מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשס״ד 13.05.2004

הסתיים כינוס השלוחים בגרמניה; נלחמים במיסיון

מאבק נחוש בסוכני המיסיון הפועלים בגרמניה במלוא-עוזם. זאת הייתה אחת ההחלטות שהתקבלו בכינוס שלוחי חב"ד בגרמניה שהתקיים השבוע בעיר אולם, בהשתתפות הרב משה קוטלרסקי מהמרכז-לענייני-חינוך וקרן רוהר. "הכינוס התאפיין במיוחד בעובדה של 'שבת אחים גם יחד' מתוך שיתוף-פעולה הדוק בנושאים שונים על-מנת לקרב את יהודי גרמניה ליהדות", מספר המארח הרב שניאור טרבניק, שליח חב"ד באולם.שלוחים עימם שוחחנו, דיווחו כי "אם עד עכשיו כל שליח נאבק במיסיון בפרישה מקומית, מהיום זה יהיה פרוייקט כללי-ארצי". אך השליח הראשי לגרמניה, הרב ישראל דיסקין מסתייג מהדברים ואומר ל-COL: "לא פתחנו מסגרת נוספת שתילחם במיסיון, אלא הוספנו את הנושא לפעילותינו כדי להגביר את הפצת המעיינות ושלא יהיה מצב שהם יצליחו" לבצע את זממם. הרב דיסקין הביע סיפוק-רב מההחלטות שהתקבלו ומהאחדות ששררה בכינוס.דיווח בלעדי מהכינוס ומהחלטותיו - בכתבה המלאה
הסתיים כינוס השלוחים בגרמניה; נלחמים במיסיון
כינוס שלוחי חב"ד בגרמניה תשס"ד. צילום משותף עם הרב משה קוטלרסקי והרב ישראל דיסקין
הצלחת הפעולות המסוכנות של המיסיון היא בעיקר בקרב היהודים יוצאי בית-המועצות לשעבר, סבור הרב טרבניק. מצבם הכלכלי אינו שפיר, ועל רקע ובסיס זה פונים אליהם המיסיונרים. "פשוט הרבה יותר קל להגיע לקהל הרוסי", הוא אומר. "בכינוס הועלו כמה תוכנית של הדפסת חומר הסברה, והוצאת עיתון נוער שיגיע לכל בתי-הספר היהודיים. גם נשקלת האפשרות לצייד כל בית יהודי בגרמניה בספר יהודי כלשהו, לטהר את האווירה". הרב דיסקין קרא לתגבר כוחות, וסיכם על האסטרטגיה הכללית בנושא: "פרסום גדול בקהל הרוסי שאנו, שלוחי חב"ד, נמצאים כאן לעזרתם - הרוחנית והגשמית". כינוס 'נחת למשלח' כינוס השלוחים בגרמניה נפתח ביום שלישי השבוע. כל שלוחי חב"ד ללא יוצא מן-הכלל הגיע לאולם, והתארחו בבית-מלון מקומי, כשאת הדיונים, הארוחות וההתוועדויות הם קיימו בבית-חב"ד המקומי, השוכן בבית-הקהילה היהודית. הכינוס האחרון, לפני שנה, התקיים בעיר אופנבך. השליח הראשי הרב דיסקין אומר כי הכוונה לערוך את הכינוס בעיר אחרת כל שנה, מסייעת לשלוחים המארחים וגם מעניקים רעיונות לאורחים. כפי שדיווחנו ב-COL, אצל המארח הרב טרבניק השמחה הייתה כפולה: אירוח עמיתיו לעבודת הקודש בשליחות הרבי והולדתו בתו למזל-טוב. "זה לא היה מתוכנן", הוא התבדח לפני פתיחת הכינוס. כנראה שעל הזדמנות כזו לא מוותרים. אורח הכבוד של הכינוס הגיע מניו-יורק. הרב קוטלרסקי, מהנהלת המרכז-לענייני-חינוך/מרכז חב"ד העולמי המייצג גם את קרן משפחת רוהר הנדיבה, העומדת בכל-עת לימין הצלחת צבא שלוחי הרבי בגרמניה והעולם. "פטרונם של השלוחים", כינה את הרב קוטלרסקי אחד המתכנסים. נושא מרכזי שעמד במרכז הדיונים במשך ימי הכינוס (שלישי-רביעי) היה שיתוף-פעולה בין בתי-חב"ד ופעולותיהם. "דיברנו על בחשיבות כוח משותף, לייצג את חב"ד בגרמניה, והחדרת המסר כי חב"ד-ליובאוויטש מביאים אידישקייט וחינוך ליהדות בגרמניה", אומר הרב דיסקין, המכהן כשליח חב"ד בעיר מינכן. הרב דיסקין מוסיף כי הועלו גם נושאים מעשיים בכיוון העבודה המשותפת. "לקראת ג' תמוז נוציא עלון מקצועי בשפה הגרמנית על הרבי, תורתו ומנהיגותו, שיפורסם בכל הקהילות היהודיות בגרמניה. נקים אתר אינטרנט מרכזי של חב"ד בגרמניה, ונפעל לפרסם באופן מסודר ומרוכז את כל הפעולות של השלוחים". יש כל-כך הרבה שלוחים? ביום רביעי בבוקר, 13 השלוחים ובראשם הרב קוטלרסקי נפגשו עם הרב הראשי למחוז וירטמברג בגרמניה, הרב נתנאל וורמסר. המפגש התקיימה באווירה חמה, במהלכה שיבח הרב את פעולות הרב טרבניק, ודובר על חיזוק שיתוף-הפעולה בין הרבנות המקומית לבית-חב"ד. פגישה נוספת לחיזוק השיתוף בין הקהילה המקומית לפעולות חב"ד, התקיימה עם יו"ר הקהילה היהודית במחוז וירטמברג, הגב' ברברה טראוב. הגב' הגיע לאולם במיוחד לפגוש את השלוחים ולהודות על "הפעילות החשובה של חב"ד במחוז שלנו". בדבריה, היא ציינה את התפעלותה מהמשלחת: "לא ידעתי שיש כל-כך הרבה אנשי חב"ד בגרמניה". הוא שיבחה את העובדה שרובם של השלוחים עובדים ביחד ובמסגרת הקהילה המקומית, שבגרמניה יש לה מעמד רישמי מטעם המדינה. אחד השלוחים ציין לשבח כי לא רק בין הקהילה והשליח יש שיתוף-פעולה, אלא גם בין השלוחים ובתי-חב"ד שוררת אחדות חסידים במטרה להביא את דבר הרבי ותורת החסידות למאות אלפי יהודים גרמניה, הריכוז היהודי השלישי בגודלו באירופה. (בנימין וייס, מערכת COL באירופה)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יישר כוח!
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
יישר כוח לשלוחי הרבי לגרמניה אדמת הדמים העושים ימים כלילות וברוך ה' גם מצליחים המשיכו לפעול ולהצליח והעיקר מתוך אחוות חסידים ושיתוף פעולה וכך ורק כך נזרז את ביאת המשיח!
2.
Rabbi Gurewitch
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
......is the star system"
3.
מה בקשר למסיון "בשם" חב"ד?!
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
זה לא חלום בלהות זו מציאות עגומה המתרחשת בעיה"ק צפת.

חבורה של הזויים מפיצה בכל דרך אפשרית דברי כפירה ואפיקורסות מוחלטים שעברו מזמן את המחיצה שבין הזיות פרועות לבין עבודה זרה ממש, ומוסיפה חטא על פשע בכך שמשרבבת לתוך הגיגיה את כ"ק רבינו זי"ע.

זה לא מסיון?!

איפה רבני חב"ד?
4.
התמונה
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
הסדר של התמונה מעניין במיוחד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.