחים בפתיחת משרד חדש, משותף לקהילה היהודית בז'יטומיר עם פורום חברות הקדישא בישראל בראשות המנכ"ל ר' זאב רוזנברג, כאשר המטרה לתעד ולשמר ולהקמת מערך שיקום לאלף וחמש בתי העלמין היהודים באוקראינה.

לקראת ערב, נערכה הקמת מצבת זיכרון, בפארק ההולך ונשלם בימים אלו, לעילוי נשמתה של מרת דינה לאה ע"ה הגר, בתו של יבלט"א הרה"ח ר' אלעזר גלבשטיין ורעייתו של הרב מאיר הגר.

הפארק נבנה, בשטח כולל של אלף מטרים מרובעים, למרגלות בית היתומים "עלומים", בהנהלת השליחה גב' מלכה בוקיעט, הממוקם הוא גם בין כלל המוסדות בקרית החינוך בז'יטומיר, שבניהולו המסור של השליח הרב זלמן בוקיעט.

עם סיום בניית הפארק, הוא יכלול מקום מנוחה, פינות משחקים, מפלי מים ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.