מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשס״ט 03.11.2008

"לחב"ד דרושים: מניחי תפילין באיראן וניגריה"

איראן, פורטוגל, סלבדור, בוסניה, ואיסלנד - אלו רק מקצת המקומות שבהם דרושים שליחי חב"ד, ובמהלך התקופה הקרובה יבחנו בחסידות האם לאתר מועמדים לתפקידים אלה, כך מדווח אתר ynet בכתבה שפרסם לקראת כינוס השלוחים העולמי שמנוהל על-ידי הרב משה קוטלרסקי ■ "בחב"ד מדווחים כי למרות המיתון העולמי, שמכה בארגונים התלויים בתרומות, צפויה במהלך השנה הקרובה התרחבות של מפעל בתי חב"ד בארץ ובעולם", נכתב בדיווח ■ הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי-חב"ד בישראל: "גם בארץ ביישובים רבים ובשכונות בערים ישנו עדיין ביקוש לשליחים שלנו" לסיפור המלא
כנס השלוחים של חב"ד (צילום: ישראל ברדוגו)

ynet

איראן, פורטוגל, סלבדור, בוסניה, ואיסלנד - אלו רק מקצת המקומות שבהם דרושים שליחי חב"ד, ובמהלך התקופה הקרובה יבחנו בחסידות האם לאתר מועמדים לתפקידים אלה. בחב"ד מדווחים כי למרות המיתון העולמי, שמכה בארגונים התלויים בתרומות, צפויה במהלך השנה הקרובה התרחבות של מפעל בתי חב"ד בארץ ובעולם.

ב-19 בנובמבר ייפתח כינוס השלוחים השנתי של חב"ד בניו יורק, אליו צפויים להגיע למעלה מ-4,000 שליחים שפרוסים בלא פחות מ-75 מדינות בעולם. מערך בתי חב"ד, אותו ייסד הרבי מלובביץ', הגיע בשנים האחרונות לשיאים חדשים. רק בשנתיים האחרונות נפתחו בתי חב"ד גם בויטנאם, דרום קוריאה, צפון קפריסין ובעקבות מאות אלפי הישראלים שטסים מדי שנה לאנטליה שבטורקיה – נפתחה גם שם נציגות פעלתנית. 

לדברי גורם בחב"ד, "בחודשים האחרונים התקבלה בבית חב"ד בבאקו שבאזרבייג'אן פניה מגורמים בקהילה היהודית בטהרן, אשר מבקשים שיישלח נציג של חב"ד לעיר. המרכז לענייני חינוך של חב"ד טרם החליט כיצד להתייחס לפניה. כמובן שמגיעות פניות רבות נוספות ממקומות רבים בארץ ובעולם. בין המדינות שבהם מבוקשים שליחי חב"ד על ידי גורמים יהודיים ישנם גם הונדורס, פיליפינים וניגריה. 

הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הממונה על פעילות חב"ד בישראל, מוסר כי "הרבי מלובביץ' ציווה עלינו להגיע לכל מקום ולכל יהודי באשר הוא. בארץ פועלים כ-250 בתי חב"ד, שפרוסים מאילת ועד מטולה ומכסים את שטח הארץ באופן שמאפשר לשליחים להגיע כמעט לכל פינה. עם זאת, גם בארץ ביישובים רבים ובשכונות בערים ישנו עדיין ביקוש לשליחים שלנו, ובמהלך השנה הקרובה אנחנו מקווים לפתח את פעילות בתי חב"ד בישראל". 

לקראת הכינוס השנתי בניו יורק המאטרגן על ידי סיו"ר ה'מרכז לעניני חינוך' הרב משה קוטלרסקי מכינים השליחים מצגות על פעילותם מסביב לעולם, אשר מתרכזת בקירוב יהודים ליהדות ובמתן אפשרות ליהודים לקיים את פולחנם הדתי. בין היתר דואגים בתי חב"ד להפעלת בתי כנסת מסודרים, לחלוקת חומרי הסברה, בסיוע בקיום המצוות ובלימוד תורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.