מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשס״ט 26.01.2009

מגדל העמק: מבצע הקהל בתלמוד תורה חב"ד ● גלרייה

בימים אלו מתקיים מבצע "הקהל" בתלמוד תורה חב"ד במגדל העמק. מטרת המבצע היא להתחזק בהוראתו הק' של הרבי לקיים כינוסים רבים בשנת הקהל, ובהם להתחזק ביראת ה'. במסגרת המבצע נדרשים תלמידי הת"ת לאסוף בכוחות עצמם ילדים אחרים, ולארגן להם כינוסי הקהל. מבקר שיקלע באחת ההפסקות לחצר התלמוד-תורה, ישמע את הילדים מכריזים את הפסוקים מכל פינה בחצר. הילדים מעדיפים להשתתף בכינוסי ההקהל הרבים שמקיימים חבריהם בתלמוד תורה, ומוכנים לוותר על המשחקים  לסיפור המלא ולתמונות
מגדל העמק: מבצע הקהל בתלמוד תורה חב
צילום: גיל הרשקוביץ – פוטו 770
בימים אלו מתקיים מבצע "הקהל" בתלמוד תורה חב"ד במגדל העמק. מטרת המבצע היא להתחזק בהוראתו הק' של הרבי לקיים כינוסים רבים בשנת הקהל, ובהם להתחזק ביראת ה'.

במסגרת המבצע נדרשים תלמידי הת"ת לאסוף בכוחות עצמם ילדים אחרים, ולארגן להם כינוסי הקהל. במהלך הכינוס נדרשים הילדים לומר את 12 הפסוקים, פרק תהילים, מטבע לצדקה, לימוד דבר תורה קצר מתוך חוברת שהודפסה במיוחד למבצע, וכמובן, לחלק ממתק לכל משתתף.

ארגון הכינוסים, כמו גם השתתפות בכינוסים הללו מזכים את התלמידים בנקודות. תמורת הנקודות ניתן להיכנס להגרלות ולזכות בפרסים יקרי ערך.

מבקר שיקלע באחת ההפסקות לחצר התלמוד-תורה, ישמע את הילדים מכריזים את הפסוקים מכל פינה בחצר. הילדים מעדיפים להשתתף בכינוסי ההקהל הרבים שמקיימים חבריהם בתלמוד תורה, ומוכנים לוותר על המשחקים.

שניים מתלמידי יוקנעם, התקשו לארגן ילדים לכינוס הקהל. הם הסתובבו ברחובות יוקנעם, ולא הצליחו לאסוף ילדים. לבסוף עלה בליבם רעיון. הם ניגשו לצהרון שמתקיים בעיר, וביקשו מהמטפלות רשות לקיים כינוס הקהל לכל ילדי הצהרון. המטפלות נתנו את אישורן, והשליחים הצעירים קיימו כינוס הקהל לילדים שאינם באים מבתים שומרי תורה ומצוות.

אחת ממטרות המבצע היא להרגיל את התלמידים הצעירים להיות "נרות להאיר", ולבצע את השליחות של הרבי במקום מגוריהם. אחד מתלמידי כיתה ח' ירד לגינה הציבורית שליד ביתו, ואסף ילדים ששחקו במקום לכינוס הקהל. להפתעתו הילדים ששחקו שם נהרו בהמוניהם לכינוס שערך. להפתעתו של התלמיד, הגיעו לכינוס שלו מעל ל- 70 ילדים!

הילדים הרבים שיתפו פעולה בצורה מדהימה, והתלמיד בעצמו לא שיער עד כמה הילדים ברחוב צמאים לשמוע דבר שבקדושה.

על המבצע אחראים הרב משה איזברגר – מנהל הת"ת, והרב שי קציר – רכז המבצע.

במסגרת המבצע לומדים הילדים על משמעות מצוות ההקהל בזמן שבית המקדש היה קיים, ועל משמעותה בדורינו. התלמידים בת"ת לומדים מתוך חוברת לימוד ועבודה מיוחדת שהוצאה לאור במיוחד לרגל המבצע. החוברת נערכה מתוך חומר שערך הרב יוסף פיזם – מנהל ת"ת חב"ד בקרית שמואל.

כמו כן התבקשו התלמידים להכין אמרה/ציור שבועיים בנושא המבצע. מסדרונות הת"ת כבר התמלאו בציורים מרהיבים ובאמרות – מעשי ידי תלמידינו.

בנוסף לכך הוקם קיר "הקהל" מרהיב בכניסה לת"ת.

המבצע מתקיים לעילוי נשמת שלוחי הרבי במומבי-הודו, הרב גבריאל נח וזוגתו מרת רבקה הי"ד!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.