מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשס״ד 26.03.2004

צעירי-חב"ד בהצגת פסח חדשה לילדים

מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בישראל יוצא בהצגה חדשה ומקורית לקראת חג הפסח, לציבור הילדים בישראל. מדובר במופע מוסיקלי אינטראקטיבי (בשילוב הקהל), חינוכי ומלא הומור לכל המשפחה, בכיבובם של שלומי לניאדו וג'וש (יהושע) שגיא, המציגים בצורה חוויתית וקולחת את המושגים הקשורים לפסח בצורה חביבה וקליטה. המופע, עלה בשנה שעברה ביריד חוויות הפסח המאורגן בכפר-חב"ד על-ידי צעירי-חב"ד, ועד כה צפו בו עשרות אלפי ילדים, תלמידי גנים ובתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ.
צעירי-חב
שלומי לניאדו עוסק בכתיבת הצגות לטלוויזיה ובהנחיית אירועים. ג'וש (יהושע) שגיא הוא שחקן תאטרון ויחדיו הם מציגים ניסיון בימתי עשיר. השניים מרבים להופיע כצמד לפני ילדים יהודים בעולם. הקשר של השניים עם חב"ד החל כאשר עמלו יחד על הפקת הצגה, 'שלומי וסתם אוהבים את העולם', במהלך ההפקה, נוצר הקשר עם הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף פעילות בצעירי-חב"ד, וכך נולדה התכנית המיוחדת לפסח. שלומי וג'וש, המחופש לבובה גדולה ושמה 'סתם', מציגים זוג חברים המתכוננים לליל-הסדר. שלומי מביא לג'וש מתנה מיוחדת במינה – שעון ענק שבמקום ספרות מופיעים עליו כל מרכיבי ליל-הסדר. עם הילדים באולם נעים שלומי ו'סתם' בעקבות המחוג שמצעיד אותם ממשימה למשימה. חמץ ומצה, מצה שמורה, בדיקת וביעור חמץ, מנהגי הסדר, עריכת הקערה, מהלך הסדר, מה נשתנה – אלה הם רק חלק מהנושאים שעליהם מבוססת ההצגה. השחקנים מעלים לפני הילדים שאלות ומכניסים אותם לאווירת הפסח. "חג הפסח הוא חג עם המון מסרים, והיה עלינו לחשוב כיצד מעבירים את כולם בדרך חווייתית ומהנה", אומר שלומי. "הבובה 'סתם' היא בעצם דמות ששואלת את כל השאלות ששואלים ילדים. אני מקשיב בסבלנות לכל שאלה ועונה עליה ומשתף את הילדים במהלך העניינים. אני אוהב לעבוד עם ילדים ואני מודה לצעירי-חב"ד על הזכות להשתמש בכישרון שלי כדי להעביר את חוויית הפסח לאלפי הילדים". ההצגה הראשונה, תועלה ביום רביעי ט' ניסן (31.3) בשעה 17:00 אחר הצהרים במשכן לתרבות ואמנות ע"ש שטיינברג, רחוב גבעת התחמושת 21 קריית שרת חולון. השליח הרב ירחמיאל גורליק, מנהל סניף צעירי-חב"ד בחולון, מספר כי בהצגה מגלים עניין רב ועדי עובדים של העירייה, מתנסי"ם, מארגני קייטנות פסח ועוד. "ידועה החביבות הרבה של הרבילכינוסי ילדים. מטרתנו כעת, היא לנצל את חופשת הפסח, שילדי ישראל אינם בבית הספר, ולהביא אותם בהמוניהם להצגה זו, בה ילמדו מושגי יסוד רבים כהכנה לחג הפסח ולליל הסדר. המופע פונה לקהל הרחב בשפתו, ונועד להגיע לפלחי ציבור שאינם שותפים בדרך כלל לפעילות בית חב"ד". הרב נפתלי ליפסקר, יוזם העלאת ההצגה החדשה ברחבי הארץ סיפר כי "בשלב הראשון, תועלה הצגה אחת. בהמשך, בעזרת ה', יועלו הצגות נוספות, ייתכן עוד השנה, במהלך חול המועד". אתר צעירי-חב"ד
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
נפלא
ד' ניסן ה׳תשס״ד
אבל איפה תועלנה עוד הצגות? איפה אפשר לקבל פרטים?

2.
גורליק המקורי
ה' ניסן ה׳תשס״ד
כל הכבוד. תמשיך לפעול ביצירתיות תוך ניצול כל הטכנולוגיות, לנח"ר הרבי. מי ייתן וירבו שלוחים כמוך בישראל.
3.
הרב ליפסקר
ה' ניסן ה׳תשס״ד
איש יקר, הפועל ללא לאות ליוזמות וחידושים ותמיד מתוך אהבת ישראל ודאגה אמיתית לשלוחים. יישר-כוח.
4.
חולון על המפה
ה' ניסן ה׳תשס״ד
כל הכבוד. נעים לראות שחולון צועדת בראש, למי שלא יודע חולון הוכתרה ע"י העיריה כ'עיר הילדים', הפעולה הנ"ל מממשת את חזון הרבי, להחדרת הקדושה בדיוק בדברים האלה, ובמיוחד לילדים שהיו יקרים כ"כ לרבי.
תודה לרב גרליק על כך ועל עוד המון
חיה מחולון
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.