מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשס״ט 26.07.2009

מחנכים ומורים כותבים על וועידת המחנכים ● מיוחד

בשבוע הבא, תיפתח הוועידה ה-21 של מחנכי חב"ד המאורגנת הנערכת זו השנה ה-21 על ידי צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב ● הוועידה תיערך בימים י"ב-י"ג מנחם אב במלון רמדה בירושלים ועל השלמת התוכנית עמלים בימים אלו אנשי המרכז חינוכי חסידותי של צעירי חב"ד בראשות הרב נפתלי רוט ● מיוחד ל-COL: שמונה מחנכים ומורים כותבים על הוועידה המוצלחת אשתקד וקוראים לחבריהם-המחנכים להשתתף גם השנה בוועידה הגדולה  לסיפור המלא
מחנכים ומורים כותבים על וועידת המחנכים ● מיוחד
(ארכיון)

הרב אברהם הכהן סוסובר
מחנך בת"ת חב"ד קריית מלאכי

לכבוד ולגאון לי להימנות בין ותיקי המשתתפים בוועידה. זכיתי להשתתף בכל עשרים הועידות הנפלאות, משנת הקהל תשמ"ח ועד הלום. היו אלו "כף שנים של נחת חסידי אמיתי". משנה לשנה אני מקבל רענון מחדש, שמחה וחיות בעבודת הקודש בחינוך הילדים על טהרת הקודש. אני תפילה שאזכה להשתתף עוד שנים רבות בוועידה מתוך בריאות ונחת מחינוך תלמידינו.

הרב שלמה ממן
מחנך מכינה לישיבה "תפארת מנחם", ביתר עילית

ההרצאות והסדנאות העניקו לי כלים וכיוונים חדשים להגיע לנפש הילד. הדאגה שלכם להביא אלינו את אנשי המעלה הנכונים והמתאימים  ביותר, הם רווח ישיר למחנך ולתלמיד גם יחד. ככל שהמשפיע, המרצה והיועץ הם יותר מעניינים ומיוחדים, כך ההשפעה היא יותר ארוכת טווח ונמשכת ונחקקת בלוח ליבנו להביאה מן הכוח אל הפועל . ב"ה משנה לשנה יש חידושים נפלאים ובאופן של "מעלין בקודש" ו"מוסיף והולך מוסיף ואור" וכל זה מתוך אווירה מאחדת ומגבשת משוות נפש ומרוממת. הכול בסדר מסודר ומתוכנן היטב כראוי למחנכים. יישר כוחכם!

הרב ברק כוכבי
מנהל ת"ת חב"ד נתניה

ברצוני לשתף אתכם באפיזודה לה הייתי עד במהלך ועידת המחנכים ה-20: הזמנתי לוועידה אברך יקר שמתחיל השנה ללמד כמחנך בת"ת, על-מנת שיחוש במעט את האווירה המיוחדת של הוועידה. בסיום הוועידה ניגש אליי האברך בהתרגשות רבה ואמר לי: "תודה לך שזימנת אותי לוועידה הנפלאה הזו. הכלים החינוכיים שרכשתי, דרכי ההוראה שלמדתי, אחוות המחנכים שחשתי וגאוות היחידה להיות חלק מצבא המלך, גורמים לי לתחושה נפלאה של התרוממות-רוח ותנופה בעשייה החינוכית". הרהרתי בדברי האברך ואמרתי לעצמי ולו, שלדעתי ועידת המחנכים היא "הסדן של המחנך החסידי". תודה לך הרב רוט היקר על ועידה נפלאה זו, ירבו כמותך בישראל!

הרב מנחם מענדל קנלסקי
משפיע בישי"ק 'תומכי תמימים', קריית גת

זו הפעם ראשונה שזכיתי להשתתף בוועידה, ומאוד-מאוד נהניתי, קיבלתי המון להמשך עבודתי בקודש. אספר בע"ה לחבריי לעבודה בישיבה, ובאסיפת ההנהלה, ונמליץ לכולם להשתתף בעתיד בוועידות. אין ספק שמי שבא לקבל, יכול לקבל המון. כדאי לפנות להנהלות של הישיבות ולהוסיף סדנאות לגיל הישיבה-קטנה. בנוסף, להסביר את חשיבות הדבר ובוודאי יבואו יותר ר"מים ומשפיעים, והדבר יביא להם תועלת רבה מאוד.

הרב יהונתן פיין
מחנך בת"ת "אור מנחם" אשקלון

ההתוועדות הטובה ביותר בחיי. נהניתי מכל רגע. קיבלתי את מה שחיפשתי – עומק, רוחב ואורך בהבנה בנושא החשוב – חינוך. ומעל הכול יישום דרכי החסידות הלכה למעשה דרך ההלכה, דרך המלך – האמת לאמיתה, כפי ששמענו בוועידות קודמות ממשפיעים שהרצו והתוועדו עם המחנכים.

הרב שמואל אופן
משגיח ישיבת 'תומכי תמימים' ביתר עילית

ועידה זו היתה הוועידה הראשונה שזכיתי להשתתף בה, למדתי רבות מההרצאות הנפלאות. על הדוגמה האישית, על משמעת ללא ענישה, על החדרת יראת-שמים וחסידישקייט ועל התמודדויות במצבים שונים. המפגש עם חברים, הדיונים, פינות הייעוץ ועוד, תרמו לי הרבה מאוד ותרמו לכל המלמדים המחנכים והמשפיעים, כפי שהעידו בפניי מורים רבים במהלך הועידה.

הרב שמריהו לרנר
מחנך חדר אידיש 'אהלי מנחם' ביתר עילית

אין צורך להכביר מילים על החשיבות של ועידת המחנכים ולו בשל עצם קיומה המאפשר שבת אחים גם יחד של העוסקים בחינוך, כאשר איש את רעהו יעזורו בעצה טובה ובתמיכה חברית. השכילו מארגני הועידה להקנות לה ערך מוסף חשוב לא פחות, באמצעות התמקדות מקצועית בנושאים פרטניים שונים המעסיקים אותנו יום-יום, בכיתות כמחנכים ובבית כהורים. הרצאות מרתקות שהשמיעו טובי המומחים בתחומים השונים, פותחות צוהר רחב ומעניקים חומר למחשבה ולעבודה שבעזרת ה' תהיה מועילה לבניית אישיותם של בנינו ושל תלמידינו ולשגשוגם ברוחניות ובגשמיות.

הרב אלעזר גולדברג
מנהל 'חדר מנחם', פטרבורג

הכינוס היה נפלא ונתן שפע רב של רעיונות והסתכלות נכונה על כל תלמיד ותלמיד. לא רק על התלמידים שנקראים "חריגים" שאז ישנה תחושה שצריך לתת להם תשומת-לב מיוחדת. דווקא לתלמידים ה"רגילים" שאיתם המחנך יכול להעביר יום אחרי יום חודש אחרי חודש, דווקא בהם נתן הכינוס הסתכלות אחרת, איך להשתדל להוציא מהם כמה שיותר ולהראות להם את הדרך של החסידות וההתקשרות לרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.