מערכת COL | יום ט"ז תשרי ה׳תש״ע 04.10.2009

ראשי חב"ד במבצע לולב עם קברניטי המדינה ● מסע בתמונות

לקראת חג הסוכות נועדה משלחת מיוחדת של ראשי חב"ד לפגישות עם נבחרי הציבור והעניקה להם סטים מהודרים של ארבעת המינים ● השנה הושם דגש שהמפגשים ישאו אופי של ישיבות מכובדות בלשכות השרים, כאשר עניינים חשובים העומדים על הפרק נידונים בכובד ראש ● פגישות נערכו אצל: שר החוץ אביגדור (איווט) ליברמן, שר החינוך גדעון סער, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, שר התעשייה והמסחר בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התשתיות עוזי לנדאו, סגן שר החוץ דני איילון, וסגן שר החינוך מאיר פרוש סיקור מיוחד 
ראשי חב
(צילום: מאיר דהן, COL)

כתב COL
צילומים: מאיר דהן, COL

בשעה שפעילי צעירי חב"ד אירגנו ותיאמו את המבצע הגדול של "מבצע סוכות", יצאה משלחת מיוחדת של ראשי חב"ד לפגישה עם נבחרי הציבור בערב חג הסוכות, כדי להעניק לראשי המדינה סטים מהודרים של ארבעת המינים לחג הסוכות.

הביקורים אורגנו על ידי אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש ונועדו למסד את מבצע לולב לאישי הציבור בישראל. לא עוד פגישות חפוזות בכנסת ללא פעולה נמשכת, אלא ישיבות מכובדות בלשכות השרים כאשר עניינים חשובים העומדים על הפרק נידונים בכובד ראש. 

עם חברי המשלחת נמנו: רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר אגודת חסידי חב"ד ויו"ר צעירי אגודת חב"ד, יו"ר ועד כפר-חב"ד וחבר אגודת חסידי חב"ד ר' בנימין ליפשיץ. במפגשים עם עם אנשי הציבור השתתפו גם מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג, ור' לוי יצחק אדרעי מצעירי-חב"ד העומד בקשרים הדוקים עם משרדי הממשלה בישראל ותיאם את הביקורים הרבים בקרב השרים.

פגישות נערכו אצל: שר החוץ אביגדור (איווט) ליברמן, שר החינוך גדעון סער, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, שר התעשייה והמסחר בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התשתיות עוזי לנדאו, סגן שר החוץ דני איילון, וסגן שר החינוך מאיר פרוש.

האישים שמעו מפי הרבנים  דברים מעניני דיומא - על חג הסוכות וסגולתם המיוחדת של ארבעת המינים - המסמלים את כל הרבדים בעם היהודי וכן דברי חיזוק על החובה לעמוד על המשמר לביטחון העם והארץ, במובן המדיני והרוחני. בקשר לכך ציינו אנשי חב"ד את משמעותם המיוחדת של ארבעת המינים בקשר לניצחונו של עם-ישראל, כדברי המדרש, שכאשר ישראל יוצאים ולולביהם בידיהם, יודעים הכול שהם זכו בדין בראש-השנה.

הרב אהרונוב סקר בפני האישים שעמם נפגש, את התכנית הגדולה של צעירי חב"ד להגיע לכל פינה בארץ בחג הסוכות, באמצעות מאות סוכות ציבוריות בשם "סוכת האחווה" שיוצבו בכל הערים על ידי סניפי בתי חב"ד שיבקרו בבסיסי ויחידות צה"ל וגם במרכזי הערים. האישים שמעו גם על מספר הגדול של תייירים מישראל שעשו את הימים הנוראים במחיצת שלוחי הרבי בבתי חב"ד ברחבי העולם.

רבני חב"ד ציינו כי ארבעת המינים מסמלים את האחדות בעם ישראל ועודדו את השרים לקיים את מצוות נטילת ארבעת המינים בכדי לקבל כח משמיא לשמור על אחדות ושלימות העם, הארץ והתורה.

כתב COL התלווה לחברי המשלחות, נכח בפגישות ויצא נפעם. בואו לחזות בשלב הראשון של מבצע לולב של אגו"ח. בואו והצטרפו לסיור במסדרונות הלשכות ולטעום ממבצע לולב מיוחד במינו. 


לשכת השר להגנת הסביבה בפגישה עם השר גלעד ארדן

תומכי תמימים?! אנחנו נכנסים לחדרו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לאחר שמחוצה לו עובדי המשרד לא מפסיקים להלל את חב"ד באוזנינו. השר התפלל ביום כיפור בבית כנסת חב"ד ברמת השרון ועובדים נוספים התלוו אליו הם לא חוסכים מילות שבח. הרב אהרונוב מעניק בכניסה חיבוק חם לשר ולוחש באוזנו מילים חריפות על דבר החלטת הקפאת הבניה של ישובי יהודה ושומרון. הם ממתיקים סוד בנושא, והשר פונה לספרייתו ומוציא ספר עם שיחות הרבי בנושא שלימות הארץ. השיחה מתגלגלת ואני שואל את עצמי האם עברנו לזאל של ישיבת "תומכי תמימים"?


לשכת משרד החוץ בפגישה עם השר אביגדור ליברמן

קליינע צורעס: אוירה טובה לבבית שררה בפגישה עם שר החוץ אביגדור ליברמן. ניכר שיש כאן ידידות רבת שנים. זאת על אף שלאחר הפגישה איתנו מחכה לשר פגישה לא פשוטה עם סגן ראש ממשלת רוסיה. על פני עובדי הלשכה ניכר המתח לקראתה. על הפרק עומדת פרשת החשד בריגול של אחד מבכירי נתיב ברוסיה. דברי התורה קולחים, ולאחריהם עולים שורה של נושאים על ידי הרב אשכנזי. השר ליברמן עונה כי אלו "קליינע צורעס". הרב אשכנזי משיב בחיוך ואומר: "אני לוקח על עצמי לפטור לך את הצרות הגדולות - אתה תפתור את הקטנות"...


לשכת סגן שר החוץ בפגישה עם סגן השר דני איילון

"זה המסמך שחתם עליו נשיא ארה"ב מר טרומן", מציג בהתרגשות בפני חברי המשלחת סגן שר החוץ דני איילון שבכל הליכותיו ניכר שהוא דיפלומט מהשורה הראשונה. איילון פגש את חב"ד בתפקידיו השונים במקומות רבים על פני הגלובוס. הוא נולד ברחוב מזא"ה בתל אביב ליד ביתו של הרב אשכנזי, ובא במגע בילדותו עם זקני החסידים. לא עובר זמן רב והתיאורים על בית הכנסת שהיה נוהג ללכת עם אביו להתפלל צפים ועולים והפגישה ממאנת להסתיים.


לשכת שר ההסברה והתפוצות בפגישה עם השר יולי אדלשטיין

"ישבתי שם בכלא שלושה ימים" מספר שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין לרב אהרונוב לאחר שהתברר לו שבנו של הרב אשכנזי שליח בעיר יקטינבורג. ברגע אחד האוירה מתחממת כאשר מתברר שהשר ישב בכלא הרוסי על עניני יהדות כאחד מזקני החסידים... השר פורס את תחומי אחריות משרדו אשר יש באפשרותם להביא לעזרה לשלוחים בתפוצות יש אם כן פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה, ימים יגידו...


לשכת שר החינוך בפגישה עם שר החינוך גדעון סער


"אני יוצא מיד אחרי פגישתנו למשרד ראש הממשלה להיאבק על החינוך של ילדי ישראל", במשפט זה קיבל אותנו שר החינוך גדעון סער בלשכתו הנמצאת בבניין המיתולוגי של משרד החינוך בסמוך לעיר העתיקה בירושלים. השר נראה נמרץ, אך נראה כי לא עוברות עליו שעות קלות. רק אתמול חזר ראש הממשלה מחו"ל ובפיו בשורת הקיצוץ כשהגדולה והכואבת היא במשרד החינוך. אנשיו נראים לחוצים "תאפשרו לשר לצאת מהר, ראש הממשלה כבר מחכה לו". אך מסתבר שנוסף לידידותו עם הרב אהרונוב, גם השר גדעון סער גר ברחוב מזא"ה בתל אביב, הוא מזהה בקלות את הבית בו גדל הרב אשכנזי ונזכר בסעודות ליל שבת בבית זה. עכשיו קשה לעצור את הפגישה, לאחר שהוא מקבל שיעור במהותם של ד' המינים ומקבל את ברכת חברי המשלחת הוא יוצא רגוע יותר לפגישה עם ראש הממשלה.


בכניסה ללשכת שר התחבורה ישראל כץ

את שר התחבורה פגשנו במשרדנו. תמונה זו צולמה בכניסה למפגש עת ששר התחבורה ישראל כץ יצא במיוחד לקבל את פנינו לאחר ששמע שמשלחת ראשי חב"ד באה לפגישה עימו. הפגישה היתה טובה ובמהלכה סיפר השר על קשריו עם חב"ד ושמע מהרב אשכנזי מעניני דיומא לקראת חג הסוכות.


לשכת סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש

אי אפשר להכנס למשרד החינוך בלי לשבת לפגישה לבבית עם ידיד ותיק לבית חב"ד סגן שר החינוך ר' מאיר פרוש. אנחנו נכנסים כאשר כל צוותו של ר' מאיר דרוך נוכח הגזירות החדשות שאך 24 שעות חלפו מאז התפרסמו. אך ברגע שאנחנו נכנסים כולם יושבים באוירה של היימיש בלי גינונים. עד מהרה נפתח ה'שטיבל' ופוצחים בתפילת מנחה...


לשכת שר התעשיה והמסחר בפגישה עם השר פואד בן אליעזר

חדר הישיבות של שר התעשייה והמסחר פואד בן אליעזר כנראה שלא ראה מחזה כזה מעולם. לפני שעות אחדות פורסמו פרטיה הראשונים של עסקת הקלטת של גלעד שליט בה היה לשר בן אליעזר מהלכים. הוא הספיק להתראיין לפני שעה קלה לכלי התקשורת השונים וכעת הוא יושב עם כיפה שחורה מאזין לשיעור תורה בנושא חג הסוכות כשאנשי לשכתו בוגרי קיבוצים יושבים בקצה השני של השולחן ומטים אוזן כרויה. השר מקבל את הלולב תוך כדי שהוא חוזר על הדברים שהוזכרו הוא פונה ליו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ הנוכח בפגישה ומבטיח לסייע בעדו לפתוח מעונות יום נוספים בכפר חב"ד.


לשכת שר התשתיות בפגישה עם השר עוזי לנדאו

על הכסא שנבנה בשנת 96 במיוחד עבור אריאל שרון יושב כעת מי שיצא חוצץ כנגדו על מעשיו בעת שבתו כראש ממשלה ומי שנחשב כראש המורדים נגדו הלא הוא השר לתשתיות לאומיות עוזי לנדאו. הרב ירוסלבסקי מזכיר זאת כשאנו נכנסים ללשכת השר, לנדאו שהיה נוכח בלא מעט כנסים של חב"ד בארץ לא מחכה לדברי התורה שלנו ופוצח בדברי תורה משלו. הוא אמנם מסתכל עלינו אבל הוא מדבר בקול רם בכדי שיועציו העומדים כעת בכניסה לחדר ונכנסו לראות מה למשלחת מכובדת שכזו אצל השר. ישמעו גם הם ויספגו קצת אידישקייט...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.