מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשס״ד 26.04.2004

צבא שליחי הרבי בישראל מתרחב

חמש עשרה משפחות צעירות תגברו השנה את צבא השלוחים הגדול של הרבי. ההתעניינות בשליחות גוברת והולכת בקרב הזוגות הצעירים בתנועת חב"ד. הרצון לתרום לזולת ולחברה - פועם בכל עוצמתו בחסידים הצעירים. מפעל השליחות של הרבי מוסיף להתעצם, והודות כך זוכים עוד רבבות משפחות יהודיות במורי דרך רוחניים וכן מרכזים קהילתיים חדשים שבהם מעוררים את מורשת היהדות. חלקם של השלוחים פתחו בתי חב"ד חדשים; אחרים הצטרפו לבתי חב"ד הקיימים. רשימת השלוחים וסיפוריהם - ב'כתבה מלאה'
צבא שליחי הרבי בישראל מתרחב
מצטרפים למשפחה
השלוחים החדשים, אברכים צעירים, שזה עתה נישאו, עוזבים את ה'חממה' הטיבעית - מגוריהם בסביבה חב"דית - ויוצאים להפיץ את אור היהדות והחסידות, כמצוותו של הרבי מליובאוויטש לכל יהודי ויהודי תחת הסיסמה "עם כל הלב - לכל אחד".

שבוע בלבד חלף מאז יום העיון "יוצאים לשליחות" שנערך על-ידי אגף הסניפים בצעירי-חב"ד, והרב ישראל ברוד, מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד, לא מופתע מהפניות הרבות שהוא מקבל ממשתתפי הכינוס: "בשבוע הקרוב, אפגש עם כעשרה זוגות צעירים, המעוניינים לצאת בשליחות בישראל, במסגרות השונות שהוצגו במהלך יום העיון. אחד המשתתפים, סיפר לי, כי זו השנה השלישית שהוא משתתף ביום עיון זה, וכעת גמלה בליבו ההחלטה הסופית: להתגייס לצבא שלוחי הרבי בארץ הקודש".

שמות השלוחים החדשים:

1. הרב שניאור-זלמן קורץ – מנהל בית חב"ד מיתר
2. הרב שמואל נחימובסקי – מנהל בית חב"ד שכונת נווה נוי, באר שבע
3. הרב יוסף-יצחק רוזנברג – מנהל בית חב"ד בשכונת רמז, חיפה
4. הרב מנחם ברנד – מנהל בית חב"ד בשכונת הר חומה, ירושלים
5. הרב ברוך חדד - מנהל בית חב"ד בשכונת מלחה, ירושלים
6. הרב משה שילת – מנהל ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות'
7. הרב דוד קפלן – מנהל בית חב"ד בשכונת נווה חוף, ראשון-לציון
8. הרב ברוך ליפקין – מנהל בית חב"ד שכונת מרחביה, ירושלים
10. הרב יוסף-יצחק יעקובוביץ' – מנהל בית-ספר חב"ד בנים אופקים
11. הרב יוסף-יצחק מנדלסון – מנהל גני חב"ד בית שמש
12 הרב שלמה שוורץ – מנהל הפעילות בית חב"ד חדרה
13. הרב נוריאל גבאי – שליח בבית חב"ד טירת הכרמל
14. הרב מנחם-מענדל לוין – מנהל הפעילות בבית חב"ד רמת השרון
15. הרב שמואל רייניץ – מנהל הפעילות בבית חב"ד בית שאן

בחרנו להביא את סיפורם של כמה מהשלוחים החדשים:

"המתנה הכי יפה שקיבלנו לחתונה"

בית-שאן זכתה לשליח צעיר ודינמי, הרב שמואל רייניץ, המצטרף לפעילות העניפה בת שמונה-עשרה השנים של השליח הרב יעקב שמולביץ', מנהל בית-חב"ד בעיר.

הרב רייניץ מלוד, למד בישיבות לוד, מגדל-העמק ו-770. ביחד עם רעייתו למשפחת סלומון מכפר-חב"ד החליטו לצאת לשליחות ובתוך כארבעה חודשים מהחתונה קבעו את מושבם בבית-שאן. הרב רייניץ שהוא כיום מנהל הפעילות בבית-חב"ד, מכיר היטב את תושבי העיר וסגנונם. כשלמד במגדל-העמק נהג לפקוד ת העיר בכל יום שישי ולהקים במרכזה דוכן להנחת תפילין. בחגים ובשבתות הרבה להתארח בבית-שאן, למסור בתי-הכנסת שלה שיעורי-תורה וכיוצא באלה.

עם הצטרפותו לשליח הוותיק בעיר, פתח הרב רייניץ בית-חב"ד נוסף במרכז העיר, משם מרכזים השלוחים החדשים את פעילותם הכוללת, בין השאר, ביקורי בית, הנחת תפילין מידי יום לבעלי עסקים, מסירת שיעורי תורה, פעילות עם צעירים וילדים ועוד.

הרב רייניץ אומר כי המתנה הכי יפה שקיבלו הוא ורעייתו לחתונתם זו הזכות לצאת לשליחות. "מטרתנו היא לפתח עוד ועוד את הקהילה שכבר נוצרה סביב בית-חב"ד בבית-שאן", הוא אומר.


אירועים לכבוד החגים נערכו ב...שבת

לפני כחמישה חודשים יצאה משפחת שלוחים צעירה – הרב מיכאל קישון ורעייתו - לשליחות ביישוב נופית, השוכן צפונית לטבעון. ביישוב מתגוררות כשש מאות משפחות ועד כה התקיימה במקום פעילות על-ידי השליח בקריית-טבעון, הרב מנשה אלטהויז. ביישוב כמעט שאין תושבים שומרי תורה ומצוות ובכל זאת "הצימאון ליהדות בקרב חלק ניכר מהתושבים רבים הוא רב", אומר הרב קישון.

הרב קישון, יליד קריית-גת, ספג את חינוכו בישיבה בקריית-גת וב-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת ארנון מחיפה קבעו בני-הזוג את מגוריהם באיזור הצפון והחלו במסירת שיעורי-תורה. לאחר כמה חודשים, פנה הרב קישון לאגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד והודיע על רצונו להצטרף למשפחת השלוחים. אז נולד הרעיון לצאת לשליחות בנופית.

הרב קישון פתח במקום מועדון צבאות ה' לילדים והחל בפעילות עניפה בבית-הספר המקומי. "היישוב כל-כך רחוק מכל מה שקשור ליהדות" מספר הרב קישון, "עד כדי כך, שכל האירועים והמסיבות בית-הספר נערכו עד בואנו למקום ב...שבת. אפילו אירועים לכבוד חגי ישראל. אט-אט הצלחנו לפעול באמצעות מנהלת בית הספר להזיז את קיום האירועים לימי החול".

לפני החגים פגש ראש המועצה את הרב קישון במהלך פעילות בבית-הספר. ראש המועצה המופתע שאל את השליח "מה מביא אדם עם חזות כמוך ליישוב חילוני מוצהר שכזה?". השליח הצעיר לא התבלבל והסביר כי המושג 'חילוני', קרי – חולין, כלל אינו קיים בלקסיקון החב"די. במקביל, פתח הרב קישון מכון בר-מצווה מצליח, ולאחרונה אף קיבל טור שבועי על פרשת השבוע בעלון של הישוב.


הכל החל במועדון צבאות ה'

בישוב עומר שליד באר-שבע, מכהן רב חב"די, הרב יוסף-שמחה גינזבורג. ידי הרב מלאות עבודה בעניינים השוטפים של תפקיד רב היישוב בו מתגוררות כאלפיים וחמש מאות משפחות, ואיוש תפקיד שליח חב"ד במשרה מלאה, עלה על הפרק.

לפני כשנה הצטרפו אל הרב גינזבורג, הרב מנחם פלמן ורעייתו. הרב פלמן מבני-ברק, למד ב'אחי-תמימים' בכפר-חב"ד, בצפת וב-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת וולפא מקריית-גת, קבעו השניים את מגוריהם בבאר-שבע והגב' פלמן החלה בהפעלת מועדון צבאות ה' לילדים ביישוב השכן עומר.

כעבור כמה חודשים החל הרב פלמן לקבל הצעות ליציאה לשליחות, ובמקביל נוצר הקשר עם הרב גינזבורג שהציע לזוג הצעיר לבוא ליישוב ולפעול בו כשלוחים רשמיים.

מאז בוא השלוחים לעומר, הם כבר הספיקו לפתוח במקום גן ילדים שבו לומדים כעשרים וחמשה ילדים. הם אף החלו במסירת שיעורי תורה, הרחיבו את הפעילות עם ילדים ובני נוער, ופתחו במסע נמרץ של ביקורי בית. בכל יום שישי לקראת השקיעה, נאספים ילדים רבים בבית השלוחים להדלקת נרות שבת ופעילות לקראת שבת.

הרב פלמן מציין את עזרתו הרבה של רב הישוב, הרב גינזבורג, לביסוס הפעילות במקום. כשהוא נשאל על תוכניותיו הוא אומר – "להרחיב את הפעילות עם ילדי היישוב ולהגביר את הרישום לגן הילדים".


התאקלמות מהירה וקשר טוב עם התושבים

ביישוב מיתר, צפונית לבאר-שבע מתגוררות כאלפיים משפחות. עד לא מכבר, פעל במקום במשך כחמש-עשרה שנה השליח הרב קלמן ויינפלד. לפני כארבעה חודשים באו למקום זוג שלוחים צעירים – הרב שניאור-זלמן קורץ ורעייתו.

בני הזוג קורץ החלו במסירת שיעורי-תורה, בעריכת פעילות עניפה בבתי-הספר שביישוב, בקיום פעילות עם ילדים ונוער, בביקורי-בית, ועוד. הרב קורץ הוא יליד כפר-חב"ד, בוגר ישיבות לוד, מגדל-העמק ו-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת גרייזמן מירושלים חיפשו השניים מקום לשליחות – דווקא בארץ. "יש הרבה מה לפעול בארצנו והגענו למסקנה שנוכל להפיק מעצמו את המירב דווקא כאן", אומר הרב קורץ.

הזוג הצעיר פנה לרב ישראל ברוד, מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד שהציע להם כמה מקומות וביניהם את היישוב מיתר. הרב קורץ קיבל את ההצעה, והשלוחים הצעירים התאקלמו מהר מאוד במקום. בי"ט בכסלו האחרון הם ערכו בביתם התוועדות חסידית ששלובה בחגיגת חנוכת הבית, בהשתתפות למעלה ממאה מתושבי מיתר.

בחנוכה הציב הרב קורץ חנוכייה גדולה בצומת הכניסה ליישוב. בהדלקת החנוכייה השתתף קהל רב. באחד הלילות נגנבו עששיות החנוכייה על-ידי נערים בדואים מהסביבה. מ"מ ראש המועצה התקשר לשליח והבטיח לו לרכוש עששיות חדשות מקופת המועצה.


נווה-חוף – פעילות עם צעירים ועם מבוגרים

לפני פורים אשתקד הגיעו זוג שלוחים צעירים בשליחות לשכונת נווה-חוף שבמערב ראשון-לציון – הרב דוד קפלן ורעייתו. כבר ביום הראשון לבואם לשכונה, החל הרב קפלן במסירת שיעור בבית-הכנסת השכונתי. השיעור הזה הוליד מערך שיעורי-תורה שהקים הרב קפלן בשנה האחרונה, הכולל שיעורים יומיים ושבועיים בבתי-הכנסת שבשכונה.

הרב דוד קפלן מלוד, בוגר ישיבות לוד, כפר-חב"ד ו-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת לוריא מכפר-חב"ד חיפשו השניים מקום לשליחות והגיעו לנווה-חוף.

מאז בואם לשכונה שבה מתגוררים כאלף ושבע-מאות משפחות, פועלים השלוחים בפעילות עם גיל הזהב בבית-אבות השכונתי בו אף מכהן הרב קפלן כרב בית-הכנסת, במסירת שיעורי-תורה לנשים, בביקורי בית, ובפעילות חסד שבמהלכה מחלק הרב קפלן חבילות מזון לנזקקים.

הרב קפלן מציין כי הוא נעזר רבות בניסיונם של השלוחים הוותיקים הפועלים בראשון-לציון מזה כעשרים שנה. "אני רואה חשיבות רבה בהקמת מבנה של קבע לבית-חב"ד בנווה-חוף, מקום שיהיה פתוח כל היום ושיהיה בית לכל תושבי השכונה".


המושבה הפכה לעיר ושליח חדש הצטרף

השליח החדש ברמת-השרון, הרב מנחם-מענדל לוין הוא יליד רחובות, בוגר ישיבות לוד, צפת ו-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת סגל מבני-ברק החליטו בני-הזוג הצעיר לצאת לשליחות.

לפני כשנתיים, בחודש תשרי תשס"ב, פקד הרב לוין את ציונו הקדוש של הרבי בניו-יורק וביקש את ברכת הרבי להצלחה בשליחות. כשחזר ארצה החל לתור אחר מקום לשליחות ונוצר קשר בינו לבין השליח ברמת-השרון הרב יהודה בוטמן.

הרב בוטמן, הפועל ברמת השרון מזה כאחד עשרה שנים, הקים במקום פעילות עניפה הכוללת מרכז שיעורי תורה, מכון לבר-מצווה, בית-כנסת חב"ד, מרכז 'בית-חם' המספק אוכל ומזון למאות נזקקים וקשיי יום ועוד. לאחרונה קיבלה רמת-השרון מעמד של עיר ועם התרחבות הפעילות החליט הרב בוטמן לצרף שליח נוסף בעיר.

הרב לוין החל לפעול בעיר במסירת שיעורים וביסוס בית כנסת חב"ד ולאחר שהתחבב על תושבי המקום והצליח בפעילותו הציע לו הרב בוטמן להעתיק את מגוריו לרמת-השרון ולפעול במקום כשליח חב"ד באופן רשמי.

בני הזוג לוין פועלים בשכונת פרוייקט הצעירים ברמת-השרון והרב לוין מרכז את הפעילות בבית-כנסת חב"ד ואת מערך שיעורי התורה בעיר. במקביל פועל השליח החדש עם צעירים ובני נוער ורעייתו מקיימת פעילות עם ילדים ומוסרת שיעורים לנשים.


חלוקת ערכות נרות-שבת בערבי שבתות

אלפיים משפחות מתגוררות בשכונות נווה-נוי ונחל-בקע שבבירת הנגב באר-שבע. לפני כשנה פנה הת' יהושע ירחי, המתגורר בשכונה, לידידו הרב שמואל נחימובסקי ודירבן אותו לצאת בשליחות בשכונות אלו.

הרב שמואל נחימובסקי מחולון, בוגר ישיבות 'אחי-תמימים' בכפר-חב"ד, מגדל-העמק ו-770. לאחר נישואיו עם רעייתו למשפחת בייטש מכפר-חב"ד חיפשו השניים מקום לשליחות. הרב נחימובסקי שפעל בעבר בהצלחה רבה בשליחויות בחו"ל וכיהן בארץ כמשפיע בישיבות חב"ד הגיע למסקנה כי השליחות שלו היא בארץ. "לא קל לפעול בארץ ואני לא בורח מעבודה קשה", הוא אומר. "היו לי הצעות אטרקטיביות לשליחות בחו"ל, אך יש הרבה מה לפעול פה. יש כיום בורות עצומה מצד אחד, וצימאון עז של בני הנוער ליהדות, מצד שני".

מאז הגיעו השלוחים הצעירים לשכונה, בל"ג בעומר אשתקד, הם החלו לערוך פעילות בגני הילדים ובבית-הספר שבשכונה. לפני ראש-השנה ביקר השליח בכל הכיתות בבית הספר והסביר על מצוות החודש ומנהגיו. מידי שבת פוקד הרב נחימובסקי את כל בתי-הכנסת בשכונה ונושא דברי-תורה לפני המתפללים. בערבי שבת מחלקים בני הזוג נחימובסקי ערכות של נרות-שבת בבתי התושבים ובכך מפתחים השלוחים קשר חם ואישי עם תושבי השכונות. בנוסף לכל זאת, הרב נחימובסקי מכהן כרב בית הכנסת האשכנזי בשכונה.

אתר צעירי-חב"ד
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכבוד!!!!!!!!!
ו' אייר ה׳תשס״ד
בתור תושבת דרום זכיתי להכיר 3 מהשלוחים שיצאו לשליחות שנה שעברה(נחימובסקי,פלמן וקורץ) ומהכרות אישית איתם אני באמת יכולה להגיד שהם פועלים הרבה וגורמים המון נחת רוח לרבי!
תמשיכו- ביתר שאת וביתר עוז!!!!!!!!!
2.
יפה
ו' אייר ה׳תשס״ד
כמה זמן הסתדרתם לתמונה
3.
כל הכבוד!!!
ו' אייר ה׳תשס״ד
ישר כח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.