מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשס״ט 07.01.2009

תמלילי מומבאי: "אל תטרחו להשאיר אותם בחיים"

חודש וחצי אחרי מתקפת הטרור, נחשפים התמלילים המצמררים משיחות הטלפון שקיימו המחבלים: "אם בני הערובה ייהרגו, זה יפגע ביחסי הודו-ישראל" - נאמר לחמושים בבית חב"ד. התשובה לא איחרה לבוא: "כך יהיה, בעזרת אללה"  לסיפור המלא
תמלילי מומבאי:
ההרס בבית חב"ד לאחר הפיגוע ● משמאל: הרב הולצברג הי"ד (צילום: שמואל בן צבי, COL)

AP

אם אתם עדיין מאוימים, אל תטרחו לשאת בעול של החזקת בני הערובה חיים. תהרגו אותם מיד", אמר אחד המפעילים הפקיסטנים בשיחה טלפונית עם אחד המחבלים בבית חב"ד במומבאי. "אם בני הערובה ייהרגו, זה יפגע ביחסים בין הודו לישראל", הוסיף. "כך יהיה, בעזרת אללה", השיב המחבל בצד השני של הקו, ושישה יהודים, בהם נציג חב"ד הרב גביראל הולצמן ורעייתו ריבקי, נרצחו במקום.

חילופי הדברים נכללים בתמלילי שיחות טלפון שלטענת הרשויות ההודיות הוקלטו במהלך המצור. התמלילים הם חלק מתיק הראיות שניו-דלהי העבירה השבוע לפקיסטן, ואשר לטענתה מוכיח באופן שאינו משתמשע לשתי פנים שהמתקפה, שבה נרצחו לפחות 179 בני אדם, תוכננה מצדו השני של גבולן המשותף. 

ראש הממשלה ההודי, מנמוהן סינג, אמר אתמול כי אינו מאמין שהמחבלים פעלו לבד, וכי סביר להניח שסוכנויות ביון פקיסטניות סייעו להם. ואולם בתיק הראיות לא מוזכרים גורמים פקיסטן או סוכנויות. הרשויות הפקיסטניות בוחנות את הראיות, אך בינתיים דחו את טענותיו של סינג כ"מתקפת תעמולה".

מנהיגי הודו הבהירו כי אינם רוצים בעימות צבאי עם פקיסטן, וגם מפקד המודיעין הפקיסטני אמר כי לא צפויה מלחמה בעקבות הפיגועים במומבאי. "אנו אולי משוגעים בפקיסטן, אך לא איבדנו את הראש לגמרי", אמר מפקד סוכנות הביון הפקיסטנית (ISI), אחמד שוג'ה פאשה, בראיון לשבועון הגרמני "דר שפיגל". "אנו יודעים היטב שהטרור הוא האויב שלנו, לא הודו". תמלילי מומבאי, שהודלפו לעיתון "הינדו", חושפים כי עשרת החמושים שביצעו את המתקפה עמדו בקשר עם מפעיליהם לאורך המצור. לטענת הודו, המפעילים הם בכירים בארגון "לשקר אי-טייבה", ארגון הפועל מצדו הפקיסטני של חבל קשמיר. 

"יש לנו שלושה זרים, בהם אשה", נשמע אחד הטרוריסטים שהשתתף במתקפת הטרור במומבאי בנובמבר אשתקד אומר בשיחה טלפונית שהוקלטה. התשובה לא איחרה לבוא: "תהרגו אותם". לאחר מכן, רגע לפני שנותקה השיחה, נשמע צרור יריות ואחרי כן קריאות שמחה.

בשיחה אחרת אמר אחד המפעילים לחמוש במלון "טאג' מאהל" ב-3 לפנות בוקר בלילה הראשון של המתקפה: "יש שלושה שרים ומזכיר בקבינט בבית המלון שלך. אנו לא יודעים באיזה חדר"."הו! אלו חדשות טובות. הדובדבן שבקצפת", השיב המחבל. 

כעבור כיממה, קראו המפעילים לחמושים "להיות חזקים בשם אללה. אח, עליך להילחם. זה נוגע ליוקרתו של האסלאם. אתה עשוי לחוש עייפות, אך כוחות הקומנדו של האיסלאם הותירו את הכל מאחור". לחמושים נאמר מספר פעמים שלא להרוג אף אחד מבני הערובה המוסלמים. המחבלים השתמשו בטלפונים ניידים שונים, בהם כאלו שהיו שייכים לבני הערובה שלהם. 

זמן קצר לאחר תחילת המצור, ב-27 בנובמבר, החלו הרשויות בהודו להאזין לשיחות טלפון מתוך המלונות שהותקפו ובית חב"ד. הם גם איתרו שיחות שבוצעו באינטרנט. כבר ביום הראשון, מתברר, הורו המפעילים לחמושים "לסיים את המבצע מחר בבוקר", אך הוא נמשך כמעט שלושה ימים.

רוב השיחות התקיימו בדינמיקה של שיחות בין מורים לתלמידיהם. כך למשל נשמע אחד החמושים אומר בשעות הראשונות של המצור: "עשינו טעות גדולה". "מה הטעות?", נשאל, והשיב: "כשכנסנו לסירה, באה סירה אחרת. כולנו קפצנו במהירות ובבילבול נשכח הטלפון הלווייני של איסמעיל". החקירה העלתה כי החמושים הגיעו למומבאי בסירה מתנפחת, אחרי ששטו מפקיסטן בספינה. 

עוד עולה כי הסיקור המתמשך והישיר מאתרי המצור בעיר סייע למפעילים להדריך את החמושים. כך למשל ההזהירו את החמושים בבית חב"ד כאשר חיילי קומנדו נחתו על גג המבנה ממסוקים. תיק הראיות כולל צילומים של עשרות פריטים, בהם מכשירי GPS, טלפונים ניידים, רובים, חומרי נפץ, ומידע שהושג משיחות טלפון לווייניות וחקירת המחבל היחיד שנותר בחיים. אך הראיה החזקה מכל לכך שהחמושים לא פעלו לבד היא תמליל השיחות. "השאר את הטלפון דלוק", נשמע אחד המפעילים אומר באחת השיחות, "כדי שנוכל לשמוע את היריות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.