מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשס״ט 17.05.2009

היום ב"ידיעות": הרב קוטלרסקי מדבר על אגייאר

כתבת פרופיל מקיפה על איש העסקים גומא אגייאר, המיליארדר בן ה‭31-‬ שעשוי להפוך לבעלים החדש של בית"ר ירושלים, התפרסמה היום ב'ידיעות אחרונות' ● אגייאר (שבטח עוד יככב בקרוב ב-COL), התקרב ליהדות על-ידי חב"ד ותורם רבות ל'מרכז-לענייני-חינוך' ● "הוא לא מתנשא ומתייחס בצורה שווה לכל אחד", סיפר הרב משה קוטלרסקי סיו"ר המל"ח ● COL מגיש קטעים מהכתבה באדיבות 'ידיעות אחרונות' לקריאה
היום ב
קטעים מהכתבה מאת גידי ליפקין, ידיעות אחרונות

גומא נולד כיהודי בריו דה ז'ניירו בברזיל למשפחה ממוצעת. יש שמועה שפלה היה אחד מהמוזמנים לברית שלו. אמו, המתגוררת כיום בישראל, היא ילידת ארצות-הברית. האבא ז"ל היה יליד ברזיל. כשהיה צעיר, משפחתו החליטה לעזוב את ברזיל, לעבור לארה"ב ולחיות כנוצרים אבנגליסטים. כך גם גומא חונך והשתייך לקבוצות נוצריות. המשפחה ביקרה בכנסייה וחגגה את החגים הנוצריים. גומא היה אז רחוק מהיהדות.

את הדרך לדת היהודית הוא מצא לאחר שסבתו נפטרה. הוא התחיל לבקר אצל הרב משה מאיר ליפשיץ מפלורידה, והשניים הפכו לחברים קרובים. ליפשיץ סיפר פעם, כי "אגייאר משייך את כל ההצלחה שלו לאלוקים, והוא רוצה להפוך את העולם למקום טוב יותר כדי לעזור להביא את המשיח.

עוד רב שעזר לגומא להתקרב לדת, היה הרב טוביה זינגר, שמחלק את זמנו בין ירושלים לפלורידה ועוזר ליהודים לצאת מן הכנסייה. אגייאר סיפר בזמנו בראיון לערוץ ‭:7‬ "כאשר שמעתי על הפעילות של רבי זינגר הייתי מאוכזב מאד מהמשימה שלו. החלטתי להתקשר אליו ולהתווכח עימו. לא הבנתי למה הוא עושה את עבודתו בצורה כזו. שאלתי אותו, למה אתה רוצה להוציא יהודים מהנצרות, זה הדבר הכי גרוע שאתה יכול לעשות? אבל לאחר שיחה של חמש דקות הוא שינה את כל הגישה שלי, כל החלקים התחברו לי וחזרתי למקורות היהודיים שלי‭."‬

למעשה, הצלחתו הכלכלית הגדולה של גומא קירבה אותו יותר ויותר לדת היהודית. אגייאר מאמין שכל ההצלחה שלו היא משמיים. וכך הוא מסביר לעיתים קרובות את תרומותיו הנדיבות: זה מלמעלה, וצריך לעזור.

טניסאי מוכשר, תורם בסתר

אגייאר מתגורר בבית פרטי מוקף שומרים בשכונת ימין משה בבירה. בעקבות תרומותיו, עשרות אנשים עולים אליו לרגל ומבקשים את עזרתו. בקהילה היהודית באמריקה יש לו מקום של כבוד, והוא נחשב לאחד התורמים הגדולים לנזקקים. "הוא אדם אכפתי, דואג לאנשים באופן כללי, ובפרט לכאלו שאין להם אמצעים כלכליים ונמצאים בבעיה‭,"‬ מספר הרב משה קוטלרסקי, מראשי מערכת השליחים של חב"ד ברחבי העולם וידידו של אגייאר זה שנים אחדות.

לדברי קוטלרסקי, מדובר באדם בעל ביטחון עצמי ואישיות חמימה וכריזמתית: "הוא לא מתנשא ומתייחס בצורה שווה לכל אחד. יש בו המון קסם אישי. לא פעם הוא תורם בסתר למשפחות. לפני כמה זמן הוא הציל משפחה שירדה מנכסיה, וללא ידיעתה דאג שהבנק לא יעקל את נכסיה. עד היום המשפחה לא יודעת מי הציל אותה, וזה כל כך אופייני לו‭."‬

מדי פעם אגייאר מתפלל בבית הכנסת שבקרבת ביתו בירושלים. הוא לא נחשב לחרדי. אשתו של אגייאר היא אמריקאית שהתגיירה. יש להם שלושה ילדים בני שנה, שנתיים ושלוש. חוץ מאמו, גם אחיו ואחותו גרים כיום בירושלים.

אגייאר מאמין בעתידה של ירושלים, מרכז העולם לכל העם היהודי. עיר שהנדל"ן בה כדאי כהשקעה לטווח ארוך, לכן הוא קונה אדמות רק בעיר הבירה, ולא בערים אחרות בארץ. אדמות בעשרות מיליוני דולר, בעיקר בסביבת העיר העתיקה והר הבית. יש הטוענים כי לא סתם אגייאר גם רוכש אדמות של ערבים.

את זמנו החופשי מנצל אגייאר לטיולים ברחבי הארץ וללימודי השפה העברית. אנגלית ופורטוגזית הוא כבר מדבר שוטף.

השתתף בהכנת הכתבה - ניסן שטראוכלר
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.