מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשס״ט 08.12.2008

אחרי הפיגוע: בית חב"ד במומביי יבנה מחדש

קהילת חב"ד שעמדה באור הזרקורים של התקשורת העולמית לאחר מתקפת הטרור במומביי, תבנה מחדש את בית חב"ד בעיר. בית נרימן, שכמעט ונחרב בפיגוע שגבה את חייהם של 171 בני אדם. בפיגוע נרצחו גם הרב גבריאל הולצברג ואשתו רבקה, כך מדווח האתר 'וואלה' ■ כזכור, דווח ב-COL כי הרב משה קוטלרסקי אמר בהלוייה כי בסיוע משפחת ראהר יבנה מחדש בית חב"ד ■ אנשי חב"ד יעריכו את הנזק למקום מייד לאחר שהמשטרה המקומית תחזיר את הבעלות על הבית לידי הארגון. "נבנה את הבית בדיוק באותו המקום ונבחן דרכים להרחיב אותו ואת פעילותו. ברור שתהיה לו מקסימום אבטחה", נאמר בכתבה לסיפור המלא
אחרי הפיגוע: בית חב
קומנדו על גג בית חב"ד, מומביי

קהילת חב"ד שעמדה באור הזרקורים של התקשורת העולמית לאחר מתקפת הטרור במומביי, תבנה מחדש את בית חב"ד בעיר. בית נרימן, שכמעט ונחרב בפיגוע שגבה את חייהם של 171 בני אדם. בפיגוע נרצחו גם הרב גבריאל הולצברג ואשתו רבקה.

הבית יעבור שיפוץ וייפתח שוב בקרוב. "אנחנו נחושים מאוד לבנות את הבית מחדש מכיוון שהפיעלות של בית חב"ד חייבת להימשך ואסור לתת למתקפה הזאת לעצור אותה", נאמר בכתבה.

כזכור, דווח ב-COL כי הרב משה קוטלרסקי אמר בהלוייה כי בסיוע משפחת ראהר יבנה מחדש בית חב"ד.  

אנשי חב"ד יעריכו את הנזק למקום מייד לאחר שהמשטרה המקומית תחזיר את הבעלות על הבית לידי הארגון. "נבנה את הבית בדיוק באותו המקום ונבחן דרכים להרחיב אותו ואת פעילותו. ברור שתהיה לו מקסימום אבטחה", נמסר.

בית חב"ד היה אחד מעשרה מבנים שהותקפו על ידי חמושים במשך 60 שעות. מדובר בבניין בן שש קומות באזור השוק שבשכונת קולאבה. הוא נמצא מרחק הליכה ממלונות הפאר ומתחנת הרכבת שגם הם הותקפו בפיגוע.

הרב הולצברג בן ה-28, אשתו ושלושה בני ערובה נוספים נרצחו בבית, אך בנו בן השנתיים משה ניצל על ידי המטפלת. הוא כעת נמצא אצל סבו וסבתו שמעון ויהודית רוזנברג בישראל. השניים מעוניינים לחזור למומביי עם משה התינוק ולנהל את הבית. החלטה סופית בנושא תתקבל רק לאחר שתושלם בניית הבית.

הולצברג הגיע למומביי בשנת 2003 כדי לנהל את בית הכנסת המקומי וכדי ללמד תורה. לארגון חב"ד יש כ-4,000 נציגויות בכ-3,000 אתרים שונים ברחבי העולם. הקהילה היהודית בהודו מונה פחות מ-5,000 בני אדם מתוך 1.1 מיליארד בני אדם החיים בהודו.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.