מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשס״ט 30.06.2009

לא רק חסידות לובביץ' התייתמה

עיתונאי "הארץ" שלמה שמיר היה ביום ההילולא ג' בתמוז באהל הקדוש ופרסם את רשמיו, תחת הכותרת "15 שנה אחרי, חסידי חב"ד עוד מתגעגעים לרבי מלובביץ'" ● "חסרונו של הרבי מורגש היום יותר מבעבר", פוסק החסיד. "הרבי היה זועק נגד הנאום של נתניהו. מה זה? לא לבנות התנחלויות? מדינה פלסטינית? אבל היום אין מי שיצעק. כולם שותקים" לקריאה
לא רק חסידות לובביץ' התייתמה
אלפי פני"ם בציון הקדוש ביום ההילולא (צילום: COL)
"הוא לא היה שותק", אמר בעצב חסיד שעמד הבוקר (חמישי) סמוך לקברו של הרבי מלובביץ' לחבריו, שעמדו בסמוך ומילמלו פסוקי תהילים. "פטירתו לפני 15 שנה", הסביר החסיד, "סתמה לקהילה היהודית באמריקה את המקור הרוחני והרעיוני של המאבק לשלימות הארץ".

הצפיפות ליד הקבר הבוקר היתה גדולה. אלפי חסידים ואוהבי חסידות חב"ד מכל רחבי ארה"ב ומארצות אחרות הגיעו לאוהל קברו של רבי מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר השביעי והאחרון לשושלת אדמור"י לובביץ'.

מאות הניחו על הקבר "קוויטלעך" (פתקאות) ובהן בקשות לרפואה והצלחה. במשטח מיוחד לא הרחק מהאוהל עמדו עשרות נשים ואמרו תהילים.

היום, ג' בתמוז, הוא יום הזיכרון ה-15 לפטירתו של הרב. "חסרונו של הרבי מורגש היום יותר מבעבר", פוסק החסיד. "הרבי היה זועק נגד הנאום של נתניהו. מה זה? לא לבנות התנחלויות? מדינה פלסטינית? אבל היום אין מי שיצעק. כולם שותקים".

החסיד מקפל את טליתו ובוחן מה הרושם שעשו דבריו. "איפה הרבנים, העסקנים והפעילים של הימין בקהילה, שבחיי הרבי ראו בו מקור של גאווה ועוצמה ולא חששו להשמיע את קולם ולמחות נגד מדיניות של וויתורים ופיוס?".

ליד האוטובוס שהסיע אותם לבית הקברות עמדה קבוצה של חסידים תושבי ברוקלין. אחדים מהם דמויות ידועות בחצר לובביץ'. הם העלו זכרונות ממאבקיו של הרבי בנושאים יהודיים.

כיצד הנהיג את המערכה בסוגיית "מיהו יהודי?", ואיך התריע והזעיק נגד גיור שלא כהלכה. אחד נזכר בביקורו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, אצל הרב.

על דבר אחד מסכימה החבורה כולה. לא רק חסידות לובביץ' התייתמה. לקהילה כולה אבד מנהיג רוחני שהטיף לאהבת הארץ. הארץ השלמה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.