מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשס״ט 24.11.2008

"הארץ": כינוס השלוחים נערך בסימן המשבר הכלכלי

עיתון "הארץ" מדווח על כינוס השלוחים העולמי שנחתם הערב בניו-יורק ■ "אחד הנושאים המרכזיים שיידונו השנה הוא המשבר הפיננסי בעולם ודרכים למנוע פגיעה בהיקף הפעילות של השלוחים", נכתב בדיווח לקריאה
הרב משה קוטלרסקי במהלך צילום התמונה הקבוצתית, אתמול ● צילום: י. בלינקו, צלם COL לכינוס
שלמה שמיר, הארץ

שלושת אלפים פעילי תנועת חב"ד בעולם מתכנסים הערב בניו יורק למיפגש השנתי שלהם המתקיים ברציפות זו השנה ה-25. הפעילים, שבעגה המיוחדת של חסידות ליובביץ נקראים "שלוחים", הגיעו לכנס מ-72 ארצות בהן: סין, וייטנאם, תאילנד, קונגו וסיביר. קבוצה גדולה של שלוחים הגיעה גם מישראל.

הכנס מתקיים הערב באולם הנוסעים הענק של מסוף מזח 94 במנהטן - מקום הנושא משמעות סמלית מיוחדת לחסידות ליובביץ. ב-1940 ירד מאנייה שעגנה במזח זה, רבי יוסף יצחק שניאורסון שהצליח להימלט מפולין הכבושה בידי הנאצים.

רבי יוסף יצחק, שנפטר ב-1950, היה מחותנו של הרבי האחרון לשושלת ליובביץ, רבי מנחם מנדל שניאורסון שנפטר ב-1993, ונחשב למי שהניח את היסודות לתנועת חב"ד בארה"ב. מאז פטירת הרבי האחרון והחלטת ראשי חסידות ליובביץ שלא להכתיר ממלא מקום, אלפי השלוחים של תנועת חב"ד ברחבי העולם, שרבים מהם נבחרו לתפקיד ונשלחו למקומות בהם הם פעילים על ידי הרבי המנוח, נחשבים כממשיכי דרכו ורואים עצמם כמי שהופקדו על ידו על ביצוע המשימה להפיץ את תורת חב"ד בעולם ולקרב יהודים ליהדות.

הכנס מתקיים השנה בסיסמה "לחשוב באופן גלובלי ולפעול בהיקף מקומי". במסגרת ההתכנסות, שהתחילה למעשה בשישי האחרון, מתקיימים סדנאות ודיונים בנושאים שונים הנוגעים לתחומים שבהם השלוחים פעילים. אחד הנושאים המרכזיים שיידונו השנה הוא המשבר הפיננסי בעולם ודרכים למנוע פגיעה בהיקף הפעילות של השלוחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.