מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשס״ט 27.10.2008

"תמים שנמצא ב-770 צריך להיות 'בפנים', לא כמו עיתונאי"

תמים הנמצא אצל הרבי ורוצה להיות קרוב לרבי, אל-לו להסתכל מהצד כעיתונאי, ורק לחקור ולבדוק את הנעשה והנשמע במסדרונות 770 ומסביבות ל-770, זה גם דבר טוב וחשוב, אך הוא צריך להיות 'בפנים' עם הרבי, להתקשר לרבי ולהיות עמו! ■ COL מגיש יומן מרתק של הת' יהודה הלוי מהתוועדויות 'שבת בראשית' ליומן המלא
ששה התוועדויות, אלפי בחורים. אחת ההתוועדויות בשבת בראשית ● צילום: מאיר דהן, COL
מאת א. תמים, עבור COL

תלמידי התמימים האורחים שהשתתפו בהתוועדות בחצרות-קדשינו ראו במוחש דוגמא חיה של הנהגה ברוח אמרת רבותינו נשיאנו "ווי מען שטעלט זיך אוועק שבת בראשית אזוי גייט עס א גאנץ יאהר".

'ועד תלמידי התמימים' ארגן סעודת שבת מרכזית והתוועדות רבתי מתוך הרחבה בגשמיות וברוחניות, מתוך הדגשה שכהנהגת ה'ועד' בשבת בראשית מתוך שטורעם הכי גדול, כך יומשכו פעולות ה'ועד' בפועל ממש במשך השנה כולה.

בהתוועדות היו מאות תמימים בהשתתפות משפיעים רבים וחשובים מישיבות תות"ל ברחבי תבל: הרב יצחק גולדברג' שליח הרבי לארץ-הקודש וראש-ישיבת תות"ל במגדל-העמק, הרב יעקב-משה וואלבערג; מראשי-ישיבת תות"ל מנצ'סטר, הרב שלום-בער לוויטין; שליח ראשי למדינת וושינגטון, הרס מענדל גורביץ'; משפיע ישיבת תות"ל 'אור שמחה' כפר-חב"ד, הרב אשר פרקש; משפיע ישיבת תות"ל ארגנטינה, הרב אהרן לוי משפיע ראשי בישיבה-קטנה בבני-ברק, ובהשתתפות חברי הנהלות ומשפיעים רבים נוספים מישיבות תות"ל ברחבי תבל.

להלן יומנו המלא של הת' יהודא הלוי:

הרב גולדברג קרא לתמימים להגות בתורתו של הרבי, להיות בקיאים בליקוטי שיחות ובמאמרים של הרבי, הוא התוועד עם התמימים על מעלת השהות בד' אמותיו של הרבי ועל כך שיש לקחת מכאן כוחות ומרץ ללמוד בשקידה והתמדה מתוך הנהגה חסידית אמיתית והתקשרות לרבי במשך השנה כולה. יש לחבר את קרונות הרכבת אל הקרון הראשון- הקטר.

המשיך את ההתוועדות במרץ ובהתלהבות הרב וואלבערג כשהוא מתוועד על כך שתמים הנמצא אצל הרבי ורוצה להיות קרוב לרבי, אל-לו להסתכל מהצד כעיתונאי, ורק לחקור ולבדוק את הנעשה והנשמע במסדרונות 770 ומסביבות ל-770, זה גם דבר טוב וחשוב, אך הוא צריך להיות 'בפנים' עם הרבי, להתקשר לרבי ולהיות עמו!

לא כא' שעומד מהצד ומביט על הנעשה, אלא כא' שהוא חלק מהסיפור, חלק מהענין.
"הרבי הוא הבעל-הבית על הכל" קרא הרב לויטין, "על חסיד להיות בטל לרבי, שלא יורגש המציאות שלו, אלא רק מציאותו של הרבי, כי הרבי הוא הבעל הבית האמיתי". "אספר לכם סיפור, במהלך שנת תשכ"ז היתה שריפה בא' המוסדות בשכונה, ומכבי האש כדי לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה היו זקוקים לשבור את הבית, הרבי הביט על השריפה משך זמן ארוך ואמר "מען צוברעכט מיינע הייזער, ווער נעמט אחריות אויף דעם?", "זאת אומרת" המשיך הרב לויטין, "שהרבי עצמו הוא הבעל הבית על כל ליובאוויטש ועל כל המוסדות כולם, וכשתמים יוצא לפעול בשליחות הרבי או שליח שיוצא בשליחות הרבי עליו לדעת, כי לא הוא -השליח- הבעל הבית אלא הרבי הוא הבעל הבית! עלינו להתמסר אל הרבי ולמסור עבורו את רצוננו האישיים וכלשון המשנה "עשה רצונך כרצונו".

הרב גורביץ' פתח את דבריו בסיפור עם ר' מענדל פוטרפס ע"ה, ר' איצ'ה דער מתמיד שאל את ר' מענדל כיצד הוא לומד את המאמר לשם עבודה או לשם השכלה? ר' מענדל חשב מה לענות לו... אם יאמר לו כי לומד לשם 'עבודה' הרי זה 'שקר'.. אך אם יאמר לו כי לומד לשם השכלה הרי שר' איצ'ה יגער בו מאוד... ענה לו ר' מענדל: "זיכער נישט צוליב השכלה"... [ודאי שלא לשם השכלה..]. יש ללמוד לעומק את תורת החסידות אך לא ללמוד בשביל השכלה בשביל התענוג שלך בהבנת הענין. שהרי גם השכל זהו חלק מהגוף הגשמי והבנה היא לפעמים גם תאווה מסויימת.. השכל כאן הוא המסייע והגורם שהנה"ב תבין ותפנים ענינים אלוקיים. זהו המטרה בלימוד החסידות.

ללמוד לשם 'עבודה', דהיינו כדי שיוסיף ביראת שמים ובהנהגה חסידית בפועל ממש, ושההשקפה של היהודי תהיה השקפה של חסידות.

ההתוועדות נמשכה במשך כמה שעות כשהתמימים ממשיכים להתוועד עם המשפיעים אחרי מוצאי השבת, בפינה זו יכולת למצוא קבוצה גדולה של 50 בחורים מתוועדים עם הרב פרקש מארגנטינה, ובפינה שניה ממשיכה ההתוועדות עם הרב וואלבערג והרב מענדל גורביץ'. מה מיוחד היה זה לצפות במחזה שכזה, תמימים צעירים, רובם בגילאי ישיבות קטנות, רכונים לעבר המשפיעים ושותים בצמא את דבריהם. כעומד מן הצד התרשמתי במיוחד מתמים א' צעיר, הנראה בתחילת דרכו בישיבה קטנה, עומד רכון ומאזין לדברי הרב פרקש כשחיוך של אושר עולה על פניו כשהרב פרקש סיים לבאר את ההוראה לפועל בחיי התמימים, הנלמדת משיחתו של הרבי בענין "שור המועד החוזר לתמותו ע"י שינוי רשות".

אה.. 'אשרינו מה טוב חלקנו', אלו הם תלמידי תומכי תמימים, וכך נראים הם בניו של הרבי – התמימים!

הרב פרקש התוועד עם התמימים שעות ארוכות, בין הדברים הוא האריך בשיחתו של הרבי על כך ששור המועד כדי שיהפך לשור תם, נדרשת עבודה של שינוי הרגילות וכו' שזוהי עבודה קשה ביותר. אך על ידי שינוי רשות, כשהשור עובר מרשות לרשות, אזי הוא חוזר לתמותו. ההוראה מכך עבורנו בעבודת ה' הוא כי כדי שהאדם ישתנה נדרשת ממנו עבודה רבה ויגיעה עצומה, אך אם הוא משנה את רשותו -אומר הרבי בשיחה- אזי נעשה בו שינוי מהותי. כשאנו נמצאים אצל הרבי וברשותו של הרבי הרבה יותר קל להשתנות ולהתמסר אל הרבי. וכלשונו של הרמב"ם בהל' תשובה (פ"ב ה"ה) בביאור מהות התשובה: "ומשנה שמו, כלומר שאני אחר ואיני אותו האיש שעשה אותן המעשים; ומשנה מעשיו כולן לטובה, ולדרך ישרה".

"שנת הקהל הוא "ליראה את ה' כל הימים" במשך כל השנה כולה. כששני חסידים יפגשו ביניהם וידברו על יחו"ע ויחו"ת זהו הקהל". "לזה הרבי מתכוון" המשיך הרב פרקש, "שיוסיפו ביראת ה', שיהיו מונחים בלימוד החסידות ושהשיחה בין חסידים כשנפגשים תהי' בעניני חסידות –יחו"ת ויחו"ע". "יהודי א' שנכנס לרבי והתלונן כי העצה שהרבי נותן ליראת שמיים היא לימוד פרק מ"א קודם התפילה, אך עדיין זה לא מועיל לו להגיע ליר"ש. אותו א' בשאלתו שיער כי כעת הרבי יתן לו עצה אחרת. אך הרבי ענה לו: כנראה שלא עשית את העצה הזו כדבעי. עליך ללמוד את פרק מ"א לעומק יותר ולהתבונן בזה... "

ההתוועדות נערכה בהרחבה מיוחדת עבור מאות האורחים, כשסעודת השבת מוגשת בשפע ובטוב טעם ע"י המארגנים.

התמימים ניצלו ההזדמנות להודות מקרב לב ל'ועד תלמידי התמימים' על הארגון הנפלא בחודש תשרי זה, שהתנהל בהצלחה מרובה חסרת תקדים, שמילאה את החודש בתוכן חסידי, בתיאורים ויומנים מתשרי במחיצתו של הרבי, בהתוועדויות עם חשובי וגדולי המשפיעים, ובפרט ל 'אגף ההוצאה לאור' של ה'ועד' שעבד השנה 'שעות נוספות' והוציא לאור קובצי לימוד מיוחדים ומשובחים וקבצים 'לחיזוק ההתקשרות' מלאי תוכן חסידי.

***

א' המארגנים ב'ועד' מסר: "החלטנו כי בשבת בראשית עלינו להוסיף עוד יותר משבתות קודמות ולהעניק לתמימים 'האורחים של הרבי' גשמיות בשפע ורוחניות בשפע. ובעז"ה אנו נמשיך הלאה בפעילויות מיוחדות ביתר שאת, עבור תלמידי התמימים בישיבות תות"ל ברחבי תבל. ונמלא כפשוטו את הפתגם הידוע 'כפי שנעמדים בשבת בראשית כך תלך כל השנה..."

"ב"ה הפעילות של ה'ועד' בחודש תשרי השנה היתה בהצלחה גדולה מעל ומעבר, המארגנים כולם חשו במהלך החודש כי כתמיד ה'ועד' זוכה להנהגה 'על טבעית' המנהלת את פעילות ה'ועד', אלו הם ברכותיו וכוחותיו של הרבי"

"חובה עלי לציין כי המארגנים בועד תלמידי התמימים התמסרו השנה בכל מרצם וזמנם למען התמימים האורחים. ימים ולילות ומחשבה רבה הושקעה בתוכניות ה'ועד' בהכוונתם והדרכתם של המשפיעים חברי הנהלת ישיבת תות"ל המרכזית – 770. והכל כדי להעניק לאורחים את התוכן המתאים באוירה המתאימה מתוך הנהגה חסידית ובהתקשרות איתנה לרבי והוראותיו ולהליכה בדרכיו כפי אשר הורנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.