מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ט 27.07.2009

הרב אשר לעמיל כהן: "חובה לדווח על נהגים עבריינים"

בביתר עילית נערך יום עיון איזורי בנושא קדושת החיים ובטיחות בדרכים, ועל הפרק עלתה סוגיה מרתקת: "האם על יהודי חרדי מוטלת החובה לשתף פעולה עם המשטרה בהסגרת מי שנוהג בפראות שלא על פי חוקי התנועה"? ● הרב אשר לעמיל כהן, רבה של קהילת חב"ד בעיר השיב: "במידה ורואים נהג עבריין, חובה לשתף פעולה עם המשטרה, כדי לא להיכלל בגדר "כל המרחם על האכזרים, סופו להתאכזר על הרחמנים"  לסיפור המלא
הרב אשר לעמיל כהן:
מימין: הרב אשר לעמיל כהן, רבה של קהילת חב"ד בביתר עילית

בביתר עילית נערך יום עיון איזורי בנושא קדושת החיים ובטיחות בדרכים בכדי לדון בהידוק שיתוף הפעולה בין חרדים למשטרה. על הפרק עלתה סוגיה מרתקת, שניתן להגדירה כשאלה עקרונית: האם דין מוסר, חל גם על מסירת הרודף? האם על יהודי חרדי מוטלת החובה לשתף פעולה עם המשטרה בהסגרת מי שנוהג בפראות שלא על פי חוקי התנועה, או שמא 'דין מוסר' מונע מלמסור את העבריין, ינהג כפי שינהג.

הרב אשר לעמיל כהן רב קהילת חב"ד בעיר, השמיע משא הלכתי בעניין חיוב הציות לחוקי הבטיחות בדרכים, והצביע על שורה של ליקויים שמושרשים בציבור, וכדוגמא, ציין, שאדם בוגר שמבקש להוציא רישיון לנסוע בכביש, נדרש לעבור שורה ארוכה של שיעורי נהיגה ומבחנים, ואילו, מנגד, ילד צעיר שמבקש לנסוע בכביש על אופניים, לא עובר אפילו הכשרה מינימאלית להכרת חוקי התנועה.

בפנותו לציבור המחנכים אמר, כי יש להציג לצעירי הצאן, את חומרת הזהירות מעבירות תנועה, כזהירות מאכילת חזיר. לגבי הסעות הילדים אמר, שבמידה ורואים נהג כלשהו שאינו מקפיד על תקנות והחוקים, מן הראוי שלא לנסוע עימו כלל. במידה ורואים נהג עבריין, חובה לשתף פעולה עם המשטרה, כדי לא להיכלל בגדר "כל המרחם על האכזרים, סופו להתאכזר על הרחמנים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.