מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשס״ט 03.06.2009

שבת אחדות וסיום הרמב"ם בעיר היהלומים

אולם חדש נרכש באחרונה על-ידי בית-חב"ד באנטוורפן, בלגיה וכבר גדוש בפעילות ● בשבת האחרונה התאספו במקום 200 איש לשבת מיוחדת ● ביום ראשון נערך במקום סיום רמב"ם חגיגי לדיווח מלא, תמונות
שבת אחדות וסיום הרמב
לפני כמה חודשים רכש בית-חב"ד באנטורפן שטח גדול של יותר מ-2700 מטר מרובע ועליו בניין גדול של יותר מ-1300 מטר מרובע. עתה עוסקים באירגון התוכניות והאישורים הנצרכים להרחבת הבנין הקיים. אך עד שתתחיל בע"ה בנייה החלו להשתמש בבניין הקיים.

בשבת האחרונה, ביום ב' דשבועות התקיימה סעודת שבת והתוועדות לאנ"ש עם משפחותיהם. כאשר קרוב ל–200 אנשים נשים וילדים אוכלים יחד סעודת שבת שומעים דברי תורה ומנגנים ניגונים.

בחורי הישיבה עשו פעילות מיוחדת לילדים והמבוגרים נשארו באולם הגדול כדי לשמוע דברי תורה. כמה מהמשתתפים עמדו והביעו את התרגשותם מכינוס האחדות והציעו לערוך שבתון כזה מידי חודש.

לאחרי ריקוד נלהב ישבו המשפחות והמשיכו בשיחת "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" עד השעות המאוחרת של השבת.

סיום חגיגי

הכינוס השני שהתקיים באולם החדש הוא כינוס תורה וסיום הרמב"ם בהשתתפות רבני העיר כאשר אורח הכבוד הוא הרב יחיאל קלמנסון ראש ישיבת ברינוא.

ראשון הדוברים היה השליח לאנטורפן הרב שבתי סלבטיצקי שביאר את מעלת סיום הרמב"ם מסיומים אחרים כיון שהרמב"ם הוא ספר הלכות שכוחה של ההלכה לברר את מציאות העולם ובסיום הרמב"ם מבררים את כל עניני העולם.

אחריו דיבר אב"ד דקהלת "מחזיקי הדת" הרב אליהו שטערנבוך שליט"א שהסביר את מעלת הרמב"ם בהגדרות ברורות של הלכות ודינם שבזה הרמב"ם פתח פתח חדש בהבנה בתורה. בין היתר סיפר על בחור חסידי שה' ישמור ירד מן הדרך והפסיק לשמור תורה ומצוות ובע"ה בהשגחה פרטית שמע על ענין של לימוד הרמב"ם היומי והחליט ללמוד רמב"ם יומי וזה פתח לו צוהר בנפש והתעורר בתשובה ולפני כמה ימים סיפר הרב שטרנבוך, זכיתי להשתתף בסיום שאותו בחור ערך.

לאחרי מראות קודש דיבר הרב דוד משה ליברמן רב דקהילה "שומרי הדת" שהקדים בדבריו ברכה למקום החדש ולברכה שבע"ה בקרוב יזכו לברך על המוגמר להרחיב ולשפץ את כל המקום.

בין היתר השתתפו הרב הגאון דוד שמאהל דומ"צ בקהילת "שומרי הדת" שחיבר ספרים על דיני חושן משפט. הרב הגאון שמואל לוריא רב דחסידי ויזניץ ועוד.

את כל הכינוס הנחה בטוב טעם השליח הרב מנחם מענדל גורארי' שחזר בין היתר על דברי הרבי אודות סיום הרמב"ם.

בסוף הכינוס התיישב הקהל להתוועדות חסידית עם הרב יחיאל קלמנסון והשליח הרב שבתי סלבטיצקי עד השעות המאוחרות של הלילה.

הכינוס היה בהצלחה רבה וחלק מהמשתתפים קיבלו על עצמם את לימוד הרמב"ם בחברותות עם תלמידי הישיבה התלמידים השלוחים
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.