מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשס״ט 17.11.2008

בוגר "תומכי-תמימים" יקבל ד"ר של כבוד ממכון ויצמן

11 ד"ר של כבוד יקבלו השבוע את תוארם במכון ויצמן למדע ברחובות ■ בין המקבלים, דוד הרטמן, בוגר ישיבת 'תומכי-תמימים' ■ בכתבה המלאה: קורות חייו בקצרה מתוך מגזין 'מכון ויצמן' לסיפור המלא
בוגר
(צילום: ברקאי וולפסון)
הרב דוד הרטמן, פילוסוף וסופר יהודי בעל מוניטין בין-לאומיים, הוא מייסדו ומנהלו של מכון שלום הרטמן בירושלים, מוסד למחקר ולהכשרת מנהיגות, השואף להחיות מחדש את היהדות, לחזק זהות יהודית ולטפח פלורליזם דתי, תוך הדגשת המרכזיות של תחייתה של מדינת ישראל, כמקור לאתגרים ולהזדמנויות גם יחד.

הרטמן נולד בברוקלין, ניו יורק ולמד בישיבת חיים ברלין ובישיבת לובביץ'. בשנת 1953 קיבל את הסמכתו לרבנות מ"ישיבה יוניברסיטי". בשנת 1960 קיבל תואר MA בפילוסופיה באוניברסיטת פורדהם, ולאחר שכיהן כרב קהילה בניו יורק, מילא תפקיד דומה במונטריאול. במקביל לימד באוניברסיטת מק'גיל, שם קיבל את התואר דוקטור בפילוסופיה (Ph.D) בשנת 1968.

הרטמן עלה לישראל עם רעייתו, ברברה, וחמשת ילדיהם, בשנת 1971. בשנת 1976 הוא ייסד את מכון שלום הרטמן בירושלים למען עידוד הבנה רבה יותר בין יהודים המשתייכים לזרמים שונים, ולסיוע בבניית חברה ישראלית סובלנית יותר.

במשך יותר משני עשורים כיהן הרטמן כפרופסור למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים 1977–1984, היה יועץ לשר החינוך זבולון המר, ושירת כיועץ לכמה ראשי ממשלה בנושאי פלורליזם דתי בישראל והקשרים בין ישראל לתפוצות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.