מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשס״ט 13.03.2009

שלוחים חדשים יחלו לפעול בברזיל

שלוחים חדשים מצטרפים בימים אלו לצבא שלוחי הרבי , ביום שני הקרוב יוצאים ר' אליהו ישראל ורעייתו נאווה תהילה ממן לעיר רסיפה שבצפון ברזיל, שם יפעלו בקרב יהודי הקהילה היהודית המקומית המונה כ-800 משפחות ● ל-COL נמסר, כי במסגרת פעילותם, הם יגבירו את הפעילות הקיימת עם התיירים הישראלים המטיילים במקום, ובמועדון הילדים והנערים מהקהילה. שליח זה מצטרף ל100 השלוחים הפועלים במדינת ברזיל לסיפור המלא'כובשים' את העולם  
שלוחים חדשים יחלו לפעול בברזיל
ביום שני הקרוב יוצאים ר' אליהו ישראל ורעייתו נאווה תהילה ממן לעיר רסיפה שבצפון ברזיל, שם יפעלו בקרב יהודי הקהילה היהודית המקומית המונה כ-800 משפחות.

ל-COL נמסר, כי במסגרת פעילותם, הם יגבירו את הפעילות הקיימת עם התיירים הישראלים המטיילים במקום, ובמועדון הילדים והנערים מהקהילה. שליח זה מצטרף ל100 השלוחים הפועלים במדינת ברזיל .

בעיר רסיפה המאוד תיירותית- נמצא בית-הכנסת "קהל צור ישראל" שהיה בית-הכנסת הראשון של כל יבשת אמריקה. לפני 400 שנה הגיעו קהילה יהודית מהולנד ובראשם הרב יצחק אבוהב דה פונסקה והתישבו ברסיפה.

כעבור 30 שנה, הפורטוגלים גרשו את מרבית יהודי רסיפה מברזיל וחלקם הגיעו יחד עם ההולנדים המגורשים לניו אמסטרדם, שם הקימו את הקהילה היהודית הראשונה במקום, שבהמשך הפך לעיר ניו-יורק שבארצות-הברית.

כיום, בית-הכנסת שופץ ומשמש כמוזיאון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.