מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשס״ט 09.02.2009

שמואלי: אגו"י איחרה את הרכבת, מכתב פרוש לא יועיל

תנועת ארץ ישראל שלנו פרסמה את תגובתו של ר' שמואל שמואלי, המוכר מאז שנת תשנ"א כנציג הרבי לענייני ארץ ישראל שלנו, למכתבו של חבר הכנסת הרב מאיר פרוש, שפורסם אתמול ב-COL ♦  בתגובתו מדייק שמואלי בנוסח המכתב עליו חתום ח"כ פרוש, ומסיק כי אין בו התייחסות לעניין העיקרי המטריד את אנ"ש. "לאגו"י היה זמן רב כדי להודיע על עמדותיהם בענייני שלמות הארץ, אולם הם החמיצו כל הזדמנות, כמפורט בפרסומים השונים בתקשורת החבדי"ת", אומר שמואלי ♦ בתגובתו למכתב פרוש הוא מסכם כי: "תקוותנו, שאגו"י תתעשת לקראת סיבוב הבחירות הבא, לא רק בהצהרות אלא גם במעשים, ואז היא תקבל מאיתנו שלושה מנדטים לפחות, כפי שהיה בשנת תשמ"ט". לסיפור המלא
שמואלי: אגו

לכ' ח"כ הרב מאיר פרוש הנכבד:

שלום וברכה

במכתבך מהיום לחסידי חב"ד, הנך קובע: "עליי להבהיר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים, שגם בענייני שלמות ארץ הקודש, אשר ידוע מסירות נפשו הטהורה של הרבי למענה, הנני מבטיחכם נאמנה, ש"אגודת ישראל" על כל מרכיביה (וזאת מידיעה אישית), מאמינה לרעיון זה בהנחיית גדולי התורה שליט"א המכוונים את דרכיה". זה לוּז המכתב. ראשית, ברור שמדובר בנוסח מתוחכם הרומז בבירור, שאינך מתכוון באמת לכך, אלא שפעלת כתוצאה מלחץ כבד של חבריך למפלגה, לפרסום מכתב זה – אחרי שכל הבירורים בנדון תמו ונשלמו, במשך כשלושה חודשים עד היום הזה.

והראיה – אינך נוקט בלשון "הריני להבהיר", או "הנני להבהיר"… אלא בלשון כפיה
"עליי להבהיר...", היינו, נכפה עליך מכתב זה – יום אחד לפני הבחירות – הר כגיגית.

שנית, כפי שפורסם בעיתונים ובאתרי האינטרנט החב"דיים בהבלטה רבה ובמשך שבועות רבים, לרבות, שוב, בקריאה מיוחדת בימים האחרונים – התבקשה אגו"י באמצעות גדולי התורה שליט"א מטעמם – ליתן, למצער, הודעה בע"פ על-מנת לפרסמה – מהי עמדתם לפועל בעניין השתתפות או תמיכה בקואליציה בהקשר להתפתחויות הצפויות בענייני שלמות הארץ, הידועים מראש (ולאו דווקא "נאמנות לרעיון" באופן כולל – כפי שכתבת).

כידוע, ר' שמואל שמואלי, המוכר כנציג הרבי לענייני ארץ ישראל שלנו, קיבל מסר מספק בפגישתו עם יו"ר הוועד הרבני שע"י האיחוד הלאומי, הרה"ג זלמן מלמד שליט"א. אם אגו"י היתה מעוניינת באמת בהצבעתם של חסידי חב"ד, כל שהיה עליה לעשות הוא מאמץ של "אצבע קטנה" בהצהרה שבע"פ בנדון ע"י מנהיגיה הרוחניים.
מכתב כפוי מטעמך, שתוכנו איננו עומד בקנה אחד עם המציאות, אין בו אלא כדי "לצור בו על פי צלוחיתו"… תקוותנו, שאגו"י תתעשת לקראת סיבוב הבחירות הבא, לא רק בהצהרות – אלא גם במעשים – ואז היא תקבל מאיתנו 3 מנדטים לפחות, כפי שהיה בשנת תשמ"ט.

בינתיים, בשלב זה, הגעת אלינו מאוחר מדי, שכן הרבנים כבר פסקו באופן, שמשתמע ממנו תמיכה באיחוד הלאומי – וזאת לאחר ששמואל שמואלי הכריע גם הוא עבור האיחוד הלאומי – והכל משום שאגו"י במתכונתה הנוכחית לא הסכימה בעליל להתחייב לכלום. אפילו לא למראית עין… וחבל על דאבדין. בינתיים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.