מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ד 24.03.2004

מהדורת 5000 של ספר תניא הודפסה ברחבת הכותל

שלושה מעמדים מרשימים ומרגשים של הדפסת ספר התניא נערכו בערב ראש-חודש ניסן ביוזמתו הברוכה של הרב לייבל זאיאנץ מברזיל, המדפיס בכל רחבי תבל את ספר התניא בעידודו ובברכתו המיוחדת של הרבי. המעמד הראשון – נערך ברחבת הכותל הקטן מול קודש-הקודשים שנבחר על-ידי המארגנים, בראשות ר' אליעזר ליכטשטיין להדפסת מהדורת ה-5000 (ד'תתר) של ספר התניא. הרב נפתלי הכהן רוט – יו"ר המרכז החינוכי חסידותי של צעירי אגודת חב"ד – ציין כדרכו, שאין כמו הכותל המתאים להדפסת מהדורת ה-5000 שהרי "הכותל" בגימטריא "תניא".
מהדורת 5000 של ספר תניא הודפסה ברחבת הכותל
למרות המתח ששרר ביום זה באיזור הכותל, נהרו אלפים לכותל הגדול לתפילת יום-כיפור קטן של ערב ראש-חודש. השמועה על הדפסת התניא הגיעה גם אל המתפללים וקהל גדול פנה אל מקום האירוע לצפות ולהשתתף במעמד המרשים והחשוב. במהלך ההדפסה כובד הרב יוסף סגל, ראש כולל להוראה "צמח צדק" בעיר העתיקה, בלימוד פרק ל"ב בתניא העוסק כולו במצות אהבת-ישראל. הרב סגל ריתק את קהל השומעים בהסבריו העמוקים על הפרק, שנאמרו בכישרון ובמיטב ההיגיון. מהכותל המשיך המסע של רכב ההדפסה והמארגנים אל עבר קבר-רחל. לאחר תפילת ערבית של ליל ראש-חודש נערכה במקום סעודת-מצווה רבת רושם שאורגנה על-ידי ותיק המתפללים בקבר רחל הרב קלוגר ושולבה ברוב פאר עם הדפסת מהדורת ה-5001 של ספר התניא. אורח הכבוד של המעמד היה המקובל הרב יצחק מורגנשטרן, שהתוועד עם המשתתפים עד שעה מאוחרת ועורר על החשיבות והנחיצות של הפצת לימוד ספר התניא בדורנו. ובשלשה הוי חזקה – בשעת לילה מאוחרת המשיכה סיירת מדפיסי התניא בראשות הרב זאיאנץ אל ציון התנא האלוקי רבי שמעון בר-יוחאי במירון. להדפסת מהדורת ה-5002 של ספר התניא, שנמשכה עד אור הבוקר בשירה ובריקודים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
כל הכבוד
ג' ניסן ה׳תשס״ד
אני הייתי שם והיה שם מאוד יפה ומאורגן וציבור מאוד גדול גילה התענינות רבה בפרויקת, על מלאכת הארגון ניצח התמים שמואל אזימוב שמשום מה נשמט שמו מן הכתבה, וכל הכבוד על הפעולה האדירה שקידשה שם שמיים ברבים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.