מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשס״ט 26.01.2009

כשהרבי דיבר עם רביץ על הנהגה חסידית... ● להאזנה

חבר-הכנסת הרב אברהם רביץ ע"ה אומנם שימש כיו"ר "דגל התורה", אבל זכה להיכנס ל"יחידות" מספר פעמים ■ לפני 3 שנים, הוא התארח בתוכנית רדיו וסיפר על ארבעת ה"יחידויות" עם הרבי שאחת מהן נמשכה למעלה משעה ■ הצעת הרבי שיגדל זקן ודבריו של הרבי על הנהגה חסידית ■ וגם: רביץ מגלה על עבודתו ב"יד לאחים" בימים ההם לסיפור המלא ולהאזנה  
כשהרבי דיבר עם רביץ על הנהגה חסידית... ● להאזנה
מראיין: אורי רווח, 'מורשת'

"זכיתי להיות אצל הרבי מליובאוויטש ארבע פעמיים ב'יחידות'. היו אלה פגישות מיוחדות. אני זכיתי להיות 'ביחידות' מפאת שהייתי איש ציבור בלבד. ייצגתי את המאבקים שהיו אז במדינת ישראל, ואף ייצגתי את ארגון 'יד-לאחים'. היו הרבה שאלות שעמדו על הפרק. לא רבים יודעים, אבל בארגון 'יד לאחים' היה גוון מעורב: בני תורה של הישיבות הכלליות וגם חסידי חב"ד שכמה מהם עמדו בראש הארגון.

"כשנסעתי לאמריקה לשליחות, הרגשתי צורך לשאול כמה שאלות עקרוניות. למשל, הייתה לנו שאלה: מה אנחנו עושים עם העלייה הגרוזינית; האם ליצור רבנות אמצעית שלהם, או לצרף אותם למערך של הרבנות הראשית של ישראל. זו הייתה שאלה לא פשוטה. חלק מהרבנים שבאו מגרוזיה היו חסידי חב"ד ולכן חשבתי שמן הראוי לשמוע מה אומר האדמו"ר מליובאוויטש".

לימוד חסידות

"כל 'יחידות' ערכה למעלה משעה. באחת ה'יחידויות' הוא דיבר איתי על לימוד חסידות ועל התנהגות חסידית. הייתי באותם ימים תלמיד ישיבת 'חברון'. כשהרבי התחיל לדבר איתי על לימוד חסידות, אמרתי לו שאנחנו לומדים ספרי יראים, ספרי מוסר, 'שערי תשובה' וכולי והוספתי שהרי בסופו של דבר, המטרה - לחזק את יראת שמים, אז בישיבות שלנו עושים זאת בדרך אחרת.

"בהמשך, דיבר הרבי על הזקן ואמרתי לו שזה לא חלק מהוויה שלנו. זה לא מחזק את היראת שמים ולא מפריע, אמרתי והוספתי כי שמעתי שבחב"ד מדברים על הזקן שזה עניין צינורות הקדושה ואני לא מבין את הדברים האלה. הרבי חייך והשיחה נמשכה".

עברו שש שנים. הרב רביץ נכנס שוב אל הרבי ל'יחידות'. הפעם עם חתימת זקן. "כשהרבי ראה אותי", מספר רביץ, "אורו פניו והוא חייך. כשהתחלנו לדבר, אמרתי לו שגידול הזקן לא נעשה בעקבות בקשת הרבי, אלא בגלל הוראת הצבא שקבע: או לגלח מידי יום את הזקן, או להשאיר לגמרי. בחרתי באופציה השניה. והרבי המשיך לחייך.  

"ב'יחידות' זו, התפעלתי נורא מהזיכרון של הרבי שלמרות שעברו על פניו רבבות אנשים, הוא זכר את שיחתנו".

השידוך התבטל

בפעם אחרת שנסע רביץ אל הרבי, הוא שאל לגבי בחורה מצרפת - אותה קירב - שעמדה להינשא וביקשה ממנו לשאול את הרבי, האם השידוך שהוצע בסדר. "הרבי ענה", מספר רביץ "שאם זה בשביל להישאר בצרפת - אז זה לא טוב".

"כשחזרתי לארץ-הקודש, שמעתי שהאירוסין מתקיים באותו יום בביתי והחלטתי לא לומר דבר בכדי לא לפגוע בשידוך. מספר ימים לאחר-מכן היא נסעה לצרפת, שם הייתה אמורה להתחתן. ימים ספורים לאחר מכן, התבטל השידוך".

בהמשך הראיון, דיבר רביץ על תוכנית ההתכנסות, על יחסי ליטאים-חסידים ועוד.

להאזנה לראיון המרתק: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.