מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תש״ע 29.09.2009

הוועדה לטיפול במפונים: התייחסות המדינה נגועה בכשלים

טיפול המדינה במפוני גוש קטיף וצפון השומרון היה נגוע בכשלים. גם ארבע שנים אחרי הפינוי, לא מומשה החובה והמדיניות המוצהרת של ממשלות ישראל, ולא נעשה מספיק למען מרבית המפונים" – כך עולה באופן נחרץ מדוח הביניים, שהגישה היום (ג' )ועדת החקירה הממלכתית, לנושא טיפול הרשויות במפוני גוש קטיף וצפון השומרון  לסיפור המלא
הוועדה לטיפול במפונים: התייחסות המדינה נגועה בכשלים
פינוי הישוב גדיד

טיפול המדינה במפוני גוש קטיף וצפון השומרון היה נגוע בכשלים. גם ארבע שנים אחרי הפינוי, לא מומשה החובה והמדיניות המוצהרת של ממשלות ישראל, ולא נעשה מספיק למען מרבית המפונים" – כך עולה באופן נחרץ מדוח הביניים, שהגישה היום (ג' )ועדת החקירה הממלכתית, לנושא טיפול הרשויות במפוני גוש קטיף וצפון השומרון.

בדוח קוראת הוועדה להתנעה מחודשת של תהליך שיקום המפונים, ודורשת בראש ובראשונה שינוי תפיסתי במשרדי הממשלה. "דפוסי פעולה שאפיינו את התהליך בשנים האחרונות טעונים שינוי", קובע הדוח. "שיקומם של המפונים הוא משימת לאומית דחופה, וכך נדרשות הרשויות להתייחס אליה".

בהמשך טוענת הוועדה, כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנקוט "בכל האמצעים המעשיים לפעולה נמרצת ומיידית, על מנת להוכיח כי טיפול במפונים הוא בגדר משימה לאומית".

"יש לחזור ולהעמיד את הטיפול במפונים בראש סדר העדיפויות הלאומי, לאלתר ובמעשים, ולא רק בהצהרות", נכתב בדוח הוועדה. "זוהי חובתה של המדינה, אשר במטרה לקדם מטרות ביטחוניות ומדיניות פגעה בציבור רחב. על המדינה למהר, זהו עניין של זכויות אדם, של הוגנות אנושית בסיסית, של מוסר יהודי".

הוועדה טוענת כי על נתניהו החובה "לפתור לאלתר את הבעיות המונעות מן המפונים לשקם את חייהם. הוועדה סבורה כי בידי ראש הממשלה מצוי הכח הנדרש כדי לחולל את השינוי. רק בעשייה נמרצת שבכוחה להוביל לשינוי מהותי במגמות ולשאת תוצאות ממשיות ימלא ראש הממשלה את חובתו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.