מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשס״ט 08.04.2009

ירושלים: מעמד מרטיט שייחקק לדורות ● גלריה

JEM
מעמד מרטיט, היסטורי, שייחקק לדורות בלב כל מי שנכח בו – היה מעמד "ברכת החמה" של אנ"ש בירושלים, שנערך ברחבת מרכז חב"ד 770 ירושלים ● אלפי המשתתפים שהגיעו למעמד, אנשים נשים וטף, חוו חווייה נדירה של מצווה נדירה, שהרטיטה את כל נימי הנפש של המשתתפים בו ● היו שלובים בו מעמד של קידוש שם שמים אמונה וביטחון, געגועים לרבינו נשיאינו, ושירה ותקווה אדירה להתגלות המשיח תיכף ומיד  לסיפור המלא, גלריית תמונות
ירושלים: מעמד מרטיט שייחקק לדורות ● גלריה
(צילומים: חב"ד רמת-שלמה)

מעמד מרטיט, היסטורי, שייחקק לדורות בלב כל מי שנכח בו – היה מעמד "ברכת החמה" של אנ"ש בירושלים, שנערך ברחבת מרכז חב"ד 770 ירושלים.

אלפי המשתתפים שהגיעו למעמד, אנשים נשים וטף, חוו חווייה נדירה של מצווה נדירה, שהרטיטה את כל נימי הנפש של המשתתפים בו. היו שלובים בו מעמד של קידוש שם שמים אמונה וביטחון, געגועים לרבינו נשיאינו, ושירה ותקווה אדירה להתגלות המשיח תיכף ומיד.

הם היו אלפים, אנ"ש חסידי חב"ד ובני משפחותיהם שהגיעו מכל שכונותיה של עיר הבירה הקרובות והרחוקות, שלוחים שהגיעו עם קבוצות ממקורביהם מיישובים סמוכים, וקהל רב ומגוון של חוגים שונים ליטאים כחסידים תושבי שכונת רמת שלמה, שהגיעו לציין עם חסידי חב"ד את המעמד הנדיר, כפי שתיקן כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
עוד מלפנות בוקר סגרה המשטרה לתנועה את הרחובות הסמוכים למרכז בית חיינו 770 שברחוב האדמו"ר מליובאוויטש, השדירה המרכזית של שכונת רמת שלמה, וההכנות האחרונות הלכו ונשלמו.

עם נץ החמה כבר נפתחו שערי המקווה הצמוד ל-770 וזריזין מקדימין הזדרזו להיטהר וללמוד שיעור חסידות. בשעה היעודה להתחלת התפילה, שש וחצי, כבר היה אולם בית הכנסת המרווח מלא מפה לפה. בית הכנסת לא ראה קהל כה רב בכל שנות קיומו בשעה מוקדמת זו של שחרית, והתפילה החגיגית ברוב עם החלה כאשר לפני התיבה עובר בעל התפילה הרב אברהם שי' קוט.

לקראת השעה שבע וחצי, כבר היה בית הכנסת והרחבה שלפניו הומה אדם. עם תום התפילה, החל המעמד החגיגי והנדיר של "ברכת החמה" במרכז חב"ד 770 בירושלים.

המעמד נפתח בהקרנת מראות קודש מ"ברכת החמה" עם הרבי בד' ניסן תשמ"א, מתוך הסרט החדש של JEM "ברכת החמה". על מסכי הפלסמה הרחבים הקבועים בקירות בית הכנסת, צפה הקהל בערגה ובהשתוקקות במראות מהמעמד הנדיר, ובדברי הרבי בשיחת הקודש על משמעותה של "ברכת החמה", בציפייה לחזור ולראות את הרבי באור פני מלך חיים.

עם סיום מראות הקודש, יצא הקהל הענק את רחבת מרכז חב"ד 770. הרחבה שכבר ראתה מראות ואירועים מרגשים, לא ראתה עדיין מעמד שכזה.
גם השמש בכבודה ובעצמה, שלכבוד בוראה ויוצרה נערך המעמד, האירה פנים לאלפי משתתפי המעמד. השמים היו בהירים והשמש האירה בכל תוקפה וגבורתה, כפי שהאירה לפני מאתיים ושש מחזורים של עשרים ושמונה שנים.

בחזית בניין 770, הבנוי כצלמו ודמותו של "בית רבינו שבבבל", תפסו את מקומם רבני ומשפיעי חב"ד מכל שכונות ירושלים. הקהל מונה כעת לפי הערכת המשטרה יותר מאלפיים איש, אנשים נשים וטף. הנשים והבנות, שמשתתפות אף הן במעמד זה, על פי הוראת הרבי, תפסו את מקומן בשטח המיועד להן, בהפרדה מוחלטת.
וכדי לציין את ברכת "שהחיינו" במעמד, הקהל מתכבד באשכולות ענבים טריים ועסיסיים, תרומתו של הרב מאיר דוד ברגמן.

המנחה הרב נפתלי רוט, רב בית כנסת חב"ד במטרסדורף פתח בדברים על המעמד של "גיבורי כח עושי דברו", המעמד שמצויין כל כ"ח שנה על ידי עושי דברו של הקב"ה, והזמין את רב השכונה הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין לשאת דברי ברכה לרגל המעמד.

הרב הבלין חזר על נקודות אחדות מדברי הרבי במשמעות המיוחדת של מעמד "ברכת החמה", ועל כך שמברכים "שהחיינו" במעמד לציין את "שמחת הלבב", שזוכים להשתתף במעמד זה, ואיחל לכל המשתתפים לזכות ולהשתתף בעוד מעמדי "ברכת החמה" בתוך בריאות ונהורא מעליא.

כעת כל הקהל פותח בניגון המרטיט שמושר במעמדים מיוחדים, ואיזה מעמד נדיר ומיוחד ממעמד "ברכת החמה" – ניגון "ד' בבות" לרבינו הזקן. למרגלות הבניין המזכיר יותר מכל את בית חיינו, יחד עם התזמורת שליוותה את כל המעמד, ניגן הקהל הענק בהתרגשות, דביקות וגעגועים במשך דקות ארוכות את הניגון.
ומניגון הגעגועים המרטיט לניגון "שמחת תורה", ניגונו של רבי לוי יצחק, הקהל רוקד ובעוז ובתעצומות, ילדים וגם זקנים.

בסיום הניגונים הזמין המנחה הרב רוט את הגה"ח הרב יעקב גולדשמיד, משגיח ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד להיות שליח הציבור ולומר את נוסח תפילת "ברכת החמה" כמנהג חב"ד.

הרב גולדשמיד, שניחן גם בקול ערב ונעים פותח באמירת נוסח התפילה, "הללו את ה' מן השמים", וכל הקהל עמו, מתוך תדפיס שהופק במיוחד לרגל המעמד על ידי גבאי בית הכנסת 770.

כעת כל הקהל, ועמו בעל התפילה הרב גולדשמיד, מביטים אל השמש הזורחת והמחממת, מברכים את הברכות "עושה מעשה בראשית" בקול רם ובהתרגשות רבתי, ותיכף ומיד לאחריה ברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".
גם כל קטעי התפילה נאמרים יחד מתוך רוממות הרוח, ובתפילת "עלינו לשבח" בסיום סדר התפילה, הקהל פורץ בשירה אדירה, "עלינו לשבח לאדון הכל", יחד עם התזמורת.

המעמד הכביר היה גם מעמד "הקהל", בעמדנו בעיצומה של "שנת הקהל", ואכן, אמירת י"ב הפסוקים במעמד זה ביטאה יותר מכל את ה"הקהל" שבמעמד.
כפי הסדר שהיה במעמד "ברכת החמה" אצל הרבי בשנת תשמ"א, לומר את י"ב הפסוקים על ידי ילדי ישראל, מזמין כעת המנחה הרב רוט שנים עשר ילדים, שנקהלו ובאו מכל שכונות ירושלים ואף מחוץ לארץ, לומר את י"ב הפסוקים.

פתחו את אמירת הפסוקים ילדי צבאות ה' דוד ומענדי הבלין, השלוחים לדרזדן שבגרמניה, והילד פבזנר שליח בז'נבה שבשוויץ, ולאחריהם נציגי ילדי צבאות ה' מרמת שלמה, רמות, רחביה, בית ישראל, סנהדריה, גבעת שאול, גבעה צרפתית, בית וגן, קרית יובל, נוה יעקב, גילה, ועוד.

כפי שהיה במעמד "ברכת החמה" אצל הרבי, גם בירושלים הסתיים המעמד בשירה אדירה, שירה שהיא תפילה ותקווה, "פרזות תשב ירושלים", "ווי וואנט משיח נאו", וכל הקהל הענק רקד על עומדו בשירת געגועים, תקווה ואמונה.

המעמד הנדיר של "ברכת החמה" חל השנה בערב פסח, בו עורכים הבכורים גם סיום מסכת. את הסיום ערך הגה"ח הרב אברהם אייזנבך, שערך סיום על הש"ס, וחזר נקודות קצרות משיחת קודש של הרבי השייכת לסיום הש"ס.

בסיום הודה המנחה הרב רוט לכל אלו שפעלו במסירות למען הצלחת המעמד הנדיר, לרב השכונה הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין שליט"א, לחבר הנהלת העיר ירושלים העסקן ואיש החסד הרב יעקב הלפרין, גבאי בית הכנסת הרב צבי וויינפלד, הרב מאיר דוד ברגמן מגבאי בית הכנסת על התרומה הנדיבה לברכת "שהחיינו", ולכל העושים והמעשים להצלחת המעמד, שהיה מעמד שלא יישכח אצל כל מי שנכח בו.

למרות השעה הדוחקת ואירועי היום העמוסים של ערב הפסח, עוד במשך שעה ארוכה נערכו מעגלי שמחה וריקודים, של הודאה לקב"ה על שזיכנו להגיע למעמד זה, ומתוך שמחה תקווה וביטחון שנזכה תיכף ומיד לגאולה האמיתית והשלימה, ונתראה עם רבינו עוד לפני חג הפסח, תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.