מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ט 14.08.2009

אודסה: השליח קורא לפטר את ראש עיריית אוז'גורוד

הרב הראשי לאודסה ודרום אוקראינה הרב אברהם וולף קורא לפיטורי ראש העיר "אוז'גורוד" שבאוקראינה - סרגי ראטושניאק לאחר השמעת ביטויים אנטישמיים ● מכתבו של הרב וולף יחד עם חתימות חברים בקהילה היהודית באודסה נשלח לנשיא אוקראינה מר ויקטור יושינקו, לראש הממשלה הגברת יוליה טימאשענקו, לשר הפנים מר יורי לוצענקו ולחברי עיריית אוז'גורוד  לסיפור המלא
אודסה: השליח קורא לפטר את ראש עיריית אוז'גורוד
ראש העיר אוז'גורוד והרב אברהם וולף

הרב הראשי לאודסה ודרום אוקראינה הרב אברהם וולף קורא לפיטורי ראש העיר "אוז'גורוד" שבאוקראינה - סרגי ראטושניאק לאחר השמעת ביטויים אנטישמיים.

מכתבו של הרב וולף יחד עם חתימות חברים בקהילה היהודית באודסה נשלח לנשיא אוקראינה מר ויקטור יושינקו, לראש הממשלה הגברת יוליה טימאשענקו, לשר הפנים מר יורי לוצענקו ולחברי עיריית אוז'גורוד.

במכתבו פונה תחילה הרב וולף לנשיא אוקראינה, ראש הממשלה ושר הפנים:

בעשירי לאוגוסט משרדי התביעה הגישו תביעה נגד ראש העיר אוז'גורוד על "חוליגניות" ועל שימוש מעל המותר בסמכויות המוקנות לו ע"פ חוקי המדינה, אך מכתבי אליכם מתייחס לא למקרים בלתי מכובדים אלו של ראש העיר אלא על התנהגותו בהמשך, בקריאתו של ראש העיר המרכזית ב"קארפטים" לאחד מאזרחי אוקראינה בשמות גנאי כגון: "יהודי חזיר". "נסיון של מועמד לנשיאות אוקראינה להיבחר בדרכים של בחירות בכפר ישראלי". "מתבייש בכך שאזרחית אוקראינית ניסתה להגן על "זיד". ועוד שמות גנאי כיוצ"ב.

אנו בטוחים שהתנהגות שכזאת לא תיתכן במדינה שבחרה לעצמה דרך דמוקרטית, דרך של פיתוח ושמירת זכויות אדם, ובוודאי שהתנהגות שכזאת לא מתאימה לתקופה כה לוהטת של בחירות לנשיאות אוקראינה.

פוליטיקאים רבים מדברים כיום על הסכנה בחלוקתה של אוקראינה לפדרציות קטנות, התנהגות שכזאת יכולה להוביל לחלוקה נוספת חלילה של אוקראינה אך הפעם לחלוקה אתנית, וכמו שההיסטוריה הראתה, דברים שכאלו מסוכנים ליהודים אך הסכנה לא עוצרת אצלם.

אנו פונים להנהגת המדינה, לא להשאיר התנהגות זו ללא תשומת לב מיוחדת ובעיקר לניסיון הנפשע לעורר מחלוקת בין העמים. מעשיכם צריכים לשמש שיעור והזהרה חמורה לכל אותם פוליטיקאים המנסים לעשות הון פוליטי דרך שנאת זרים ומחלוקת.

כמו כן אנו פונים אל חברי עיריית אוז'גורוד ומבקשים מכם להעריך נכונה את התנהגותו של סרגי ראטושניאק ולקבל החלטה להעבירו מתפקידו. אני בטוח שיחד נוכל לעצור את הסכנה המתקרבת.

על מכתב זה חתום הרב אברהם וולף רבה הראשי של אודסה ודרום אוקראינה, אליו הצטרפו חברי קהילה רבים ובתוכם אנשי עסקים, חברי פרלמנט, גיבור אוקראינה, תושב כבוד של העיר אודסה, עורכי דין מהשורה הראשונה של העיר ואנשי רוח.

יש לציין שמכתבו של הרב וולף עורר רעש עצום במדינה ומכתבו מופיע בראש אתרי החדשות של אוקראינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.