מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשס״ט 09.12.2008

"תנועת חב"ד השאירה חותם רב רושם בהודו"

"תנועת חב"ד השאירה חותם רב רושם בהודו". בדברים אלו פתחה הגב' לבניה פראסד ראש המשלחת ההודית לקפריסין את טקס אזכרה המרגש שנערך אמש (שני) במרכז חב''ד בקפריסין לזכר הקדושים שנהרגו בטבח שארע בבית חב"ד במומביי שבהודו. הגב' פראסד הדגישה בנאומה את פעילות חב''ד בעולם ובפרט בהודו, ואמרה שאי אפשר לבטא במילים את זכותה של תנועת חב''ד בעולם  לסיפור המלא

"תנועת חב"ד השאירה חותם רב רושם בהודו". בדברים אלו פתחה הגב' לבניה פראסד ראש המשלחת ההודית לקפריסין את טקס אזכרה המרגש שנערך אמש (שני) במרכז חב''ד בקפריסין לזכר הקדושים שנהרגו בטבח שארע בבית חב"ד במומביי שבהודו. הגב' פראסד הדגישה בנאומה את פעילות חב''ד בעולם ובפרט בהודו, ואמרה שאי אפשר לבטא במילים את זכותה של תנועת חב''ד בעולם.

הרב אריה זאב רסקין השליח והרב הראשי לקפריסין לימד משניות לזכר הקדושים וסיפר על היכרותו עם הרב גבי הולצברג הי"ד, ועל מסע הלוויה בו נכח אישית.

בעת האזכרה התקיים ביקור של בית ספר לילדי אנשי הצבא הבריטי הנמצאים בקפריסין. הילדים למדו על העם היהודי במסגרת בית הספר שלהם והמורות האזינו להרצאתה של הרבנית שינדל רסקין על שבע מצוות בני נח ועל היהדות. הילדים שהשתתפו בטקס האזכרה התרגשו מהנאומים, מכיון שהאבות של חלקם עדיין משרתים בצבא, או ששירתו לשעבר בעירק, מדינה בה הטרור הוא חלק בלתי נפרד מהווי.

באירוע נשא דברים ר' (ווארן) שלום ברייט, יהודי אנגלי המתגורר בקפריסין, ומסייע רבות למרכז חב"ד בקפריסין.  בתום הטקס, התלוו התלמידים לרב רסקין לסיור במרכז, בו ראו לראשונה בחייהם בית כנסת יהודי, גן ילדים יהודי וכיצד  מכינים אוכל כשר.

אירוע זה, כמו כל האירועים מאז הפיגועים בהודו, נערך תחת אבטחה כבדה. האי קפריסין, שממוקם בקירבת מקום למדינות ערב וארץ ישראל, מוכר כ"תחנת ביניים" בין מדינות ערב למדינות אחרות בעולם. כיום, יותר מ-33% מאוכלוסיית קפריסין, הינם מוסלמים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.