מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ט 14.11.2008

הרב קוטלרסקי ברשימת היהודים החזקים בארה"ב

סגן יו"ר המרכז-לענייני-חינוך ומנהל כינוס השלוחים העולמי הרב משה קוטלרסקי נכלל השבוע ברשימת 50 היהודים החזקים באמריקה של השבועון "פורוורד" ■ "הוא אחד הפנים הידועות ביותר של חב"ד, הוא נוסע ללא לאות", נכתב עליו בתיאור. "קוטלרסקי, בן 59, מריץ את האימפרייה ביד איתנה אך חביבה" לסיפור המלא
הרב קוטלרסקי ברשימת היהודים החזקים בארה

"כסגן יו"ר המרכז-לענייני-חינוך, הזרוע החינוכית של תנועת חב"ד-ליובאוויטש, הרב משה קוטלרסקי מפקח על מה שנחשב הזרוע הרביעית המרכזית של היהדות, עם 5 אלף רבנים חסידיים המשרתים קהילות ענק של יהודים לא דתיים ברובם.

"הרשת כוללת 4 אלף מוסדות ב-70 מדינות - בתי-כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי-ספר וגני מאלסקרקי (בניו-מקסיקו) ועד זעיר (באפריקה), בנוסף לרבני בתי-סוהר ומספר מרפאות לגמילה מסמים. ההערכה היא שחב"ד פותחת מתקן כמעט בכל שבוע.

"קוטלרסקי, בן 59, מריץ את האימפרייה ביד איתנה אך חביבה, מאשר מקומות חדשים, בוחר רבני שטח (שלוחים) והכי חשוב, מחלק מיליונים לשטח מאת קרן משפחתית שהוא שולט בה. הוא גם עומד בראש קרן חב"ד שעל הקמפוס המתפתח במהירות, הפעילה ביותר מ-100 קמפוסים.

"אחד מהפנים הידועות ביותר של חב"ד, הוא נוסע ללא לאות לשאת דברים בכינוסים ברחבי העולם ומנהל בשמחה את ועידת הענק השנתית של השלוחים בניו-יורק.

"משקיפים מהצד לפעמים מפקפקים בדרך האגריסיבית של חב"ד בכניסה לקהילות קטנות, במיוחד במזרח אירופה, וכמה רוטנים על המשקה המשכר שלעיתים נראה שמעודדת השתתפות. ב-2008, שמרנים בחב"ד תקפו את קוטלרסקי על הנוכחות הבולטת של התנועה במשחק האולימפיאדה בבייג'ין.

"המנהיג המנוח של חב"ד, רבי מנחם-מענדל שניאורסון, החשיב את האולימפיאדה עבודת אלילים מכיוון שהם החלו כמס דתי לאלילים של היוונים. עדיין, מספר מעט מתווכחים עם ההצלחה".

באתר COLlive.com נכתב: "הרב קוטלרסקי הופתע לאחר ששמע על הבחירה הבוקר ואמר שמעולם לא יצרו עימו קשר מה"פורווארד" ולא רואיין על-ידם. הרב קוטלרסקי לא מחפש ולא מקדם הוקרה ציבורית, מכיוון שידוע לכל כי ההצלחה חסרת-התקדים וההתפתחות של השליחות ברחבי העולם נזקפת רק לכוח שניתן מה' והברכות הנמשכות של הרבי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.