מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשס״ט 20.07.2009

כפר חב"ד: פאניקת "שפעת מכסיקו" מתפוגגת

לאחר שאתמול חלו עשרות ילדים מכפר חב"ד בשפעת ושתי כיתות כמעט נסגרו, רשויות הבריאות מרגיעות את תושבי הכפר: אפשר להמשיך בחיי השגרה ואין צורך לנקוט שום פעילויות מיוחדות ● הילדים חזרו ללימודים וגם בשתי הכיתות האמורות מתקיימים לימודים ● רופאת הכפר הודיעה להורים שככל הנראה אין זו השפעת המדוברת, וגם אם כן, אין היא מסוכנת לילדים יותר מזני השפעת המוכרים, וגופם מתמודד עם הנגיף בהצלחה לסיפור המלאכפר-חב"ד: כיתת לימוד נסגרה עקב הדבקות בשפעת
כפר חב
תלמידים בחיידר אידיש בכפר חב"ד (ארכיון: מאיר דהן COL)

אתמול היתה דאגה רבה בכפר חב"ד, לאחר שעשרות ילדים קיבלו פתאום חום גבוה, שלווה בתסמינים של כאבי ראש, גרון ובטן, הקאות ושלשולים. שתי כיתות כמעט נסגרו, לאחר שמרבית התלמידים הלומדים בהן חלו.

מרפאת הכפר בשיתוף משרד הבריאות עקבו אחר ההתפתחויות. נבחנו אפשרויות כמו סגירת מוסדות חינוך וקייטנות ומתן חיסונים לכל האוכלוסייה. אולם לאחר התייעצויות ובחינת המצב נתקבלה החלטה שאפשר להמשיך בחיי השגרה ושאין צורך לנקוט שום פעילויות מיוחדות.

בעקבות זאת חזרו הבוקר הילדים ללימודים ולקייטנות, מלבד הילדים שעדיין אינם חשים בטוב. מקצת הילדים שחלו כבר הבריאו וחזרו ללימודיהם. גם בשתי הכתות שבהם היתה התפרצות של המחלה מתקיימים הלימודים כרגיל, אם כי חלק ניכר מהילדים עדיין שוהים בבתיהם.

עמדת רשויות הבריאות היא, שאין שום תועלת בסגירת מוסדות החינוך, מאחר שהמחלה כבר התפרצה, והיא מקיפה ילדים מכל חלקי הכפר. מי שנדבק - כבר נדבק, או שפיתח חיסון נגד הנגיף. כמו כן אין המחלה מסוכנת, וילדים מתגברים עליה בע"ה בקלות רבה בתוך ימים אחדים.

הרופאה של קופת חולים הכללית במרפאת הכפר הנחתה את ההורים לעקוב אחר מצב הילדים החולים, לדאוג לשתייה מספקת, ולוודא שלא מתפתחים סיבוכים. היא הרגיעה את החששות והסבירה שככל הנראה אין זו השפעת המדוברת, וגם אם כן, אין היא מסוכנת לילדים יותר מזני השפעת המוכרים, וגופם מתמודד עם הנגיף בהצלחה (אלא במקרים נדידים שבהם מתפתחים סיבוכים, כבכל מחלת שפעת)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.