מערכת COL | יום כ"ג אדר ה׳תשס״ט 19.03.2009

מה לעשות אם בן שיחתנו הוא אדם "אנטיפאט" לדעתנו?

לרוב אנחנו נוטים להאשים את הצד השני בחוסר התקשורת הקיימת, אבל האם זה באמת באחריותו של הצד השני? מה אנו יכולים לעשות אם בן שיחתנו הוא אדם "אנטיפאט" לדעתנו? ■ "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאהוגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
מה לעשות אם בן שיחתנו הוא אדם
סיפר לי חבר, העובד כמנהל עבודה בכיר באחת החברות הגדולות בארץ, שהוא מתקשה ליצור אווירה טובה בינו לבין העובדים, וכן בין העובדים עצמם. כל פגישה שמתנהלת על מנת לבדוק דרכים לייעל את מערך העבודה, נגמרת במורת רוח של כל משתתפיה. אנחנו יכולים להיתקל באותה בעיה, חוסר היכולת ליצור קשר נעים, בין בני הבית וכן בין חברים. וכמו שכתוב בכותרת אני נוטים להאשים את השני. לרוב, הקושי שלנו לנהל ישיבת עבודה, או אפילו רק להיות חלק ממנה בצורה נאותה וקשובה נובע מהקושי שלנו לקבל ללא שיפוט דעות של אחרים.

מה גורם לנו לא לקבל את דעתו של השני? למה יש מצבים שבהם אנו ממש כועסים על השני אך ורק בגלל שדעתו מנוגדת לשלנו? אם נשים לב, כאשר מדברים איתנו על משהו, שבתוך תוכנו אנו יודעים שיש לנו איתו בעיות, אנו יוצאים מכלינו,למה? התשובה היא שכאשר יש לנו איזה שהוא פער בחיים שאנחנו לא עושים כלום כדי לסגור אותו, בעצם יש לנו פצע פתוח. בין אם אנו מודעים ל"פצע" הזה ובין אם לאו, הוא שם והוא מדמם. כל אחד מאיתנו רוצה להתקדם, אלא רק יש כאלה שפוחדים להודות בזה או יש כאלה שאפילו לא ממש יודעים על קיומו. כאשר פצע כזה קיים, זה מקשה עלינו את התפקוד מול אנשים, וגם הרבה יותר נוח לנו להוציא את התסכול שלנו על השני מאשר להיווכח לפער ולעבוד עליו. דבר נוסף שגורם לנו קשיים בתקשורת הבין אישית, זאת המחשבה שלנו וההרגשה שלנו שאצלנו נמצאת האמת המוחלטת, רק אנו יודעים הכי טוב.

פרשת השבוע מתחילה בפסוק "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אליהם אלה הדברים אשר ציווה ה' לעשות אותם"
נשאלת שאלה למה כתוב "את כל עדת בני ישראל", הרי היה יכול להיכתב "את ישראל"?

תקשורת בין אישית זאת אומנות. אחד הדברים שאנו יכולים ללמוד מהפרשה, זה את היכולת של משה להנהיג את עם ישראל למרות ש"עם קשה עורף הוא".

רש"י מפרש את המילים "ויקהל משה" כך: ...והוא (ויקהל) לשון הפעיל, שאינו אוסף אנשים בידיים אלא הן נאספים על פי דיבורו... "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל" משה לא סתם אסף את העם, אלא גם את הדעות שלהם, "עדת" אותיות דעת. ולא רק שהוא לא עשה את זה מתוך פחד אלה הוא עשה את זה מתוך אהבה, מתוך כבוד לכל אחד ואחד מישראל. כי משה היה ענו מכל אדם אשר על פני האדמה, משה היה קשוב לכל אדם ולכל דעה כי הוא לא החשיב את עצמו למשהו מיוחד כמו שכתוב שהוא היה הענו ביותר מכל אדם בעולם.
אם רק נוכל לכבד את הדעה של השני ולזכור שזאת רק דעתו, זו לא האמת המוחלטת, ושאנחנו לא חייבים לקבל אותה. אבל צריך שיהיה למו מספיק אומץ, וכבוד עצמי כדי שנוכל לכבד את דעתו של השני.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:

1. כאשר קשה לך לשמוע את הדעה של השני על תחום מסוים, על איזה "פצע מדמם" אצלך יכול להיות שהוא דורך??
2. האם אתה מסוגל לקבל את זה שזהו רק דעתו והוא לא כופה עליך אותה?

יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.