מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשס״ט 01.02.2009

ילדי בית הילדים טיילו בפטרבורג

חופשת חורף של שנת ס''ט בבית הילדים לא תשכח במהרה. לאחר שעברו כמה חודשים מפתיחת השנה בהם הילדים למדו והתקדמו בכל התחומים, הוחלט בהנהלה לערוך טיול מיוחד ומהנה לילדים שישמח אותם וינסוך בהם כוחות להמשך ♦ ביום שישי, לאחר תפילת שחרית וארוחת הבוקר יצאו כולם ל'החלקרח' שם עשו תחרויות ופעילויות. לאחר מכן חזרו הילדים לפנימיה והתארגנו לכבוד שבת לסיפור המלא
ילדי בית הילדים טיילו בפטרבורג

חופשת חורף של שנת ס''ט בבית הילדים לא תשכח במהרה. לאחר שעברו כמה חודשים מפתיחת השנה בהם הילדים למדו והתקדמו בכל התחומים, הוחלט בהנהלה לערוך טיול מיוחד ומהנה לילדים שישמח אותם וינסוך בהם כוחות להמשך.

בבוקרו של יום חמישי עלו הילדים לאוטובוסים לכיון העיר פטרבורג. עם הילדים נסעו צוות בית הילדים, המנהל ר' מנחם גול ומשפחתו, המדריכות רוזה ונעמי ובנוסף הצטרפו לנסיעה הבחורות השליחות שינא וצפנת, שסייעו למדריכות הקבועות.

במהלך הנסיעה שארכה כמה שעות, ערכו המדריכות פעילויות ומשחקים עם הילדים והכריזו איתם את 12 הפסוקים. בשעות הערב הגיעו האוטובוסים לפטרבורג, הבנים שוכנו בישיבה והבנות במכון ולאחר קריאת שמע בכוונה הלכו כולם לישון בציפייה לקראת המחר.

ביום שישי, לאחר תפילת שחרית וארוחת הבוקר יצאו כולם ל'החלקרח' שם עשו תחרויות ופעילויות. לאחר מכן חזרו הילדים לפנימיה והתארגנו לכבוד שבת.

לאחר הדלקת נרות הלכו הילדים לבית הכנסת הגדול בפטרבורג שם התפללו תפילת ערבית ושמעו שיחה של הרבי על הפרשה מאחד המתפללים. סעודת ליל שבת עברה על הילדים מתוך שמחה רבה עם אוכל משובח, מנהל בית הילדים סיפר על ההיסטוריה של העיר שפעם הייתה עיר הבירה של ה'צארים' ובה שוכן הכלא בו אסרו את אדמו"ר הזקן על הפצת תורת החסידות. בסעודה השתתפו גם השליחים ר' גרשון ליסוס ורעייתו שסיפרו לילדים על פרשת השבוע והתוועדו עימם זמן רב.

בשבת בבוקר שמעו הילדים שיעור בתניא, התפללו ולאחר מכן התקיימה סעודת שבת עם דברי תורה ופעילויות.

במוצאי שבת יצאו הילדים למשחקי מחשב בקניון המקומי, הילדים נהנו מאוד והלכו לישון עייפים אך מרוצים.

ביום ראשון יצאו כולם עם מורה דרך מוסמך שלקח אותם לסיור בעיר פטרבורג - ארמונות מהעבר, בנייני הקהילה היהודית וכמובן למבצר בו אסרו את אדמו"ר הזקן. הילדים התיישבו במקום ושמעו את סיפור המאסר והגאולה של אדמו"ר הזקן.

ביום שני נסעו הילדים לביקור במוזיאונים בהם מוצגים אוספים היסטוריים ומוצגי טבע שונים, הילדים נהנו לראות את פלאי הבריאה ולסיום ביקרו בבית הכנסת של השליח הרה"ח ר' מנדל פבזנר ושמעו על פעילות הקהילה.

ביום שלישי הסתיים הטיול המיוחד והילדים חזרו למוסקבה מלאי חוויות כשהם מודים למנהל ר' מנחם גול ולמנהל המוסדות ר' יוסף יצחק ליפסקר, על הטיול המהנה והמיוחד שקיבלו.

תודה מיוחדת לשליח ר' דני אש, על העזרה בתיאום הדברים וכן לצוות המדריכות שעזרו רבות עם הילדים בטיול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.