מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תשס״ט 24.03.2009

נערי בר מצווה חגגו בר מצווה בכותל

עשרות נערים חגגו בר מצווה בכותל המערבי. הם הגיעו בלווית בני המשפחה וקרוביהם ועלו בזה אחר זה לתורה לא לפני שהניחו את התפילין לראשונה בחייהם. בסיום הריקודים, נערכה במסעדת הקארדו הסמוכה לכותל 'סעודת מצווה' בה חגגו הילדים עם משפחותיהם, כשלסיום קיבלו הילדים גביע מכסף בו יוכלו לקדש בליל הסדר הקרוב, ומלגה המאפשרת להם לרכוש תפילין לבר מצווה  לתמונות   
נערי בר מצווה חגגו בר מצווה בכותל
(צילומים: ישראל ברדוגו)

עשרות נערים הגיעו במיטב המחצלות לחגוג לעצמם את בר המצווה. הם הגיעו בלווית בני המשפחה וקרוביהם ועלו בזה אחר זה לתורה לא לפני שהניחו את התפילין לראשונה בחייהם.

את הילדים ליוו במהלך כל החגיגה אישי ציבור וראשי רשוית שהגיעו להדריך ובאופן אישי את הילדים ביום חגם. לאחר קריאת התורה הצטרפו המוני מתפללים ששהו במקום למעגל הריקודים כדי לחגוג יחד עם הילדים את החג שאולי הכי משמעותי עבורם. 

בסיום הריקודים וכמו בכל בר מצווה, נערכה במסעדת הקארדו הסמוכה לכותל 'סעודת מצווה' בה חגגו הילדים עם משפחותיהם, כשלסיום קיבלו הילדים גביע מכסף בו יוכלו לקדש בליל הסדר הקרוב, ומלגה המאפשרת להם לרכוש תפילין לבר מצווה. 

כבר בשנת 2005 הוקמה עמותת 'חיוכו של ילד' עמותה ששמה לה למטרה לסייע ליתומים לאלמנות ומשפחות נזקקות. בתוך כך הפעילים חוגגים עם הבנים את בר המצווה ומאפשרים את רכישת התפילין, ועם הבנות את חגיגות בת המצווה בה מקבלת
הילדה זוג פמוטים מהודר ותכשיטים ליום חגה. העמותה שהוקמה לזכר יוסף חיים ומרים חממי, פועלת בקרב רשויות הרווחה השונות כדי להגיע למשפחות היתומים והאלמנות.  מעבר למשאבים והתמיכה הכספית אותה מפנים בעמותה למשפחות
דואגים הפעילים לדאוג לצרכים של הילדים ובמקרה הזה גם לערוך עבורם חגיגת בר מצווה על כל המשמעויות שבה. 

ר' מנדי חממי המנהל את הפרויקט מספר על פעילות עניפה בעיקר לפני החגים ובמיוחד עם ילדי המשפחות.  "אנו נמצאים כאן היום כדי לחגוג את היום הכי משמעותי בחייו של נער, אנחנו כאן כדי שירגיש בדיוק כמו כל ילד בגילו, הילדים שנמצאים איתנו כאן הם ממשפחות קשות יום. אם אנחנו לא נחגוג להם בר מצווה, אף אחד לא יחגוג להם,אנחנו פה בדיוק כדי לעלות להם חיוך על הפנים, חיוך של ילד. 

את החיוכים של הילדים לא היה קשה לראות. "ואם זה היה תלוי בנפתלי הבן שלי, הוא היה רוצה לחגוג כזאת בר מצווה כל שנה" אומרת לנו בחיוך אחת האמהות שהגיעו לבר מצווה, אני רוצה להודות היא מוסיפה ואומרת למנהלי העמותה שדואגים לעמוד איתנו בקשר במשך כל השנה, מי יתן ואלוקים יתן בידם שהילד שלי לא יפסיק לחייך.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.