מערכת COL | יום י"ב תשרי ה׳תש״ע 30.09.2009

אלפים התפללו ביום כיפור ב"בית הכנסת הפתוח" ● סקירה

שיחה קצרה עם מדגם משלוחי חב"ד בישראל, נותנת את האפשרות ללמוד על המספרים וההצלחה הכבירה שמאחורי קמפיין 'בית הכנסת הפתוח' של צעירי חב"'ד במסגרת הפרויקט המצליח שמופעל זו השנה השניה על ידי 'שלוחים נט', השתתפו השנה מספר שיא של 218 'בתי כנסת פתוחים' שהתקיימו במאהלים, מבני ציבור ובתי חב"ד ● הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בישראל אומר כי בכמה מקומות לא ציפו המארגנים לכמות כה גדולה של מתפללים, ולקראת השנה הבאה יצטרכו להתכונן למספרים גדולים בהרבה לסיפור המלא
אלפים התפללו ביום כיפור ב

שיחה קצרה עם מדגם משלוחי חב"ד בישראל, נותנת את האפשרות ללמוד על המספרים וההצלחה הכבירה שמאחורי קמפיין 'בית הכנסת הפתוח' של צעירי חב"'ד במסגרת הפרויקט המצליח שמופעל זו השנה השניה על ידי 'שלוחים נט', השתתפו השנה מספר שיא של 218 'בתי כנסת פתוחים' שהתקיימו במאהלים, מבני ציבור ובתי חב"ד. תחת הסיסמה 'שמרנו לכם כסא' נערך מסע פרסום ארצי רחב היקף במודעות רחב ובשילוט אלקטרוני שקרא לציבור לבוא ולהשתתף בתפילות.

בשיתוף פעולה עם 'חב"ד שעל אתר' הופעל גם השנה האתר kipur.org, באמצעותו יכלו הגולשים לקבל מידע על יום הכיפורים ופרטים נוספים על כל אחד מבתי הכנסת. האתר זכה להצלחה רבה ועשרות אלפי גולשים ביקרו בו בשבוע שקדם ליום כיפור.

כזכור, המייחד את בתי הכנסת 'הפתוחים' הוא הדגש המיוחד ששמים המארגנים כדי ליצור אוירה טובה, נעימה ומסבירת פנים דווקא לקהל שאינו מורגל בביקורים בבית הכנסת בכל ימות השנה, ובאים לתת מענה לרצון של אלפי יהודים לחגוג את ראש השנה ויום כיפור בצורה מסורתית והלכתית, הגם שאינם שומרי תורה ומצוות. בנוסף להסברה על מהלך התפילה, נערכו מפעילי בתי הכנסת עם כיפות וחוברות תפילה מיוחדות במיוחד שהותאמו במיוחד לבאים.

הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בארה"ק, הבטיח כי 'בתי חב"ד בכל הארץ נערכים לכך שלא יהיה ולו יהודי אחד שמעוניין להשתתף בתפילות ולא יהיה עבורו מקום', אך דומה כי בכמה מקומות לא ציפו המארגנים לכמות כה גדולה של מתפללים, ולקראת השנה הבאה יצטרכו להתכונן למספרים גדולים בהרבה.  

'בגבעת עדה', מספר השליח הרב מנדי לויטין, 'נטלו חלק בתפילות כמאה אנשים בכל נדרי ושלוש מאות בנעילה'. אנשים ניגשו ופשוט אמרו 'תודה רבה'. והיה גם מי שהגיע רק לתפילות כל נדרי ונעילה אך כבר חשב על יום הכיפור הבא: אחד המתפללים הבטיח כי בשנה הבאה יגיע גם לשחרית'..

אצל הרב חנן כוחונובסקי, השליח בשכונת נווה ים-רמת אליהו שבראשון לציון, מאהל מיוחד לתפילות יוה"כ הוא מסורת של כמה שנים ואכן, אלף וחמש מאות איש בארבעה מניינים שונים לקחו בהם חלק. ואחרי כ"כ הרבה שנות וותק, גם הקהל כבר מכיר את המנהגים לקנות פתיחת הארון ומפטיר יונה, והסכומים לרכישת המצוות מכובדים למדי. לא הרחק ממנו, קיים הרב אורי קשת, שליח בשכנות המערב הוותיק תפילה המונית דווקא בהיכל התרבות של ראשל"צ.  400 אנשים מילאו את האולם, וברוח התקופה מיהרו בצאת הצום לשלוח לשליח אסאמאסים נרגשים המספרים כמה נהנו מהתפילות...

והיה גם מי שקיים את תפילות יום הכיפורים דווקא באולם שמחות – הרב שלמה שוורץ, מנהל הפעילות בבית חב"ד חדרה, רתם את 'ארמון דוד' שמארח בימות השנה בר מצוות וחתונות לטובת יוה"כ, ולמעלה משלוש מאות וחמישים איש באו להתפלל. למחרת היה כבר מי שאמר לו: "20 שנה לא נכנסתי לבית כנסת. הלוואי ותעשה ככה כל השנה".

כיפור ברוח צעירה

והמספרים ממשיכים רק לעלות: בקריית גנים שבמערב ראשל"צ השתתפו כ-300 איש בתפילות שאורגנו על ידי מנהל בית חב"ד בשכונה הרב אריאל גורן ועל ידי ר' שרון גושן. בשוהם, הרב מנחם גרינברג, הביא 250 איש לכל נדרי ונעילה. בנאות אפקה, הרב עידו רהב השקיע השנה רבות במודעות רחוב ופליירים, ויותר מחמש מאות איש הגיעו. הרב מאיר כהן, השליח בצורן הקים מאהל ברחבת המרכז המסחרי המקומי, ושמונה מאות איש הגיעו לתפילות. לא בטוח שכמות כזו של אנשים מגיעה למרכז המסחרי בימים רגילים גם לצורך קניות ובילוי..

הרב יעקב זוננפלד השליח ברמות, מעביר מידי שנה ביום הכיפורים את המנין של בית חב"ד ל'בית גיל הזהב' ברמות א' בירושלים במיוחד עבור מאה קשישים שמתרגשים בכל פעם מחדש. ואפרופו קשישים, נסו לחשוב מה היה הצדיק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שהיה ידוע כ"סניגורן של ישראל" אומר על הסיפור הבא: הרב אהרון קרניאל, השליח בבני עיי"ש, קיים שני מניינים, עם מאה וחמישים מתפללים בכל מקום. מבוגרים וצעירים, הרבה עולים חדשים וסטודנטים. גברים ונשים. והנה, בסוף תפילת יזכור צלצל הפלאפון אצל אחד הזקנים, ועל הקו היה אחד מחבריו שביקש ממנו כי יזכיר עבורו שם נוסף...

בחולון, קיים הרב ירחמיאל גורליק, תפילה עם מאות בני נוער תחת הסיסמה "כיפור ברוח צעירה", גם לרב גרשון שנור מגני תקווה היתה הצלחה גדולה, ואצל הרב מאיר מור-יוסף, השליח בפרדסיה, הגיעה כמות כה יפה של קהל, עד שבשנה הבאה בעז"ה, ברצונו לאחד את 2 בתי הכנסת ולקיים מניין אחד גדול באולם הספורט המקומי.

הרב שמואל לפקיבקר, משכונת כוכב הצפון בתל אביב, היה צריך להתאים את מאהל התפילה של שכונתו לנהוג בצפון ת"א, וכך בכל 240 המ"ר של המאהל פוזרו כסאות עץ המרופדים בבד לבן. מקום מספיק אגב, לא היה וכמאתיים אנשים גדשו את סביבת המאהל מחוסר מקום... גם אצל הרב בנימין קרניאל, השליח בגדרה התקיים מאמר חז"ל 'צר לי המקום' ומאתיים איש התגודד מסביב לבית הכנסת שבתוכו התפללו 400  מתפללים.

הרב משה טברדוביץ', השליח בשכונת רחובות ההולנדית זכה להביא במיוחד לתפילות מאה אנשים חדשים, ועבורו כשליח חדש מדובר בהישג של ממש. לסיום: שימו לב לדרך שבה בחר להגדיר עם 'כיפות לבנות' וד"ל.. ואילו הרב מנחם נוימן, השליח באבן יהודה, את ההפעם הראשונה שערך מנין תפילה ביום הכיפורים דווקא בתוך הקניון המקומי: "מקסים, מהמם, קידוש ה' עצום"  – כך הרב נוימן. 'השקענו המון', הוא ממשיך, 'והתוצאה הצדיקה את עצמה: 300 כסאות תפוסים בכל נדרי. 400 איש בנעילה. שמחתי גם לראות הרבה פרצופים מוכרים שליוויתי לטקסי בר מצווה בשנים עברו'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.