מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשס״ט 25.12.2008

דודו פישר בחרקוב: "חב"ד שינתה את עולם היהדות!"

JEM
יותר מאלפיים מיהודי חרקוב והסביבה נאספו אתמול במרכזו של הרחוב הראשי בעיר לפרסומי ניסא בהדלקת הנר השלישי של חג החנוכה ♦ גם הקור המקפיא ומרבד השלג הסמיך לא מנעו מאלפי היהודים להגיע לרחובה של עיר לטקס ההדלקה ולרקוד בשמחה של מצוה ♦ הזמר והחזן העולמי דודו פישר פתח בדברים מרגשים על תנועת חב"ד-ליובאוויטש ועל מנהיגה הרבי. "חב"ד שינתה את עולם היהדות בשנים האחרונות  לתמונות
דודו פישר בחרקוב:

יותר מאלפיים מיהודי חרקוב והסביבה נאספו אתמול במרכזו של הרחוב הראשי בעיר לפרסומי ניסא בהדלקת הנר השלישי של חג החנוכה.

גם הקור המקפיא ומרבד השלג הסמיך לא מנעו מאלפי היהודים להגיע לרחובה של עיר לטקס ההדלקה ולרקוד בשמחה של מצוה.

נרות החג הודלקו על-ידי השליח הרב משה מוסקוביץ ובהדלקה השתתפו: סגן מושל העיר מר ירוסלב יושינקו, סגן ראש העיר מר ואדים לנדסמן ומר בוריס פלדמן אביו נשיא הקהילה היהודית אלכסנדר פלדמן.

לאחר ההדלקה התכנסו הנאספים הרבים למסיבת חנוכה באולם התאטרון המרכזי בעיר בהשתתפותם של משפחות שלוחי הרבי בסומי, פולטבה, קרמנצוג ודנייפרופטרובסק.

תוכנית הערב נפתחה במראות קודש משיחת הרבי על מצות הקהל המאחדת את כלל ישראל, שיחה המתורגמת לרוסית מבית jem

רבה של חרקוב ושליחו של הרבי הרב משה מוסקוביץ בירך את הנאספים והודה לנשיא הקהילה היהודית אלכסנדר פלדמן שתרם את הקונצרט. כמו-כן נשאו דברים ראש הקהל מר אלכסנדר קגנובסקי והשליח הרב מאיר סטמבלר מנכ"ל איגוד הקהילות היהודית באוקראינה.

בסיום דבריהם הוקרן סרט מרגש לזכרון השלוחים במומביי הרב גבי ורבקי הולצברג הי"ד שנרצחו על קידוש השם.

הזמר והחזן העולמי דודו פישר פתח בדברים מרגשים על תנועת חב"ד-ליובאוויטש ועל מנהיגה הרבי. "חב"ד שינתה את עולם היהדות בשנים האחרונות. לפני שנים רבות הייתי סוחב במזוודות גפילטע-פיש ונקניק בגלל שלא היה אוכל כשר במקומות רבים בעולם, אבל היום בכל מקום שאני הולך יש מנין, יש כשרות ויש יהדות. הכל בזכות הרבי ושלוחיו"!

"אני יודע – המשיך פישר בדבריו – את סוד ההצלחה של החבדניקי"ם. סוד ההצלחה היא הרביציען-הרבנית כמו הגברת רבקה הולצברג הי"ד שנתנה בצוותא עם בעלה את כל חייה למען השליחות והעניקה לבעלה את הכוחות לפעול למען הקהילה". בסיום דבריו המרגשים הקדיש פישר את השיר ה"אידישע מאמע" לזכרם של גבי ורבקי הולצברג הי"ד.

הזמר דודו פישר הלהיב את הקהל בשירי חנוכה ובשירים יהודיים ואת ההופעה הגדושה סיים דודו פישר בשיר שכל כולו תקווה ואמונה - "משיח" כשאלפי היהודים באולם התאטרון עומדים במקומותיהם בהתלהבות ובשמחה.

למחרת הארוע התקשרה אחת מנשות הקהילה וסיפרה שבמשך כל הלילה שלאחר הקונצרט התנגן לה בראש השיר...."משיח"!

בסיום הארוע חילקו בנות 'מכון חיה מושקא' בחרקוב עלוני נרות שבת, ירחון גאולה שיוצא לאור על-ידי הקהילה היהודית, דפי החלטות טובות ודמי חנוכה לילדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.