מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשס״ט 28.08.2009

"אל תדאגו לדולרים, תדאגו שלילדים יהיה לחם וחלב" ● וידאו

מר חיים ביאליק חכם, לשעבר יועץ שר האוצר ומתאם פעילות הממשלה בגליל, סיפר בהתוועדות ג' תמוז בכפר-חב"ד על 'יחידות' עם הרבי לה זכה בעת שכיהן כיועץ שר האוצר יגאל הורביץ ז"ל ● "המצב הכלכלי בישראל היה בכי רע. האינפלציה גאתה והיה מחסור חמור במטבע חוץ, ובמיוחד בדולרים. את הנתון האחרון הסתרנו מהציבור בישראל", סיפר חכם. "להפתעתי, בפתח ה'יחידות' עם הרבי התענין הרבי דווקא בנושא זה ושאל כיצד אנו מתכוננים להתמודד עימו. הרבי אמר "אל תדאגו לדולרים, תדאגו שיהיה לחם וחלב לילדי ישראל"... לצפייה בוידאו  (14 דקות)
מר חיים ביאליק חכם, לשעבר יועץ שר האוצר ומתאם פעילות הממשלה בגליל (צילום: י. בלינקו)
מר חיים ביאליק חכם, לשעבר יועץ שר האוצר ומתאם פעילות הממשלה בגליל, סיפר בהתוועדות בכפר-חב"ד על 'יחידויות' מופלאות שזכה להן אצל הרבי. "היה זה לפני כ-25 שנה. כיהנתי כיועץ שר האוצר יגאל הורביץ ז"ל ונסעתי לחצרו של הרבי בניו יורק", הוא סיפר.

"המצב הכלכלי בישראל היה בכי רע. האינפלציה גאתה והיה מחסור חמור במטבע חוץ, ובמיוחד בדולרים. את הנתון האחרון הסתרנו מהציבור בישראל. להפתעתי, בפתח ה'יחידות' עם הרבי התענין הרבי דווקא בנושא זה ושאל כיצד אנו מתכוננים להתמודד עימו. הרבי אמר "אל תדאגו לדולרים, תדאגו שיהיה לחם וחלב לילדי ישראל".

"יצאתי בהתפעלות עצומה מהיחידות, ומיהרתי להתקשר לשר האוצר ולהעביר את המסר מהרבי. שר האוצר, שנכדו הפך לחב"דניק לאחר שהחל בלימודי הכנה לבר מצוה, האזין בקשב רב לדברי והתפעל גם הוא כיצד נחשף לרבי הסוד הגדול.

מר חכם סיים את דבריו בהתרגשות כאשר ציין כי אביו שהיה ראש הקהל בעיר יאסי שברומניה נרצח בפוגרום הגדול בעיר בדיוק היום לפני 68 שנה כאשר עימו נרצחו 11 אלף מיהודי העיר.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.