מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ט 02.12.2008

רבבות ליוו למנוחות את השלוחים שנרצחו בהודו ● תמונות

רבבות הגיעו בצהריים (שלישי) לכפר חב"ד והשתתפו בטקס ההלוויה לשלוחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד ■ הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, הודה למטפלת ההודית סנדרה, שהצילה את חייו של מוישי ■ רבו של כפר חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי: "הם נטבחו ונעקדו עם ספר התורה והתפילין בידיהם. למה? למה? יהודים שמסרו את נפשם אך ורק לקידוש שמיים, למה זה הגיע לנו? ■ סגן יו"ר המרכז-לענייני-חינוך, הרב משה קוטלרסקי, אמר במהלך הטקס כי בית חב"ד במומבאי ייבנה מחדש וייקרא על שם רבקה וגבי הולצברג לדיווח מלא ותמונות הראשונות משפחות הולצברג ורוזנברג, יחלו לשבת 'שבעה' הערב לאחר סיום מסע הלוויה. המשפחות החליטו לשבת שבעה יחדיו בבית הוריה של רבקה הי"ד בעפולה.
רבבות ליוו למנוחות את השלוחים שנרצחו בהודו ● תמונות
(צילום: COL)

יעל לוי, ynet

רבבות הגיעו בצהריים (שלישי) לכפר חב"ד והשתתפו בטקס ההלוויה לשלוחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד שנרצחו יחד עם ארבעה יהודים נוספים במתקפת הטרור על בית חב"ד במומבאי. משם ימשיכו המלווים לבית העלמין בהר הזיתים בירושלים, שם יובאו השניים למנוחות עולמים.

בתחילת הטקס - בו השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, שרים, חברי כנסת, רבנים רבים, שליחי חב"ד למקומות רבים בעולם וגם נציגים מהודו - נאמרו פרקי תהילים לעילוי נשמתם של הנרצחים על ידי הרב משה הבלין רבה של קריית גת, הרב זאב דב סלונים רב מרכז העיר ירושלים, ומזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר.

סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך הרב משה קוטלרסקי, אמר במהלך הטקס כי בית חב"ד במומבאי ייבנה מחדש וייקרא על שם רבקה וגבי הולצברג. "זה יהיה הבית שלך מוישי לחזור לשם, משם תיקח כוח". עוד הוסיף הרב בכאב: "מה אגיד לך מוישי? מוישי, אין לך אבא ואמא שיחזיקו אותך בידיים, אין מי שיחבק וינשק אותך. אתה תהיה הילד של כל ישראל, אתה שליח ואתה תישאר כזה". קוטלרסקי קרא לשליחי חב"ד ברחבי העולם: "זה הזמן להתחזק ולא הזמן לחשוב ולשאול שאלות, אלא לעשות. התשובה לטרור לא תהיה בעזרת טנקים ורימונים, באכזריות כזו ניתן להילחם רק באמצעות לפידים".

ליד גופות שני הנרצחים, אמר נשיא המדינה פרס: "זה מספר ימים שהעולם כולו , בוודאי העם היהודי, חייב תשובה לשאלה אחת של ילד בן שנתיים בשם מוישי. חייבים תשובה מדוע אמו של מוישי נרצחה. כל מי שיש לו ילד חייב לשאול את השאלה הזו. מי שלא מרחם על ילדים לא ירחם על אמהות, לא ירחם על אבות. העולם לא יידע מנוחה ולא יוכל להיות עולמם של אנשים, של בני אדם הגונים, עד שניתן תשובה לשאלה של הילד היתום, מוישי. אין לזה שום הסבר".

פרס קרא בנאומו לעקור את הטרור - ואמר כי הטרור מהווה סכנה לעולם. בסיום נאומו הוא שב ודיבר על הבן הקטן שנותר יתום. "מוישי הוא לא רק נושא שאלה, הוא גם נושא נחמה. הוא יגדל, הוא ימשיך בשליחות הגדולה והנכבדה הזו, שליחות של חב"ד שמגיעה לקצות העולם כדי תמיד להציל את מה שנותר, מה שאפשר להציל, במסירות נפש, בתחושת שליחות. כל העם בוכה היום, כל העם שואל את השאלות של מוישי, כל העולם וכל העם היהודי זו משפחה אחת גדולה שאין גבול לכאבה אבל גם אין קץ לתקוותה".


"אירחו כמו אברהם אבינו"

הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וקרוב משפחתם של בני הזוג הולצברג, אמר בטקס: "כולנו באנו לכאן ללוות את הקדושים והטהורים, את הרב גבריאל ורבקי, ה' ייקום דמם, שמסרו את דמם למען עם ישראל. יצאתם לשליחות, עזבתם משפחות יקרות וחשובות. עזבתם את ארץ הקודש ונסעתם למקום של שממה, המטרה היתה להאיר את המקום באהבת ישראל ובאהבת האל".

הוא השווה את שליחי חב"ד למומבאי לאברהם אבינו - שהקים מלון במדבר ולא ביקש תמורה עבור האירוח. "עבדתם שם קשה כדי להקים את המקום הזה, בניתם מלון לא למענכם - שכל ישראל וכל בן-אדם שעובר במקום יוכל להיכנס ולקבל בית חם. כמה וכמה פעמים נפגשתי עם הצעירים שלנו שנסעו להודו כדי לחפש את עצמם, הם מצאו בית עם אבא ואמא. גבי ורבקי קיבלו אותם, שירתו אותם, נתנו להם לאכול ולשתות, נתנו להם אהבה ומסירות והכל בצורה נפלאה. גבי ורבקי אפו לחם במו ידיהם כדי שיהיה לחם לכל אחד. באו להגיד להם - גבי ורבקי תודה - הם אמרו אל תגידו לנו תודה - אנחנו רוצים להראות לכם מה זה עם ישראל".

הרב גרוסמן סיפר על שיחה שקיים עם אמהּ של רבקה, יהודית. "האם שאלה את המטפלת סנדרה איפה רבקי שמה את הצילומים והחפצים הפרטיים, אולי נוכל למצוא את החפצים הפרטיים - מה היתה התשובה של העוזרת שאיננה יהודיה - התשובה שלה היתה 'יהודית אני מתפלאת - אצל רבקי וגבי לא היה דבר פרטי'". הוא הוסיף כי רק קליע יחיד פגע בספרי התורה בבית חב"ד והוא פגע דווקא במילים על אהרון הכהן ששני בניו מתו: "מות שני בני אהרון".

בטקס נאמו שני הרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר. הרב מצגר פרץ בבכי במהלך דבריו: "הפילו את התמונה של הרבי, אבל לא הצליחו לסדוק אותה. התמונה נפלה מהקיר ונשארה שלמה. זה כאילו שבא הרבי ואומר קיבלנו כולנו מכה, נפלנו, אבל איש לא יעשה לנו סדקים. איש לא ישבור אותנו, אנחנו כולם צריכים להתחזק, להמשיך את פועלם באהבת ישראל ובקרוב לבבות. שרי הממשלה הנמצאים כאן, אנא, אני פונה אליכם, בשם הרבנות הראשית לישראל, תדאגו שבכל בתי חב"ד תהיה שמירה, שתהיה אבטחה גם על שגרירות העם היהודי בכל עיר ועיר בעולם. כל כך הרבה ישראלים נהנים מהם".

הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, הודה למטפלת ההודית סנדרה, שהצילה את חייו של מוישי. "סנדרה, יום יבוא והילד יגדל וישמע גם הוא את הדברים האלה. תודתה של האנושות כולה ותודתו של עם ישראל בפרט נתונים לאותה חסידת אומות העולם, אותה סנדרה ממומבאי. היא יכלה לברוח, באופן אינסטקטיבי ביריות ובהתפוצצויות בנהרי דם כאלה. האינסטינקט אומר לברוח, אבל היא שומעת שהילד קורא לה מלמעלה, פעמיים קורא סנדרה, היא לא מהססת ועולה למעלה והיא רואה את הגופות של אבא ואמא ומחלצת מהם, מציפורני המוות, מהטלפיים של השטן, ילד בן שנתיים".

רבו של כפר חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, אמר: "שלוחי מצווה אינם ניזוקים - הבטחת בתורתך הקדושה. הם נטבחו ונעקדו עם ספר התורה והתפילין בידיהם. למה? למה? יהודים שמסרו את נפשם אך ורק לקידוש שמיים, אך ורק להרבות אחדות בעם ישראל. להפיץ תורה במקום נידח. למה זה הגיע לנו? למה יאמרו הגוים איה אלוהיהם?"

בהמשך נאמו: הרב אברהם שם טוב יו"ר אגו"ח העולמית שסיפר כי הנשיא בוש שלח אגירת תנחומים למשפחות הנטבחים. הרב חיים-יהודה קרינסקי, יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך', נשא אף הוא דברים נרגשים. "נמשיך לעשות את מה שעשינו עד עתה. לגיונו של הרבי ימשיך להלחם, כדי שאף יהודי לא ישאר מאחור", אמר הרב קרינסקי. "ה' יעזור שהוריו של המשפחה הנפלאה הזאת תנוחם". בהמשך נאמו הרב שמעון רוזנברג, אביה של הנרצחת, שדיבר בדמעות על חתנו ובתו, וראש העיר עפולה מר אבי אלקבץ שהזכיר כי "זהו אסון משותף לכל עם ישראל". את מסע ההלוויה חתם בפרק תהילים יו"ר אגודת חסידי חב"ד וצערי-אגודת-חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

לאחר המעמד בכפר חב"ד נסעו הארונות לירושלים, שם עברו דרך שכונת חב"ד, בדרכם להר הזיתים. האדמו"ר מבעלזא ליווה את הק' ברכבו סמוך בדרכם לירושלים סמוך למבשרת ציון.

את האירוע כיבדו בנוכחותם: נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים השר גדעון עזרא, שר התמ"ת אלי ישי, שר התקשורת אריאל אטיאס, השר משולם נהרי, ח"כ יעקב ליצמן, מאיר פרושישראל כץ, אמנון כהן, שגריר הודו בישראל, קונסול ארה"ב בישראל.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.