מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשס״ט 20.08.2009

כך מכשירים את הדור הבא של השלוחים בישראל ● וידאו

הישיבה הטכנולוגית בנחלים אירחה בשבועות האחרונים את קעמפ "גן ישראל - צעירי השלוחים" המסורתי המאורגן זו השנה הרביעית ברציפות ע"י צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, בו השתתפו ילדי מנהלי ופעילי 230 סניפי בתי חב"ד הפזורים בכל רחבי הארץ ● השנה ציפתה לילדים תוכנית עמוסה ומגוונת שכללה התוועדויות, שיעורים, הפעלות, טיולים, פעילויות מגוונות ועוד רבות וטובות שמשותף לכולן הוא אחד – הרצון לטעת בשלוחים הצעירים תחושה של "גאוות יחידה" אמיתית על היותם חלק מצבא שלוחי הרבי ● עם סיום הקעמפ מגיש COL יומן מסכם וסרט וידאו בן 7 דקות: בואו לצפות כיצד מכשירים את הדור הבא של השלוחים בישראל  לסיפור המלא  
כך מכשירים את הדור הבא של השלוחים בישראל ● וידאו
(עריכת וידאו: רבקה ליפשיץ)
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(ולמסך מוגדל)

יומן שכתב שליח צעיר

קעמפ "גן ישראל – צעירי השלוחים" התקיים השנה זו הפעם הרביעית ברציפות על ידי צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, בקמפוס המפואר של הישיבה הטכנולוגית בנחלים.

גם למי שכבר השתתף בעבר בקעמפים אלו והתרגל לסטנדרטים הגבוהים שהקעמפ מציע הן בגשמיות והן ברוחניות, הופתע השנה עוד יותר מאיכות התוכניות ומהניהול המקצועי והמוצלח.

ביום שני י"ג מנחם אב, החל משעות הבוקר החלו כבר נוהרים אל המקום ילדי השלוחים כשהם סוחבים עימם מזוודות גדולות מלווים בהוריהם. כינוס הפתיחה חגיגי ומיוחד, חלוקת הקבוצות מתבצעת באמצעות המוני פתקים שנזרקים מתוך בלוני ענק התלויים מעל לראשיהם של הילדים.

כעת כשכולם מחולקים ל'סיירות' ולכל חייל יש את המפקד שלו מתחילה התכנית המיוחדת. התמימים שייקי גורליק, פולע ברוד ויוני הר צבי, ממונים על התכניות ועל המשמעת.

היום הראשון מוקדש לפעילות היכרות, יציאה לטיול בבאולינג ובהמשך פעילות מטמון מיוחדת המקיפה את כל היישוב. בסיומו של יום מיישבים הסיירות לאש לילה חווייתי שנמשך אל תוך הלילה שכמובן מסתיים בווידאו של הרב. "וכמו הלילה, כך כל לילה בקעמפ לא הולכים לישון לפני שרואים ווידאו מהרבי", מסביר מנהל הלימודים הת' יוסי קסטל.

הימים הבאים מוקדשים לפעילות מיוחדת כאשר הכל סביב הנושא של שליחו. השליח הרב ויקטור עטיה מופיע בפני הילדים עם סיפורו המרגש. במהלך הסיפור הוא לא יכול יותר להתאפק ופורץ בבכי חסר מעצורים, אבל מיד הוא משנה את האווירה ומדגיש לנו שלא משנה באיזה מצבים נהיה תמיד צריך להיות בשמחה ולנצל את הכאב לכח מניע בעבודת השליחות.

כמו בצבא, כל אחד מקבל תלבושת מיוחדת הכוללת חולצה, כובע וכיפה איתם נעמדים אנו לתמונה הקבוצתית, המראה מרגש, ממש כינוס השלוחים של שלוחים צעירים.


שמחה וריקודים

אחרי שעמדנו והזענו בתמונה, נפרסו בשטח מתנפחים מיוחדים עם מים קרים ותוך דקות הקמפוס כולו הופך להיות "לונה פארק" מיוחד בו הילדים מבלים וגם למדריכים לא יזיק קצת להינות מהמתקנים המשובחים ולהתרענן לקראת המשך העבודה.

בלילה מגיעים למקום שלושה נגנים מיוחדים, אלה מלמדים אותנו על כוחה של הנגינה, על הכלים איתם היו מנגנים בבית המקדש, ועל היכולת לחזור בתשובה בכוחה של הנגינה. הילדים יושבים מרותקים ועורכים היכרות עם כלי נגינה רבים שאף פעם לא יצא להם לראות. מהר מאוד האווירה משתנית, מוזיקה שמחה סוחפת את כל מי שרק נמצא שם ואפילו תושבים מהיישוב שמחו לבוא ולהשתתף בריקודים.

לקראת שבת הכנו פעילות מיוחדת בה הילדים יצאו לבצע משימות מיוחדות עם תושבי המקום. הילדים חזרו עם המון סיפורים, חוץ מהמבצעים הרבי והקידוש ה' הגדול שהם פעלו במקום. הם גם פגשו אנשים רבים שיש להם קשר מיוחד לחב"ד ולרבי. אשה אחת סיפרה שיש לה בנים שנהיו חב"דניקים והם היום שלוחים, אחר סיפר על פגישה מיוחדת שהיתה לו אצל הרבי בחלוקת דולרים ובבית שלישי בני הזוג סיפרו בהתרגשות שהם היו בבית חב"ד בבומביי שבוע לפני האסון...

לאחר מנוחה קצרה מתחילה התכנית לשבת. שבת זו מקבלת את הכותרת "לעב'ן מיט'ו רבי'ן" (=לחיות עם הרבי), לומדים שיחה בה הרבי דיבר על הגעגועים העזים שיש לחסידים שרוצים לראות את הרבי ובמהלך סעודת ליל שבת מתיישבים להתוועדויות חסידיות כאשר זה הוא הנושא המרכזי בכל התוועדות.

תחרות קסת"ח

למחרת ביום נערכת תחרות לימוד בעל פה בין שלושת הקבוצות בקעמפ. כל ניקוד אישי שמישהו צובר, מצטרף מיד לניקוד הקבוצתי ובסוף התחרות כל קבוצה מקבלת את סך הנקודות שברשותה ואיתו הם מתחילים 'להמר'. הם משקיעים סכום נקודות, מקבלים שאלה על תולדות חייו של הרבי, אם הם יענו תשובה נכונה הרי שהם יכפילו את סכום הנקודות שברשותם ואם לא הם יאבדו את מה שהשקיעו. בדרך הזאת הילדים רוכשים ידע רב על הרבי ועל תולדות חייו.

ביום ראשון בבוקר, בשעה מוקדמת במיוחד כל הילדים מתבקשים לצאת מהפנימיה בדחיפות מחשש לחיידק מסוכן שמסתובב בין החדרים. כל אחד מקבל מסיכת בידוד והם מתיישבים על הדשא בחוץ שומרים על מרחק של מטר אחד מהשני, אחרי שמקריאים להם את כל ההוראות של משרד הבראיות מבקשים להודיע להם עוד הודדעה חשובה והיא: פתיחת תחרות קסת"ח (-קנאת סופרים תרבה חכמה), הקעמפ מתחלק לשתי קבוצות "אבינו" ו"מלכנו" כשכל קבוצה צריכה להדגיש את הנושא שלה. היומיים הקרובים מוקדשים לנושא הזה והפעילות כוללת הצגות, בניית מוצגים, עימותים והמנונים אבל כמובן מעל לכל מכריע הלימוד בע"פ, על סעיף זה יינתנו הכי הרבה נקודות.

לפני ההכרזה על הקבוצה המנצחת נוסעים יחד לכינוס מיוחד ב-770 ומנסים לשחזר את אותו כינוס מסורתי בו ילדי הקעמפים באים ליום זה ל-770. בסיום התחרות כשכבר כולם מותשים ועייפים מתפרסמת הבשורה שהילדים כל כך חיכו לה "יוצאים לטיול יומיים".

במהלך הטיול, שטנו בסירות קנו על נהר הירדן, הלכנו במסלולי הליכה יפים ומהנים, גלשנו במגלשות המיוחדות של צוק מנרה לסיום יצאנו להחלקרח במעלות. מעמד סיום הקעמפ היה מיוחד במינו, כינוס משפחות השלוחים.

הרב יוחנן בוטמן השליח מחדרה אמר שכשרוצים שהמכונה תעבוד טוב צריך שכל הברגים יהיו מחוברים היטב אל המנוע והקעמפ הזה הוא זה שמחבר את כל ילדי השלוחים אל המנוע – אל הרבי.

על עבודת הקעמפ עמלו במשך כמה חודשים ר' חיים ליפשיץ והמנהלים יוסי נאבול וישרוליק ביסטריצקי, הגנרל: הת' שייקה גורליק, המרכזים: פולע ברוד ויוני הר- צבי, ומנהל הלימודים יוסי קסטל.

הנהלת הקעמפ מבקשת להודות לצאגו"ח להרב נפתלי ליפסקר, לר' לוי אדרעי ולר' יעקב פינסון על כל העזרה והדאגה במהלך הקעמפ ולפניו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.