מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תש״ע 23.09.2009

רדיו "קול רגע" על מימון טיפולי שיניים לילדים

בתוכנית "מדברים ברדיו" המשודרת ברדיו "קול רגע" באזור עפולה והעמקים, התראיין היום הרב זאב קרומבי, איש "כולל חב"ד" ומנהל מרכז החסד במגדל-העמק. הוא שוחח עם עמי כברי על פרויקט חסד המממן טיפול שיניים לנזקקים לסיפור המלא
רדיו

בתוכנית "מדברים ברדיו" המשודרת ברדיו "קול רגע" באזור עפולה והעמקים, התראיין היום הרב זאב קרומבי, איש "כולל חב"ד" ומנהל מרכז החסד במגדל-העמק. הוא שוחח עם עמי כברי על פרויקט חסד חדש המממן טיפול שיניים לנזקקים.

להלן תמליל הראיון:

עמי כברי: אני לא יודע אם שמעתם על כך, אבל כאלף תלמידי בתי הספר היסודיים במגדל העמק זכו בשנת הלימודים האחרונה לטיפולי שיניים בחינם. העלות של הדבר הזה היא בערך מיליון ו-700 אלף שקל. מי שנותן להם את זה, זו מרפאת שיניים שבראשה עומד הרב זאב קרומבי. שלום אדוני ושנה טובה.

הרב זאב קרומבי: שלום ושנה טובה גם לכם.

עמי כברי: איך עושים דבר מדהים ומיוחד כזה? איך מצליחים בכך?

הרב זאב קרומבי:
זה באמת שיתוף פעולה של כמה גורמים, שחברו ביחד, כדי לתת מענה למצוקה כואבת מאוד של אלפי ילדים במגדל העמק, וגם במקומות אחרים, שלא יכולים לאפשר לעצמם טיפולי שיניים. כל אחד יודע, כמה זה יכול להיות לא נעים, כשיש למישהו בעיה בשיניים, ואין לו את הכסף לפתור אותה. חברו לפרויקט הזה, קודם כל, תנועת חב"ד שמפעילה את המקום, איש העסקים אילן בן דב.

עמי כברי: אני לא יודע אם צריך להציג את אילן בן דב היום, הוא הבעלים החדשים של פרטנר, העסקה המדוברת ביותר בשנה שחלפה בכלכלה הישראלית. אגב, עסקה שעוד לא הושלמה. כלומר, התבצעה הרכישה אבל האיש עכשיו מגייס את הכסף, מן הסתם אתם מברכים אותו ומאחלים לו את כל ההצלחה שבעולם.

הרב זאב קרומבי: אנחנו בהחלט מאחלים לו את כל ההצלחה שבעולם, כיוון שכמו רבים וטובים, אבל באופן מאוד יוצא דופן, הוא זוכר גם את אלו שנמצאים בקצה השני לחלוטין מהמצב הכלכלי שלו, והוא דואג בצורה מדהימה לטיפולי שיניים, לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם את הטיפולים. הכל נעשה בשיתוף מלא עם עיריית מגדל העמק, ראש העיר ומחלקת הרווחה, ותורם מברזיל שנרתם לעניין הזה, לאו קריס. כל הגורמים האלו ביחד חברו כדי באמת לתת מענה לבעיה. צריך פשוט לבוא למקום, ולראות את האושר והשמחה וההקלה שיש להורים, ושיש לילדים, זה מדהים!

עמי כברי: זה כולל את כל הטיפולים, זה טיפולים חד פעמיים, זה טיפולים מתמשכים? מה אתם בעצם נותנים, איזה סל שירותים אתם יכולים להציע לכל תלמיד במגדל העמק?

הרב זאב קרומבי: אנחנו מציעים כל טיפול שהילד זקוק לו. יש במרפאה רופאי שיניים מקצועיים מהרמה הראשונה.

עמי כברי: אפילו השתלות, דברים כאלה יקרים?

הרב זאב קרומבי: השתלות לא, אבל את כל הטיפולים השוטפים. כל מה שצריך לתת, נותנים. ואם הוא צריך לבוא פעם, ופעמיים ושלוש, הוא בא. ויש לפעמים שלושה, ארבעה וחמישה ילדים מאותה משפחה. אנו נותנים כל מה שצריך. המקום מלא משעות הבוקר ועד הלילה, חמישה ימים בשבוע. אנחנו מקפידים על איכות הטיפול, ובודקים את הרמה של הטיפול, כדי שהילדים יקבלו טיפול מקצועי באיכות הכי טובה שיש. אנחנו לא מתפשרים על האיכות והמקצועיות, בשום פנים ואופן. בגלל שהילדים לא משלמים, זה לא אומר שהם לא יקבלו את כל הטיפול הכי אדיב והכי מקצועי שאפשר לתת.

עמי כברי: הרב קרומבי, כשקראתי בפעם הראשונה את הידיעה ששלח כתבנו מוני בן יקיר, השאלה הראשונה שעלתה אצלי בראש הייתה, איך משכנעים את אילן? הרי מן הסתם אילן בן דוב, ואנשי עסקים כאלה, מקבלים כל כך הרבה פניות מכל כך הרבה ישובים שזקוקים באמת. איך פותחים לב של אדם כזה? איך משכנעים אותו לבוא ולתת דווקא במגדל העמק?

הרב זאב קרומבי:
אני חושב שמדובר על מצוקה, שפשוט מדברת בעד עצמה. זה פשוט הדבר.

עמי כברי: הם הגיעו לסיור? הם סיירו במקום? באו לראות את בתי הספר?

הרב זאב קרומבי: הוא, אילן בן דוב, ביקר במגדל העמק. זו לא המרפאה היחידה שלו, יש לו פרויקטים דומים גם במקומות נוספים בארץ. אנחנו עצמנו, תנועת חב"ד, מפעילה פרויקט נוסף כזה בעיר צפת, שגם זוכה להצלחה מדהימה, ויש לו עוד פרויקטים מהסוג הזה. אילן בן דוב זה בן אדם שבהחלט תורם להרבה הרבה מטרות.

עמי כברי: תבוא עליו הברכה, אין מה להגיד.

הרב זאב קרומבי: הוא אמנם בן אדם עם לב גדול, וברוך השם שהוא נרתם לפרויקט המדהים הזה.

עמי כברי: אני קראתי עליו, בעקבות פרסום העסקה של פרטנר, והוא איש מיוחד. הזדמן לי להכיר את רעייתו המקסימה, למדתי איתה באוניברסיטה. הם אנשים מאוד מיוחדים. מה נאמר? שתבוא עליהם הברכה. תבוא גם עליכם הברכה. שתזכו גם בשנה הקרובה לעשות הרבה מצוות מהסוג הזה, הרב זאב קרומבי.

הרב זאב קרומבי: תודה לכולכם, שתהיה שנה טובה ומתוקה.

עמי כברי: שניחתם כולנו לחיים טובים ולבריאות, תודה רבה.

הרב זאב קרומבי:
אמן, תודה לך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.