מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשס״ט 29.07.2009

טקס הצדעה והסמכת רבנים צעירים בבלגיה ● גלרייה

בטקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, התכנסו מאות מתושבי בלגיה, למעמד הצדעה והסמכה לתלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן, שהתקיים באולמי fogol היוקרתיים בעיר ● מרקם הציבור הססגוני הכולל חרדים, יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, עליה עמלו התלמידים –הרבנים במהלך כל שנת הלימודים  לגלריית תמונות 
טקס הצדעה והסמכת רבנים צעירים בבלגיה ● גלרייה
בטקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, התכנסו מאות מתושבי בלגיה, למעמד הצדעה והסמכה לתלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן, שהתקיים באולמי fogol היוקרתיים.

מרקם הציבור הססגוני הכולל חרדים, יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, עליה עמלו התלמידים –הרבנים במהלך כל שנת הלימודים.

מהם כאלה שזכו לביקור שבועי במשרדי הבורסה או בחנויות היהלומים, ומהם משתתפים קבועים בשיעורים או בפעילויות, ואפילו הורים של ילדים שהשתתפו דרך קכע בתוכניות צבאות ה'.

כולם באו להודות ולהצדיע לישיבת תות"ל באנטוורפן, אשר לא שוקטת על שמריה ומדי יומ ביומו תורמת ועוזרת לכל יהודי באשר הוא.

המעמד הונחה כמיטב המסורת ע"י הרב שמואל שי' פרנקל אשר ביד אמן שילב וחיבר בין חלק אחד של הערב למשנהו, ובין דרשה לחברתה.

עם פתיחת האירוע הוזמן נציג החברתות, ר' שאול אפרים לעשות 'סיום' על המסכת השניה שסיים השנה עם אחד מתלמיד הישיבה. בהתרגשות רבה הודה מר אפרים בשם כל החברתות הלומדים במהלך השנה עם תלמידי הישיבה, להנהלת הישיבה ולתלמידים-הרבנים שמשקיעים בהם שעות רבות.

לאחר מכן הוזמן לשאת את דברו נציג הורי התלמידים הרב מנחם מענדל שי' גרינוולד, שהגיע במיוחד לרגל המעמד מישראל. הוא סיפר באריכות על השליחות שלו בברזיל וכיצד הסמיכה לרבנות עוזרת על כל צעד וצעד בחיי השליחות. בדבריו הודה בשם ההורים לכל העוסקים והתומכים בישיבה. במסירות רבה. ובין היתר הודה לראש הישיבה הרב טברדוביץ העמל ללא לאות להצלחת התלמידים.

מר דוד קורן יהודי חם ובעל לב פתוח סוחר זהב ומיצג של שחקני כדור רגל. דיבר ברגש רב על פעולותיהם של הבחורים. "רק כאשר הם נכנסים למשרד כל החדר מאור הפנים המאירות שלהם נותנות לנו כח וחיות ומשרים קצת רוחניות בחיי החולין שלנו. כאשר משום מה אין הבחורים מגיעים השבוע הוא שבוע אחר". כמו כן הודה בהתרגשות לשליח הרב שבתי סלבטיצקי, על המהפכה הרוחנית והתחייה היהודית שמחולל בקרב כל מגזרי יהדות אנטוורפן.

גם נציג התלמידים הרב ישראל חממי, סיפר על השנה הנפלאה והמיוחדת שעברו הבחורים זו היתה שנה שלא נשכח כל ימי חיינו. הלימודים והאווירה החסידית של השנה תלווה אותנו כל חיינו. הוא דיבר על פרשת השבוע "מטות מסעי" שמסעי היא לשון רבים שהאדם צריך כל ימי חייו להיות בבחינת מוסיף והולך. וכל פעם להיות בבחינת מסע חדש ועליה חדשה.

את המשא המרכזי נשא השליח הרב שבתי סלבטיצקי, בין היתר הביא דברי אדמוה"ז בחילוק שבין שבט או מטה. ששבט הוא הענף העדין והרך שאפשר לכופפו ומחובר עדין לעץ. ואילו המטה הוא חזק וקשה ואפשר להשען עליו ואפשר לדחוף עמו דברים. עד עתה הייתם בבחינת "שבט" עתה אתם עוברים לשלב של "מטה" להקים משפחות חסידיות בע"ה ולצאת לשליחות ועכשיו אתם מגלים את הכח של ה"מטה". על ידי המטה יהודים יוכלו להישען עליהם על ידי המטה תוכל לדחוף את המעיינות חוצה, תוכלו לקרב לב ישראל לאביהם שבשמים. הרב הודה לכל העוסקים ותורמים לישיבה ובפרט הודה לבחורים על הצלחתם מחד להפיח רוח יהודית בקרב תושבי העיר בפעילויות רבות ומגוונות במהלך השנה, ומאידך לשקוד על לימוד התורה בעומק ובעיון, 'סוד הצלחה הוא הכח של הרבי' סיים הרב שבתי סלבטיצקי.

'המהפכה' זהו שמו של הקליפ המיוחד שמסכם את פעילות תלמידי הישיבה, תוך דקות ספורות עברו הצופים מכינוס אחד למישנהו מהדלקת חנוכה לשמחת הפורים, מיריד הפסח לתהלוכת הילדים בל"ג בעומר. מהפעילות בבתי הספר לצבאות ה', אנשים רבים מעולם המסחר דיברו בקליפ הזה על הפעילות הברוכה שהבחורים עושים. כולם עמדו משתאים לנוכח מעגל הפעילות האדיר.

במושב המרכזי של הערב ניגש מר הרצל שי' רחמים אשר בצורה מכובדת ומקורית העמיד 2 דולרים מיוחדים שהרבי שלח לבית חב"ד מקופת "מורי וחמי". למכירה פומבית לטובת החזקת הישיבה.

במעמד רב רושם החל טקס ההסמכה וחלוקת תעודות הרבנות, כאשר את הטקס פתח הגה"ח דוד משה ליברמן – רב העיר אנטוורפן, שדיבר על מעמדו הרם של רב בישראל, וכיצד על הרב לכוון ולהדריך את בני קהילתו.

לאחריו הוזמן נציג הרבנים המסמיכים הגה"ח הרב יצחק מאיר הרץ שליט"א –ראש ישיבת תות"ל ודומ"ץ בעיר לונדון. שהגיע במיוחד לבחון את התלמידים. בדבריו שיבח את ידיעת התלמידים ובירכם שיזכו להמשיך לשגשג בתורה, ויזכו להנהיג קהילות חשובות בישראל.

לא בכדי טקס ההסמכה כה מכובד, אין זה סוד כי ישיבת תות"ל באנטוורפן נחשבת בעולם ההוראה החבד"י כאחת הישיבות הטובות ביותר ללימודי רבנות, בוגרי הישיבה הפזורים בעשרות מקומות ברחבי העולם ומשמשים ברבנות ושליחות, מהווים עדות חיה להצלחת הישיבה.

לימודי הישיבה מתייחדים הן בכמות הלימוד והן באיכות בכמות" כאשר בתוך שנת לימודים אחת מסיימים תלמידי הישיבה את כל דיני איסור והיתר: תערובות, מליחה, בשר וחלב. כמו כן לומדים בישיבה את הלכות געולי עכו"ם, טבילת כלים ודיני מקוואות.

ובאיכות: בשונה מרוב ישיבות חב"ד בהם נלמדים רק פסקי השו"ע ונושאי-כליהם הנוגעים למעשה, מתייחדת הישיבה באנטוורפן בלימוד הדינים בהיקפם המלא, כל סוגיא נלמדת החל ממקורותיה בשיטות הראשונים ועד לפסקי אחרוני האחרונים. כמו כן מידי שבוע נמסר בישיבה שיעור מעמיק מפי רב, דיין או פוסק, המפתח דיון מעשי בהלכות הנלמדות, ומלמד כיצד להוציא פסקים מעשיים.

במעמד ההסמכה נטלו חלק: הגה"ח דוד משה ליברמן – מרא דאתרא דאנטוורפען, הגה"ח יצחק מאיר הרץ – ראש ישיבת תות"ל ודומ"ץ בלונדון, הרה"ג יעקב דוד שמאהל –דיין בקהילת שומרי הדת, הרה"ג שמואל לוריא – רב קהילת ויזניז' באנטוורפן, הרב שבתי סלבטיצקי – השליח הראשי לבלגיה. הרב מנחם מענדל טברדוביץ –ראש הישיבה. הרב יעקב פרידריך והרב ר' נחום יעקובוביץ– מחשובי אנ"ש באנטוורפען.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.