מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשס״ד 11.05.2004

הצלחה מרשימה לתהלוכות ל"ג בעומר באשדוד

באשדוד מציינים זו שנה נוספת, הצלחה מרשימה לתהלוכות ל"ג בעומר. תחת הסיסמה "יחד כל ילדי ישראל", התאספו מאות ואלפי מילדי אשדוד, במספר תהלוכות שאורגנו גם השנה ע"י מוסדות חב"ד בעיר בראשות הרב שניאור גודמן. בשעות הבוקר התאספו באזורים י'-י"ג, מאות ילדים נרגשים כשהם מחכים בקוצר רוח להתחלת התהלוכה. לאחר ההתארגנות צעדו הילדים בצורה מסודרת בשני תהלוכות מרשימות לכיוון המתנ"ס שבאזור י', שם התאספו כארבע מאות ילדים, לכנס מיוחד בו שמעו הילדים אודות משמעותו של היום, כשהדברים מוגשים בצורה מיוחדת מקורית המובנת לילדים. בין השאר הופיע לפני הילדים ליצן שהעביר לילדים מסרים חינוכיים באופן המעלה חיוך על שפתם. הכינוס המוצלח אורגן ע"י השליח הרב שלום דובער מישולבין.
הצלחה מרשימה לתהלוכות ל
אותה שעה התקבצו ברובע ט' שבעיר כשלש מאות ילדים לתהלוכה. כשחיוך של אושר נסוך על פניהם, צעדו הילדים בצורה מאורגנת ומסודרת היטב, תוך כדי הכרזת סיסמאות שתוכנם עניני יהדות. לאחר התהלוכה שגרמה לקידוש ה' רב, התאספו הילדים בבנין האולפנה לבנות שבאזור, לכינוס מרשים בו דובר בין השאר אודות הצורך באחדות ואהבת ישראל, החשובים לנו דווקא בעת הזאת. הילדים יצאו את בתיהם כשבפיהם תודה למארגני הכינוס. הכינוס הנפלא אורגן ע"י הרב שניאור זלמן וובר. גם באזור הסיטי התקיימה בשעות הבוקר, תהלוכה המותאמת במיוחד לילדי המקום. כך צעדו שלש מאות מילדי המקום, מגינת הסיטי לכיוון האמפיתיאטרון. הילדים צעדו לכינוס בסדר מופתי כשמפיותיהם בוקעים שנים-עשר הפסוקים, וסיסמאות יהדות שונות. בכינוס שמעו הילדים אודות משמעות היום, עניני יהדות שונים, ועל הצורך באחדות ושמחה. כמו כן הופיע להטוטן ששימח את הילדים בקסמיו המיוחדים. בסיום הכינוס ניתן היה לחוש את צערם של הילדים על סיומו של הכינוס. כינוס נהדר זה הווה למעשה פעולה נוספת של זוג השלוחים הרב יוסף יצחק הכהן פרידמן ורעייתו לבית גודמן. הפועלים באזור הסיטי, זה למעלה משנה. ובאזור י"א גם כן התקיימה כמידי שנה תהלוכה רבת משתתפים. ארבע מאות הילדים צעדו לכינוס הגדול שאורגן בביהכנ"ס הגדול "אחוות ישראל". הכינוס אורגן ע"י השליח ורב בית הכנסת הרב מרדכי מנשה לאופר. את הכינוס הנחתה בטוב טעם הגב' רייזל הלפרין מכפר חב"ד. במהלך הכינוס דובר אודות עניני דיומא, אהבת ואחדות ישראל, שלימות הארץ ועוד. כשבין לבין מופיע להטוטן מיוחד במינו, המרתק את הקהל בפעלוליו הנפלאים. בסיום התקיימה הגרלה על מספר זוגות אופניים, ועוד פרסים רבים יקרי ערך. פעולה נפלאה זו למעשה הינה נדבך נוסף בפעילות נפלאה המקיימים במקום הרב לאופר וזוגתו זה כ-טו"ב שנים. וגם אזור ז' החרדי המכונה בני ברק של אשדוד לא קופח. בשעות הצהריים המוקדמות התאספו אלפי ילדי תשב"ר, בצורה מסודרת בגינת ר' מאיר בעל-הנס לקבלת כובע ואפוד. לאחר ההתארגנות המרשימה יצאו לדרך אלפיים וחמש-מאות הילדים, מלווים במדריכים מסורים מבחירי התמימים בישיבת תות"ל המרכזית בכפר-חב"ד, ומישיבת תות"ל בלוד. כשאת התהלוכה הענקית, ככל הידוע מספר שתים בגודלה בארץ!, מובילים מספר כלי רכב המציגים מוצרי יהדות, גם מקום התזמורת המנגנת ניגוני חב"ד ושירי ל"ג בעומר לא נפקד. לאחר הצעידה החל הכינוס ברחבה הגדולה שעל יד בית המדרש נשכיז. הכינוס נפתח באמירת מזמור תהילים עקב המצב הקשה השורר בארץ הקודש ,ע"י תינוקות של בית-רבן, שלא טעמו טעם חטא. כשאת הכינוס מנחה בכישרון ובטוב טעם השליח הרב מישולבין. במהלך הכינוס דובר אודות עניני אחדות ואהבת ישראל, שלימות הארץ וביאת המשיח בקרוב, ואודות כך שהרבי מנהיג אותנו היום על כל צעד ושעל. דוגמא לכך ראו הילדים בספרון המהודר שחולק להם. כמו כן ברכו רבנים חשובים את הילדים, ולאחריהם התקיים מופע מיוחד של הלהטוטן הירושלמי המפורסם להנאת הילדים. עם סיום הכנס התקיימה ההגרלה הגדולה בה זכו ילדים בעשרות ספרים שונים, כשביניהם רבים מספרי חסידות חב"ד, הפרס הגדול היה ש"ס מהודר אותו זכה ילד הלומד בחדר ויז'ניץ. עם סיום התהלוכה המוצלחת, הודו הילדים נרגשות למארגנים, והתפזרו לבתיהם כשבליבם החלטה נחושה לקיים את מה ששמעו בכינוס. יצוין הסדר המופתי, וההתנהגות המיוחדת במינה של הילדים. ניכר היה עליהם שהם קשורים במיוחד לבוא הגאולה, "אל תיגעו במשיחי... אלו תינוקות של בית-רבן".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
כל הכבוד
כ' אייר ה׳תשס״ד
לפי התמונות באמת נראה שהתהלוכה באשדוד הנה מספר שתים בארץ בגודלה ומגיע לשליח הרבגודמן כל הכבוד הוא עובד ופועל גדולות ונצורות בלי לעשות רעש מכל דבר ולפי איך שאני מכירו זו רק דוגמא קטנה
2.
לא יאומן!
כ' אייר ה׳תשס״ד
כל הכבוד למארגני התהלוכה הענקית, ובראשם השלוחים הרבנים החסידים הרב גודמן והרב שלום מישולבין שליט"א, שגם הנחה בכשרון נפלא כיאות לתהלוכה של תלמידי תשב"ר. גרמתם נח"ר לרבי, כה לחי!, המשיכו לקדש שם שמים, ושם ליובאוויטש.
4.
ישר כוח!
כ"א אייר ה׳תשס״ד
חבל שלא רשום מה מתחת לתמונה....
(התמונה האחרונה זה באשדוד בסיטי עם השליחים פרידמן
צולם ע"י ח.ל.)
5.
hazak
כ"ב אייר ה׳תשס״ד
chapau chalom je ne croi pas que tu ete a achdodsa devai etre super
6.
חבל לשאר ימות השנה
כ"ה אייר ה׳תשס״ד
חבל שלא רואים החבדנקים בשאר ימות השנה
7.
רק בשכונת ז למה?
כ"ה אייר ה׳תשס״ד
למה התהלוכה לא הייתה בשכונת חלונית
8.
כל הכבוד
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
אין על השליחים באשדוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.